Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nordnet Markets

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Bara att koppla på igen. Bättre att vara online än offline även om det skulle bli en störning ibland.

    Comment


    • Nya DAX-turbos emitteras i början av nästa vecka.

      Comment


      • Nya DAX-turbos kommer i nästa vecka. Tillsvidare finns ett antal minis för DAX också.

        Comment


        • Nya turbos upplagda!

          Comment


          • Har DAXen halvdag eller vad händer i DAXen? Har någon feed idag efter 14:05-ish?

            Comment


            • Japp, tyskarna verkar ha stängt efter bockwursten idag.

              Comment


              • Vafan! Det står inte med i finanskalendern, eller har jag en föråldrad? :-/

                Edit:
                2018-12-28 FREDAG
                BÖRSSTATISTIK
                Avanza: privatspararnas aktiehandel för dec EMISSIONER, BUD, BÖRSNOTERINGAR MM
                Greater Than: första dag för handel utan teckningsrätt i nyemission - Oden Control: sista dag för handel på Spotlight inför avnotering
                CENTRALBANKER
                BOJ: protokoll från policymöte kl 0.50
                EXKLUSIVE UTDELNING
                Pegroco (2:35 kr kvartalsvis i preferensaktie)
                MAKROSTATISTIK
                Japan: arbetslöshet november kl 0.30
                Japan: Tokyo-KPI december kl 0.30
                Japan: industriproduktion (prel) november kl 0.50
                Japan: detaljhandel november kl 0.50
                Ryssland: industri-PMI december kl 8.00
                Spanien: BNP (def) 3 kv kl 9.00
                SCB: handelsbalans november kl 9.30
                Tyskland: KPI Nordrhein-Westfalen december kl 10.30
                Tyskland: KPI (prel) december kl 14.00
                USA: handelsbalans, varor, november kl 14.30
                USA: grossistlager (prel) november kl 14.30
                USA: Chicago inköpschefsindex december kl 15.45
                USA: kontrakterade husköp november kl 16.00
                USA: oljelager (DOE), veckostatistik kl 17.00
                SPOTLIGHT
                Västsvensk Logistik
                STÄMMOR
                Strax (extra)

                Comment


                • Hittade inte heller nåt men både index, termin och ETPer stängde samtidigt.

                  Comment


                  • Aja dom va la tösstiga ;-) Får la hoppas på att nästa handelsdag öppnar i samma riktning som intradagspossarna :-)

                    Comment


                    • Någon som har koll på vart man hittar paritet på Nordnet Markets?

                      Comment


                      • Det syns i instrumentets prospekt. Går att hitta genom att trycka först trycka "köp" och då dyker länken till prospektet upp

                        Last edited by PerG; 2019-06-28, 08:29.

                        Comment


                        • Ursprungligen postat av PerG Visa inlägg
                          Det syns i instrumentets prospekt. Går att hitta genom att trycka först trycka "köp" och då dyker länken till prospektet upp

                          Ok fasen jag tyckte att jag kikade igenom det, inte så noggrant givetvis eftersom att det är rena rama bibeln. Jag kikar där igen :-) Tack för snabbt svar.

                          Comment


                          • Om du har instrumentet upplagt i Autotrader kan du klicka ENTER och knappen InstrumentInfo så öppnas PDF-dokumentet.
                            Annars brukar jag tycka det är enklare att räkna baklänges, typ hur många SILVER får du för x antal kronor på testkontot. Hur många minis motsvarar samma belopp i svenska kronor i marknaden. Sätt Multiplier till kvoten mellan de två så är du hemma.

                            Comment


                            • Sen har du ju USD/SEK-exponering i tex Silver. Jag tycker att det hade varit fint om Nordnet kunde lägga till multiplier på hemsidan som tex CBK har. DAX kan ju i vissa fall vara fördelaktigt att handla med 100-multiplier och ibland är 1000 mer fördelaktigt. Så det vore finfint med olika multiplier på minis samt att det även skrivs ut på hemsidan. Underlättar en del.

                              Comment


                              • Hur ofta ser ni detta beteende i Nordnets minis? (T long OMX 117)


                                De har legat utanför i flera minuter vad jag kan se och det innebär ju rent praktiskt att man inte kan köpa längre. Om signal skulle komma utan behöver då gå in och byta minis.
                                Brukar det vara något tröskelvärde då NRD försvinner från säljsidan som man behöver hålla utkik efter?

                                kl 14.11,
                                Borta från bägge sidor nu.
                                Last edited by PerG; 2019-08-15, 13:13.

                                Comment

                                Working...
                                X