Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nordnet Markets

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Sorry min norska är inte så bra ännu Jag kopplar ur mina gamla och kopplar upp nya. Imorgon säljer manuellt de gamla.

Comment

• Du har altså inte hatt handel i de nye ennå? Forventer du at den kjøper 10 grids mandag?

Comment

• Efter att man checkat in nya minifutures tar det till nästa hel timme för att Autoselect ska "hitta" best match och köpa. Då är det läge att sälja det gamla innehavet manuellt för att undvika glapp i exponeringen.

Comment

• Hej,

Min uppfattning är att det är helt olämpligt att börja använda instrumenten innan MM ställer ut priser kontinuerligt..
          Jag har suttit och tittat på vissa minis, när priset försvinner kan det dyka upp ordrar som avviker 10-tals %. Dvs någon kan utnyttja situationen är min gissning.

Jimmy

Comment

• Ursprungligen postat av Pierre_Nordnet Visa inlägg
            Loggar jag kollat på tyder att det är allt från 0-89 millisekunder.
            Jag har inte sett så kort perioder av bortfall, snarare sekund-minut intervallet. Titta gärna själv där slutanvändaren ser priset och låt IT avdelning spåra det bakåt till källan..

Jimmy

Comment

• Ursprungligen postat av jimmy Visa inlägg
              Hej,

Min uppfattning är att det är helt olämpligt att börja använda instrumenten innan MM ställer ut priser kontinuerligt..
              Jag har suttit och tittat på vissa minis, när priset försvinner kan det dyka upp ordrar som avviker 10-tals %. Dvs någon kan utnyttja situationen är min gissning.

Jimmy
              Rikard, med senaste uppdateringen av xk) Spread Alert i ETP-link går väll inte en order igenom vid för stor spread?

Comment

• Hmm, det har gått avslut på MINI L OMX NORDNET 14 på 69,86kr och det var ca 20kr under vad kurserna stod sekunden innan och efter. Det här känns på tok för svajigt...

Comment

• Ursprungligen postat av jimmy Visa inlägg
                  Hej,

Jimmy
                  I så fall finns det risk att även Raptor kan handla med flera procents avvikelse mot "riktig" kurs. Jag avvaktar med byte som jag sagt tidigare.
                  Always trade for fun - and the money will come as a side effect!
                  Alf Johansson, alias
                  Börsapan

Comment

• Ursprungligen postat av xdaytrader Visa inlägg
                    I så fall finns det risk att även Raptor kan handla med flera procents avvikelse mot "riktig" kurs. Jag avvaktar med byte som jag sagt tidigare.

Hva skal jeg gjøre, er det trygt å flytte over??

Comment

• Någon som kan förklarar kasten i orderhistoriken?

Edit: Var inte spreaden 25 öre på long tidigare? Nu verkar det vara 33 öre, rätta om jag har fel.
                      Attached Files
                      Last edited by xdaytrader; 2017-05-22, 09:57.
                      Alf Johansson, alias
                      Börsapan

Comment

• arbitasjemuligheter!

Det ser ikke bra ut!

Comment

• VARNING! BYT INTE TILL NN's INSTRUMENT!!

Ursprungligen postat av JohanB Visa inlägg
                          Riktigt dålig stil, Nordnet!

När man gör förändringar av ett sånt här slag ser man väl som seriös leverantör ändå till att:
                          1. Det nya utbudet svarar mot det man "ersätter"
                          2. Kursfeeder etc fungerar som de ska

Detta gör man INNAN man genomför förändringen!

Jag står fast vid min kritik:
                          Jag gjorde misstaget att koppla om till NN's MINI L i fredags. När så Raptor går igång idag, vad händer då?
                          Jo, Börsens Övervakningsnämnd kontaktar Nordnet angående två köp och sälj som jag (Raptor) gjort på två depåer.
                          Orimliga priser...

Detta har nu lett till att ett köp på ena depån och en försäljning på den andra depån har makulerats.
                          De syns imorgon på depåerna så fram tills dess kommer Raptor alltså inte att "veta om" detta.

Vad gör man i detta läge? Sätter sig och kopplar tillbaks alla instrument?
                          Jag sitter på¨jobbet nu, inte så lämpligt kanske...

Antar att Börsens Övervakningsnämnd kommer att få en hel del att göra innan NN har fått ordning på detta.
                          Och Nordnet kommer att få ringa mig ett antal gånger till om jag inte gör någon förändring.

Som sagt, riktigt riktigt dåligt.

Attached Files
                          Last edited by JohanB; 2017-05-22, 10:11.

Comment

• Ursprungligen postat av Palgrave Visa inlägg
                            arbitasjemuligheter!

Det ser ikke bra ut!
                            Haha ja det går säkert att göra en del fulaffärer i det här läget
                            Alf Johansson, alias
                            Börsapan

Comment

• Pierre på NN, förstår att ni har en del arbete just nu, men jag tror många vill ha en update i nuläget, i alla fall de med era minisar.
                              Alf Johansson, alias
                              Börsapan

Comment

• AJ AJ det börjar bli VÄLDIGT dyrt att använda Nordnets instrument
                                Raptor försökte sälja på ca 90 går inte (spread alert) men sälj order går igenom på 70!!!
                                5 min senare köper raptor tillbaka samma position på 90 ..

09:09 ORDER "xk) Spread Alert spärrar order för MINI L OMX NORDNET 14" kurs 89.58
                                09:09 GSM larm sänt!
                                09:09 ORDER "sl) ETP Link Minilong sell MINI L OMX NORDNET 14" kurs 70.00
                                09:09 GSM larm sänt!
                                09:13 ORDER "sl) Raptor Supermarket long OMXS30" kurs 1630.51
                                09:13 GSM larm sänt!
                                09:13 ORDER "sl) ETP Link Minilong buy MINI L OMX NORDNET 14" kurs 90.84

Nordnet vågar man fortsätta använda era instrument ?

Comment

Working...
                                X