Vad är finansieringskostanden( räntan) på Nordnets minifutures?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Nordnet Markets
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Ursprungligen postat av swedtraders Visa inlägg-Pierre, BNP har 1 öre spread på sina DAX-minis. Kommer ni att matcha det i er Nordnet Market eller är det bättre att fortsätta handla BNPs produkter? Med tanke på att era papper inte heller är stabila än så lutar det kraftigt åt BNP som alltid är pålitliga...
Det jag vill se är följande: att det alltid ställs ut priser, ALLTID... inga undantag, att spreaden är LÅG och att inga, INGA... prisspikar förekommer som förstör handeln för robotarna. BNPs DAX-minis tycker jag är exemplariska, studera dem för det är "facit". Lyckas ni med detta så är jag genast kund i er Nordnet Market med robotar som handlar FREKVENT. Kan BNP så kan väl ni??
Edit: Glömde saga att när det skakar till på marknaden så får inte spreaden öka tokmycket. Max upp till en dubbling av spreaden under dessa förhålllanden tycker jag är acceptabelt om spreaden är okej till att börja med.
Men jag tror det blir bra det här och bra att Nordnet visar intresse
Comment
-
Hej Pierre_Nordnet
Om jag får önska så önskar jag minisar och Unlimited Turbos. För OMX-index är det bra med många olika hävstänger och gärna ganska höga. Med aktier är det viktigt med flera olika att välja på med runt x2-6.
Viktigast för mig är att aktierna i OMXs30 kommer upp så snart som möjligt
Sen önskar jag även en del från Large Cap (ju mer ju bättre) men först och främst:
- Axfood
- Hexpool
- Husqvarna B
- Intrum Justitia
- Latour
- Melker
- Betsson
- Indutrade
- Loomis
- Nibe
- Ratos
- SAAB
- LUMI
- Net Ent
- Evolution Gaming
- Hexagon
- MTG
- Elekta
/MattiasLast edited by MatteMutte; 2017-05-17, 21:53.
Comment
-
Ursprungligen postat av Henric Visa inläggVad är finansieringskostanden( räntan) på Nordnets minifutures?
Comment
-
Ursprungligen postat av eric Visa inläggNordea och övriga market makers borde göra ett studiebesök hos "bucket shops" som IG och CMC för att se hur en stabil prissättning går till (dygnet runt i vissa fall)
Men jag tror det blir bra det här och bra att Nordnet visar intresse
Comment
-
Ursprungligen postat av MatteMutte Visa inläggHej Pierre_Nordnet
Om jag får önska så önskar jag minisar och Unlimited Turbos. För OMX-index är det bra med många olika hävstänger och gärna ganska höga. Med aktier är det viktigt med flera olika att välja på med runt x2-6.
Viktigast för mig är att aktierna i OMXs30 kommer upp så snart som möjligt
Sen önskar jag även en del från Large Cap (ju mer ju bättre) men först och främst:
- Axfood
- Hexpool
- Husqvarna B
- Intrum Justitia
- Latour
- Melker
- Betsson
- Indutrade
- Loomis
- Nibe
- Ratos
- SAAB
- LUMI
- Net Ent
- Evolution Gaming
- Hexagon
- MTG
- Elekta
/Mattias
Comment
-
Jag ser att minis är uppe nu, kul! Men prissättning hoppar runt en del (se screenshot).Attached Files
Comment
-
Ursprungligen postat av Pierre_Nordnet Visa inläggHandel i andra emittenters produkter kommer fr.o.m. på måndag att debiteras courtage oavsett range av produkter i Nordnet Markets.
När man gör förändringar av ett sånt här slag ser man väl som seriös leverantör ändå till att:
1. Det nya utbudet svarar mot det man "ersätter"
2. Kursfeeder etc fungerar som de ska
Detta gör man INNAN man genomför förändringen!
Comment
-
Ursprungligen postat av Christer Visa inläggJag ser att minis är uppe nu, kul! Men prissättning hoppar runt en del (se screenshot).
Comment
-
Ursprungligen postat av JohanB Visa inläggRiktigt dålig stil, Nordnet!
När man gör förändringar av ett sånt här slag ser man väl som seriös leverantör ändå till att:
Comment
-
Jag beklagar att du känner så! Jag hör vad du säger och tar till mig av din feedback.
Bakgrunden till att vi behövt stänga ner det befintliga erbjudandet utan att vi har ett 100 % nytt erbjudande på plats är för att avtalet med de andra emittenterna vi haft med Nordnet Supermarket löpt ut. Sen det avtalet upphörde upphörde så har vi helt och hållet stått för courtaget för er kunder utan att ha haft en krona i intjäning, vi valde att ta den kostnaden inledningsvis för att mitigera risken att stå där med endast ett fåtal produkter i marknaden och många missnöjda kunder. Nu anser vi att vi har de produkter där 90% av omsättningen låg i Nordnet Supermarket och väljer av den anledningen nu att stänga ner det erbjudandet.
Jag förstår att ovan inte hjälper dig särskilt mycket just nu, men jag vill i alla fall förklara hur jag/vi resonerat.
Hälsningar,
Pierre
Comment
-
Jag ska inte säga mer för då blir min ton snabbt otrevlig. För att istället fokusera på det som är bra så vill jag säga att Pierre_Nordnets närvaro här får två tummar upp av två möjliga. Hoppas innerligt att det blir bra till slut!
Comment
-
Ursprungligen postat av walle Visa inläggJag måste säga att man bör vara glad för att man fortfarande kan handla ETPer courtagefritt. En förmån som bör uppskattas istället. Jag tror att det kommer att bli riktigt bra till slut. En liten inkörningsperiod är helt acceptabelt från min sida iaf.
Comment
-
Ursprungligen postat av swedtraders Visa inläggFör att istället fokusera på det som är bra så vill jag säga att Pierre_Nordnets närvaro här får två tummar upp av två möjliga. Hoppas innerligt att det blir bra till slut!
Comment
Comment