Ursprungligen postat av xdaytrader
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Nordnet Markets
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Ursprungligen postat av JohanB Visa inläggDet var en dylik affär som gick igenom för mig så jag antar att Börsens Övervakningsnämnd kommer att ringa NN angående dina affärer också.
Om du inte redan har fått det kommer väl ett litet telefonsamtal från NN strax ang "misstänkta affärer" som du har gjort...
Pierre_Nordnet: Lite kommentarer till allt detta kanske?
Jag har varit i kontakt med Nordea under morgonen och förmiddagen och diskuterat det som uppstod. Det som skedde var att det kom en hel del småorders som resulterade i att priset Nordea ställde försvann i orderböckerna (en typ av skyddsmekanism), de avslut som gjordes på 70 har av den anledningen makulerats då dessa var 30% off från fair bid/ask. Med tanke på att Nasdaq ännu inte har order protection implementerat som ska skydda investerare från att handla på icke marknadsmässiga priser så kommer vi tills att det finns på plats att tillsammans med Nordea behöva anpassa hur vi hanterar kvoteringen så att detta inte sker framgent.
Angående prisfeeden så är vi i kontakt med Nasdaq för att försöka lösa problemet, som meddelar tidigare är det ingenting fel på själva kvoteringen i instrumenten utan snarare hur ni upplever prisfeeden vi skickar ut som vi får från Nasdaq.
Vh,
Pierre
Comment
-
Ursprungligen postat av Pierre_Nordnet Visa inläggAngående prisfeeden så är vi i kontakt med Nasdaq för att försöka lösa problemet, som meddelar tidigare är det ingenting fel på själva kvoteringen i instrumenten utan snarare hur ni upplever prisfeeden vi skickar ut som vi får från Nasdaq.
Vh,
Pierre
Bra, då har ni på Nordnet isolerat felet till Nordnets IT-implementation och har det därmed felet inom Nordnets kontroll, om det är så att feeden till Nordnet från Nasdaq är korrekt.
Håller tummarna på lösning!
EDIT: PS. för att undvika missförstånd - det är ingen upplevelse (något som kan avvika från verkligheten), att feeden inte ställer ut priser på båda sidor kontinuerligt i NAT, utan fakta när man tittar i NATs order dialog. Så någon borde felsök bakåt tills problemet är isolerat.Last edited by jimmy; 2017-05-22, 21:42.
Comment
-
Hej Pierre,
har jämfört köp o säljpris på Nordnet cert OMXS30 bull X5. Mot Nordnet minis samt med det cert jag använt från annan emittent i Supermarket, NN certet ser ut att vara ca 5 ggr dyrare, om det inte är en tillfällighet, önskar jag det justerat.
Last edited by jimmy; 2017-05-22, 21:44.
Comment
-
Ursprungligen postat av jimmy Visa inläggHej Pierre,
Bra, då har ni på Nordnet isolerat felet till Nordnets IT-implementation och har det därmed felet inom Nordnets kontroll, om det är så att feeden till Nordnet från Nasdaq är korrekt.
EDIT: PS. för att undvika missförstånd - det är ingen upplevelse (något som kan avvika från verkligheten), att feeden inte ställer ut priser på båda sidor kontinuerligt i NAT, utan fakta när man tittar i NATs order dialog. Så någon borde felsök bakåt tills problemet är isolerat.
Comment
-
EDIT: PS. för att undvika missförstånd - det är ingen upplevelse (något som kan avvika från verkligheten), att feeden inte ställer ut priser på båda sidor kontinuerligt i NAT, utan fakta när man tittar i NATs order dialog. Så någon borde felsök bakåt tills problemet är isolerat.
Inte riktigt så. Rättare sagt är vi nu i kontakt med Nasdaq för tillsammans försöka lokalisera om felet är i till deras prisfeed till oss eller om det är fel i vår prisfeed som vi får från dem ut mot kund. Att Nordea hela tiden kvoterar priser enligt underlag från Nasdaq säger ingenting om att prisfeeden vidare mot oss som medlem är korrekt. Så problemet är ännu inte riktigt isolerat.
Vh,
Pierre
Comment
-
Tänkte precis byta till NN Minisar på Raptor och sätta igång en liten testhandel igen, och naturligtvis hittar jag NN när jag letar nya instrument. Min fråga är dock om inte installera NN Minifutures/ETN under help-menyn var tänkt att skapa en särskild NN-lista också?
Jag har installerat om flera gånger, men får leta upp instrumenten manuellt och titta i nytillkomna-listan, har jag bara otur eller?
Comment
-
Ursprungligen postat av swedtraders Visa inläggJag reagerade också på ordvalet. Vore det bara upplevelsen det var fel på så skulle ju inte ordrar gå igenom som avviker 30% från faktiskt pris!? Eller...?
Comment
-
Ursprungligen postat av KarlA Visa inläggTänkte precis byta till NN Minisar på Raptor och sätta igång en liten testhandel igen, och naturligtvis hittar jag NN när jag letar nya instrument. Min fråga är dock om inte installera NN Minifutures/ETN under help-menyn var tänkt att skapa en särskild NN-lista också?
Jag har installerat om flera gånger, men får leta upp instrumenten manuellt och titta i nytillkomna-listan, har jag bara otur eller?
Comment
-
har jämfört köp o säljpris på Nordnet cert OMXS30 bull X5. Mot Nordnet minis samt med det cert jag använt från annan emittent i Supermarket, NN certet ser ut att vara ca 5 ggr dyrare, om det inte är en tillfällighet, önskar jag det justerat.
Det ska justeras. Tack för input!
Vh,
Pierre
Comment
-
Är det endast Nordnets produkter som innefattas av Nordnet Markets?
Min första uppfattning av ändringen var att de Bull/Bear-certifikat som fanns med i Nordnet Supermarket även skulle finnas kvar i Nordnet Markets men att minifutures skulle försvinna. Vad jag kan se finns där bara Nordnets Bull/Bear-certifikat i listan....
Comment
-
Ursprungligen postat av Pierre_Nordnet Visa inläggBer om ursäkt för ordvalet. Självklart är det ett problem och inte en upplevelse. Eftersom att orders inte går igenom baserat på den prisfeed som nu är felaktig är det ett problem helt klart.
Comment
-
Ursprungligen postat av Freddan Visa inläggÄr det endast Nordnets produkter som innefattas av Nordnet Markets?
Min första uppfattning av ändringen var att de Bull/Bear-certifikat som fanns med i Nordnet Supermarket även skulle finnas kvar i Nordnet Markets men att minifutures skulle försvinna. Vad jag kan se finns där bara Nordnets Bull/Bear-certifikat i listan....
Nordnet Markets omfattar både Bull & Bear-certifikat och Mini Futures. På hemsidan www.nordnet.se/nordnetmarkets kan du klicka dig vidare för att se Bull & Bear samt Mini Futures. Vi har separerat dessa i två olika listor för att enklare särskilja dessa samt för att man vill se andra saker som t.ex. Stop Loss, Finansieringsnivå etc. när man kollar på en Mini Future jämfört med ett Bull & Bear-certifikat.
Vi kommer nu börja trycka ut fler Mini Futures i Sverige med fokus på single stocks. Eftersom att det är halvdag imorgon och stängt på torsdag så vågar jag inte lova att dem kommer innan fredag, men håll utkik!
Vh,
Pierre
Comment
Comment