Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

"Spinnande" ordermodell!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Fasen, kan ju inte ens stava! Streck ska det vara!

Comment

Hej igen.

Nu har mina korta streck helt plötsligt blivit hela från kant till kant utan att jag ändrat något?????

Jag har sett detta tidigare och inte förstått vad det beror på, är programmet inte stabilt eller vad ?

När jag ligger automatiskt så får jag inga markeringar alls, varför?

Comment

Gör syntaxkontroll och se att du inte överskrider datastacken eller antal parensesnivåer.

Det är ju vanligt i olika script att man kör en MULT()-funktion på slutet och sätter skalan till 0-100 för att kunna styra hur lång flaggan blir.

Nu vet jag inte vilket script du kör så jag kan hjälpa till längre än så.

Comment

Har du lust att posta en bild? Jag skulle gissa att det har med antalet på depån att göra. Scripten räknar ju fram hur många som skall postas i order beroende på vad som finns i depån.

Comment

Ja Rikard där slog du huvudet på spiken.

Jag lade in skriptet på Nokia för skoj skull och ändringen kom när jag köpte 1000 st, så där är förklaringen.

Men varför kommer det inga markeringar när jag kör automatiskt på OMX.

Skriptet som vi pratar om är Rikards "Spinning OMX" Lasse.

Comment

Bra fråga, men jag skulle prova med att koppla bort Nokia igen och se om det hela funkar som vanligt då.

Comment

Frågan besvarades för en stund sedan när programmet sålde mina Terminer så kom markeringarna tillbaka.

Tydligen inga markeringar vid innehav och nollorder.

Comment

En fråga, går det inte att skriva antalskriptet så det vid försäljning säljer dubbla antalet så man direckt kommer rätt i marknaden, och givetsvis det samma vid köp?

Detta skulle endast ske vid innehav.

Comment

Jo, det går att göra men då måste man ha täckning på depån för dubbla antalet kontrakt man tänker handla med. Nordnet accepterar inte order där man går från tex 5 kontrakt lång till 5 kontrakt kort direkt utan att man har täckning för 10 kontrakt.

Comment

Tja täckningen är inget problem, vore kul att prova.

Problemet för mig är att jag inte kan få till det själv.

Comment

Rickard, undrar om du kan hjälpa mig.
                        Jag har lagt in scripten i fb, fungerar bra, det kommer ut hela tiden meddelanden om köp/sälj på ericb i meddelande-fönstret.

Nästa steg är att koppla dom till ordermodell så att fb kan köpa/sälja hos nordnet, men detta får jag ej till (inget kommer upp i orderkö-fönstret).

Kan du beskriva meny för meny hur man kopplar till en ordermodell, funkar detta återkommer jag hur många nollorder det blir på ericb.

Comment

Hej Jörgen

Vi har tidigare lagt ut en länk på hur man skapar ordermodeller.
                          Om du möjligen har missat detta så kommer den här i retur.

Ladda ner följande länk så kommer bildspelet.

http://www.frndsw.com/demo/OMX-terminhandel.ppt

I din browser kan du därefter markera "bläddra" samt "helskärm" så blir bilderna så stora som möjligt.
                          Lycka till!

Comment

Hej Ali!
                            Situationen uppstår i princip aldrig eftersom man måste befinna sig på "andra" sidan om den långa stöd/mostånds-linjen innan scripten går över från att ligga lång till kort.

Alltså, över linjen kan man köpa, under linjen kan man blanka.
                            Dessuom finns det ett spärrfält runt linjen där man bara kan ligga utanför marknaden. Detta gör att du aldrig behöver gå direkt från lång till kort.

Comment

Rakkarns tråkigt det betyder ju att den bara fungerar vid långa åkningar och inte i denna krigsmarknad.

Jag har provat i dag med 3 kontr. och det gav 70:- + men så sitter jag med 3 sålda som kan bli vad som helst i morron.

Comment

Ja, jag håller med om att det är svårt så länge det är krig! Teknisk analys funkar dåligt nu.

Men man kan å andra sidan inte räkna med vinst varje dag, fel kommer alltid att ske.

Det viktigaste är ju att man gör mer plus än minus!

Det går ju alltid att fila lite och fixa så att man kan optimera det här ytterligare.

Comment

Working...
                                X