Sorry min norska är inte så bra ännu Jag kopplar ur mina gamla och kopplar upp nya. Imorgon säljer manuellt de gamla.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Nordnet Markets
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Hej,
Min uppfattning är att det är helt olämpligt att börja använda instrumenten innan MM ställer ut priser kontinuerligt..
Jag har suttit och tittat på vissa minis, när priset försvinner kan det dyka upp ordrar som avviker 10-tals %. Dvs någon kan utnyttja situationen är min gissning.
Jimmy
Comment
-
Ursprungligen postat av Pierre_Nordnet Visa inläggLoggar jag kollat på tyder att det är allt från 0-89 millisekunder.
Jimmy
Comment
-
Ursprungligen postat av jimmy Visa inläggHej,
Min uppfattning är att det är helt olämpligt att börja använda instrumenten innan MM ställer ut priser kontinuerligt..
Jag har suttit och tittat på vissa minis, när priset försvinner kan det dyka upp ordrar som avviker 10-tals %. Dvs någon kan utnyttja situationen är min gissning.
Jimmy
Comment
-
Ursprungligen postat av jimmy Visa inläggHej,
Jimmy
Comment
-
Ursprungligen postat av xdaytrader Visa inläggI så fall finns det risk att även Raptor kan handla med flera procents avvikelse mot "riktig" kurs. Jag avvaktar med byte som jag sagt tidigare.
Hva skal jeg gjøre, er det trygt å flytte over??
Comment
-
Någon som kan förklarar kasten i orderhistoriken?
Edit: Var inte spreaden 25 öre på long tidigare? Nu verkar det vara 33 öre, rätta om jag har fel.Last edited by xdaytrader; 2017-05-22, 09:57.
Comment
-
VARNING! BYT INTE TILL NN's INSTRUMENT!!
Ursprungligen postat av JohanB Visa inläggRiktigt dålig stil, Nordnet!
När man gör förändringar av ett sånt här slag ser man väl som seriös leverantör ändå till att:
1. Det nya utbudet svarar mot det man "ersätter"
2. Kursfeeder etc fungerar som de ska
Detta gör man INNAN man genomför förändringen!
Jag står fast vid min kritik:
Jag gjorde misstaget att koppla om till NN's MINI L i fredags. När så Raptor går igång idag, vad händer då?
Jo, Börsens Övervakningsnämnd kontaktar Nordnet angående två köp och sälj som jag (Raptor) gjort på två depåer.
Orimliga priser...
Detta har nu lett till att ett köp på ena depån och en försäljning på den andra depån har makulerats.
De syns imorgon på depåerna så fram tills dess kommer Raptor alltså inte att "veta om" detta.
Vad gör man i detta läge? Sätter sig och kopplar tillbaks alla instrument?
Jag sitter på¨jobbet nu, inte så lämpligt kanske...
Antar att Börsens Övervakningsnämnd kommer att få en hel del att göra innan NN har fått ordning på detta.
Och Nordnet kommer att få ringa mig ett antal gånger till om jag inte gör någon förändring.
Som sagt, riktigt riktigt dåligt.
Attached FilesLast edited by JohanB; 2017-05-22, 10:11.
Comment
-
Ursprungligen postat av Palgrave Visa inläggarbitasjemuligheter!
Det ser ikke bra ut!
Comment
-
AJ AJ det börjar bli VÄLDIGT dyrt att använda Nordnets instrument
Raptor försökte sälja på ca 90 går inte (spread alert) men sälj order går igenom på 70!!!
5 min senare köper raptor tillbaka samma position på 90 ..
09:09 ORDER "xk) Spread Alert spärrar order för MINI L OMX NORDNET 14" kurs 89.58
09:09 GSM larm sänt!
09:09 ORDER "sl) ETP Link Minilong sell MINI L OMX NORDNET 14" kurs 70.00
09:09 GSM larm sänt!
09:13 ORDER "sl) Raptor Supermarket long OMXS30" kurs 1630.51
09:13 GSM larm sänt!
09:13 ORDER "sl) ETP Link Minilong buy MINI L OMX NORDNET 14" kurs 90.84
Nordnet vågar man fortsätta använda era instrument ?
Comment
Comment