Tack Lasse det skall bli kul att prova.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
"Spinnande" ordermodell!
Collapse
X
-
Jaha, jo det blev en ordentlig omgång med Nokia/Ericsson. Ganska fantastiskt att Nokia vinstvarnar och stiger! Medans Ericsson i vanlig ordning mest går ner....
I alla fall, har lagt till funktioner för att stoppa affärer intill stödlinjen. SÅ här ser det ut nu. Vore intressant om du testar detta imorgon Ali!
va) Forum OMX köp version 2
köpantal:=1
stöd:=Mov(c,50,s)
kortMAupp:=Lt(HhvBars(Mov(c,10,s),2),1)
kortMAner:=Lt(LlvBars(Mov(c,10,s),2),1)
nertrend:=And(Lt(c,Mult(stöd,.997)),kortMAner)
upptrend:=And(Gt(c,Mult(stöd,1.003)),kortMAupp)
konsolidering:=And(Not(nertrend),Not(upptrend))
innehav:=portfolio(v)
målantal1:=If(upptrend,köpantal,innehav)
målantal2:=If(konsolidering,0,målantal1)
i15(
övermål=GT(innehav,målantal2)
antal=if(övermål,0,SUB(målantal2,innehav))
antal)
va) Forum OMX sälj version 2
säljantal:=-1
motstånd:=Mov(c,50,s)
kortMAner:=Lt(LlvBars(Mov(c,10,s),2),1)
kortMAupp:=Lt(HhvBars(Mov(c,10,s),2),1)
nertrend:=And(Lt(c,Mult(motstånd,0.997)),kortMAner)
upptrend:=And(Gt(c,Mult(motstånd,1.003)),kortMAupp)
konsolidering:=And(Not(nertrend),Not(upptrend))
innehav:=portfolio(v)
målantal1:=If(nertrend,säljantal,innehav)
målantal2:=If(konsolidering,0,målantal1)
i15(
undermål=LT(innehav,målantal2)
antal=if(undermål,0,SUB(målantal2,innehav))
Abs(antal)
)
Lycka till!
Comment
-
Tjena!
Kul! Jag har inte själv provat dessa på aktier, men det är ju samma principer som gäller. Har du möjlighet till blankning av aktier så går det utmärkt att ändra antalet och köra som vanligt.
Har du haft några problem med alla nollorder som postas? Vid ett par tillfällen har det "hängt sig" hos Nordnet, dvs nollorder ligger kvar i marknaden och spärrar efterföljande order den dagen. Men det var för flera veckor sen och sen dess har det aldrig hänt igen.
Dessutom har Lasse fixat det i nästa utgåva tror jag.
Måste säga att det är himla kul att några vågar prova denna taktik med spinnande modell, man slipper ju strulet med att ordermodellen ställer sig i "fel" sekvens och man riskerar att missa en fin uppgång eller nedgång.
Har du några andra tips, tex hur vi kan förbättra det hela? Inte agera första stunden efter öppning osv....
Rikard
Comment
-
Jag är sugen på att prova den här, av flera olika orsaker. Men jag måste medge att jag är lite orolig att den löper amok och börjar köpa kontrakt så att de läggs på varandra.
Ni har säkert tänkt på de - vad finns det som talar mot ett sådant katastrofscenario, att exempelvis en täckt blankning inte går igenom så att nästa order lägger på ett kontrakt till osv?
Jag har haft funderingar på om man skulle skapa en depå med synnerligen begränsat med pengar (dvs säkerhet för två kontrakt) bara för att vara helt säker på att det funkar.
Kommentarer?Ingemar Bergdahl
Comment
-
Hej Inber!
Jo, vi har tänkt på det...antalsscripten vet ju om vad som finns på depån. Och börvärdet är det som ändras vid signal åt något håll, alltså "siktar" antalsscriptet på ett målantal i depån. Det innebär att om det redan finns ett antal kontrakt där så räknas skillnaden fram så att rätt antal postas.
Modellen "kollar sig själv" alltså. Skulle nånting gå fel, vilket det gör förr eller senare, så rättas det nästa varv i modellen. Även om du skulle lägga en manuell order och köpa massor av kontrakt så nollas detta nästa gång modellen vill kliva ur marknaden.
Comment
-
Spinnande Ordermodell
Man bör nog passa modellen lite, som du ser av bilden så sålde den hela dagen i dag utom på slutet och det hade ju inte varit så bra eller hur.
I går skötte den sig utmärkt.
Röd= sälj
Grön= köpAttached Files
Comment
-
När jag väljer skalning fix 0-100 får jag bara röda lodräta streck över skärmen, testade -enligt kurser och då försvinner dom.
jag skulle vilja få streck enl ali:s bild. Mina inställningar ser ut enl bifogad fil, någon som vet vad som kan vara fel?Attached Files
Comment
-
Jorgeng
...vet inte men du har Std Internet och vissa funktioner finns inte där utan bara i ActiveTrader.
T.ex Portfolio() som plockar värden från din Nordnetportfölj som du kan använda.
Andra depårelaterade saker finns också bara i AT(men inte i dessa scripten dock).
CASH() plockar vad du har i kassan att handla för.
LastTrade() kan du plocka fram uppgifter om senaste affären osv.
Sedan att skriva så långa script med minnesreferenser(de sista raderna med enbart likhetstecken) stöds också bara i Activetrader.
Och scriptet blir nog lite långt i Std-utgåvan. Kolla att du håller dig inom 10 parentesnivåer
Så vissa saker får du arbeta om lite. Om du berättar lite hur du vill använda det så skall vi försöka hjälpa till. Men riktigt allt går helt enkelt inte att göra i Std.
Comment
-
Comment
Comment