Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Smart Beta Portfolio

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Smart Beta sålde Skanska och Boliden idag (för er som vågar köra vanliga aktier).
    Det är så bökigt att lägga bilder på det här forumet så jag bryr mig inte om att lägga till charten.

Skanska
    Köpt 190910 för 189,40
    Såld 191011 för 202,90 => +7,1%

Boliden
    Köpt 190919 för 247,20
    Såld 191011 för 246,00 => -0,49%

Trevlig helg på er!!!

Comment

Min Smart Beta sålde av DAX efter 5 dagar i marknaden +405 punkter
      Samma för er andra?
      Last edited by EMA; 2019-11-07, 19:21.

Comment

Japp! Kanontrade!

Comment

Nybörjar fråga... Fick idag ett köp strax efter 17.00 på SIX-GOLD på testkontot Smart Beta. Det resulterade inte i något köp på det skarpa kontot. Vad kan något sådant bero på??
          O

Comment

Då är något knas med replikeringen via PC Link. Kolla följande:

1. Välj testkontot i menyn, klicka ENTER på Guld-diagrammet, välj fliken längst till höger så ska det finnas följande anslutet:

a. Smart Beta Portfolio buy och sell på testkontot
            b. PC Link på samma testkonto

2. Välj fliken Indata script, kolla så att det finns ett unikt PC Link ID mellan 10-90
            3. Välj skarpa kontot i menyn
            4. Klicka ENTER på den guld-mini du valt, välj fliken Indata script. Kolla så att samma ETP ID finns som du har PC Link ID på guld, samt uträknad multiplier.
            5. Välj fliken längst till höger så ska ETP Link Minilong buy/sell finnas anslutna på skarpa kontot.
            6. Ta fram Inställningar > Arbeta med ordermodeller > PC Link och redigera så att du kan se scriptet. Kolla så att testkontot för Smart Beta är definierat på någon av de 10 raderna.

Last edited by Rikard Autostock; 2019-12-10, 17:39.

Comment

Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg

1. Välj testkontot i menyn, klicka ENTER på Guld-diagrammet, välj fliken längst till höger så ska det finnas följande anslutet:

2. Välj fliken Indata script, kolla så att det finns ett PC Link ID mellan 10-90
              4. Klicka ENTER på den guld-mini du valt, välj fliken Indata script. Kolla så att samma ETP ID finns som du har PC Link ID på guld, samt uträknad multiplier.
              5. Välj fliken längst till höger så ska ETP Link Minilong buy/sell finnas anslutna på skarpa kontot.
              6. Ta fram Inställningar > Arbeta med ordermodeller > PC Link och redigera så att du kan se scriptet. Kolla så att testkontot för Smart Beta är definierat på någon av de 10 raderna.

ETP link funkar inte eller...???
              Verkar som jag inte får de värden jag sparar att bli kvar... ETP Link ID et är inte kvar. Har noterat vilka jag valt så jag lägger till igen...
              O

Comment

Fältet ETP Link ID är kontounikt, så du behöver ha rätt konto valt i menyn. Byter du konto där kan det ju stå noll eller något annat värde i ETP Link ID.

Comment

OK Problem solved. SBS....

Någonting verkar bli fel när jag lägger upp nya minisar på det skarpa kontot.
                  När jag kontrollerar att det blev rätt via "Anpassa automatisk orderläggning" och markerar ETP Mini long köp resp sälj så misstämmer det, Tex så syns mini-silver bara under ETP Link mini long köp inte under sälj. Går jag tillbaka till instrumentet så verkar den vara OK med både long och sälj markerat.
                  Är det jag eller queryn som är galen...

/O
                  Last edited by Oledolof; 2019-12-10, 20:22.

Comment

Finns det vissa fält som är delade mellan konton?

Tycker att "Fält 24" verkar "smitta" mellan konton...

Mvh,
                    Anders

Comment

Nu tappade du mig,
                      fält 24 är noll.... för silver-minin???

O

Comment

Ursprungligen postat av Oledolof Visa inlägg
                        OK Problem solved. SBS....

Någonting verkar bli fel när jag lägger upp nya minisar på det skarpa kontot.
                        När jag kontrollerar att det blev rätt via "Anpassa automatisk orderläggning" och markerar ETP Mini long köp resp sälj så misstämmer det, Tex så syns mini-silver bara under ETP Link mini long köp inte under sälj. Går jag tillbaka till instrumentet så verkar den vara OK med både long och sälj markerat.
                        Är det jag eller queryn som är galen...

/O
                        Det verkar vara kopplat på olika konton då, du ser kontonumret i högra fliken via ENTER. Är det samma konto för ETP Link Minilong köp/sälj?
                        Du kan refresha Anpassa automatisk orderläggning genom att gå tillbaka till Manuell och sen tillbaka. Välj det konto du vill kolla anslutningar för i menyn, klicka därefter på ordermodellen så tänds kopplingar för det kontot bara.

Ursprungligen postat av AndersE Visa inlägg
                        Finns det vissa fält som är delade mellan konton?

Tycker att "Fält 24" verkar "smitta" mellan konton...

Mvh,
                        Anders
                        Jo, det är bara fält 32 (ETP Link ID) som är kontounikt, alla andra fält är bara instrumentunika.

Ursprungligen postat av Oledolof Visa inlägg
                        Nu tappade du mig,
                        fält 24 är noll.... för silver-minin???

O
                        Japp, fält 24 har ingen betydelse för minis. Det läses bara av scripten i Smart Beta för underliggande tillgångar, om det står något värde där överrider det hävstången i scriptet.

Comment

Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg

2. Välj fliken Indata script, kolla så att det finns ett unikt PC Link ID mellan 10-90

Hej
                          Får samma problem idag. Denna gång är allt ovanstående checkat o OK. Fick köp olja på testkontot men det resulterade inte i något köp på Skarpt konto... Något förslag på lösning??? Tidigare problem löst enligt Richards Guide ovan.
                          Fast när jag tittar noggrannare på scriptet så kan jag inte se Testkontot definierat eller... (bild)???

/O
                          Attached Files
                          Last edited by Oledolof; 2019-12-20, 17:45. Anledning: Ny Info

Comment

Orderförsök görs enligt loggen men verkar inte gå igenom. Är antal rimligt om du kollar i Starta > Loggade lokala ordertransaktioner? Kanske är fel multiplier på den minifuturen så att alldeles för många försöker köpas och ordern blir rejectad.

Comment

Pariteten är 1 x $ kurs så multipliern var satt till 10, Provade att nolla den men inget händer...

Fast så kan det vara rejected för att kontot inte räcker. Om jag ändrar multiplern så att den passar bättre kickar den igång av sig själv då...
                              O
                              Last edited by Oledolof; 2019-12-20, 18:07. Anledning: Komplettering

Comment

Kolla hur många den försöker köpa och multiplicera med priser. Multiplicera det med minis hävstång så ska det stämma hyfsat med beloppet den köpt för på testkontot.

Comment

Working...
                                X