Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gold Rush - experimentstrategi

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
    Inte så pjåkigt!

Men det där var ju bara dagens sista trade.
    Den levererade i morse också

Comment

Simulering ger 39 signaler idag?

Comment

Ursprungligen postat av Henric Visa inlägg
        Simulering ger 39 signaler idag?
        Njae, inte här i alla fall. Kör du senaste?

Comment

Jag laddade ner modellen idag. Jag ska koppla ifrån och på igen för att dubbelkolla.

Comment

Kör ni skarpt mot ETP? Hur stor spread får ni?
            AlgoPal - Emotionless Trading - Hyr ut våra trading algoritmer for Autostock via algopal.com

Comment

Jag får fortfarande 40 signaler och 20 affärer idag. Jag såg att ingen slipp/spread används av scripten som laddats ner. Vad kör ni för slipp/spread på Guld?

Comment

Oj, det låter märkligt, måste kolla så att senaste versionen verkligen ligger ute för nedladdning. Ingen slipp i själva scripten, men däremot när jag simulerar.

PS. Du kanske kör med Short-sidan också? Den har jag skippat - ger för små vinster.

Comment

Jag körde med short. Nu får jag med endast long 8 signaler och 4 affärer. Varav 2st gick till hel exit, dvs innehav =0.

Comment

Den stänger varje kväll.

Comment

• Blev en liten trade till igår, men den gick svagt minus för minin. Däremot ny trade idag som gick plus skarpt.

Attached Files

Comment

• Du som kört ett tag skarpt Rikard, vilken slippage känns realistisk att räkna med?
                        AlgoPal - Emotionless Trading - Hyr ut våra trading algoritmer for Autostock via algopal.com

Comment

• OilRush?

Hej,
                          På skoj så kopplade jag GoldRush mot D-BRENT-1 på ett test konto.
                          På en dag (Idag) blev det 2% avkastning på test kontot. Helt okej för mig
                          4 köp och 4 sälj

Jag vet ju att detta helt utan att tänka in Spred osv.

/Johan

Comment

• Oj, ja jag har inte ens testat mot oljan själv. Kanske funkar.

Comment

• Ska man vara skeptisk till guldfeeden eller finns det verkliga arbitragemöjligheter. Inget annat instrument vad jag sett har samma mönster. Om det går att handla på dessa pendlingar skulle market-makers och likviditetsproviders redan sitta och smaska eller att verklig spread/slip är högre? Jag byggde en modell med 5 sekunders animering som köper när ett tick i simulatorn går ner 2 punkter och sålde med 2 punkters vinst eller stopp. Enkla vinster från mars med 0.5 punkter i spread roundtrip.
                              Attached Files

Comment

• De snabbaste prisändringarna återspeglas inte i minis, så det går inte i praktiken.

Comment

Working...
                                X