Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nordnet Markets

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Just nu ligger ETP-handeln nere hos Nordnet, inga priser. Vet inte om det är bara där eller hos Nasdaq.

    Comment


    • Är det inte lite tunt med MINI S för OMX? Endast 3st går att handla, resten av dom få som finns är slutsålda och har varit det ett tag.

      Edit: fanns fler noterade minis som inte fanns med i listan i AT. Men fortfarande många slutsålda.
      Last edited by walle; 2020-07-22, 11:46.

      Comment


      • Japp, ska uppdatera listan och messa Pierre att emittera lite nytt.

        Comment


        • re

          Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
          Japp, ska uppdatera listan och messa Pierre att emittera lite nytt.
          För att inte tala om OBX ?

          Comment


          • Ser att Nordnets största konkurent Avanza har en hel del intressanta courtagefria instrumnet, bla valutor, paltina, palladium, FTSE, Nikkei mm... vad tror du krävs Rikard för att få Nordnet att utvidga utbudet på Nordnet Markets?
            AlgoPal - Emotionless Trading - Hyr ut våra trading algoritmer for Autostock via algopal.com

            Comment


            • Bäst är nog att vi som tradar ligger på och frågar efter fler. Ju fler som frågar desto bättre.

              Comment


              • Nu finns minifutures för Palladium och Platinum: https://www.autostock.se/bestaall/formular

                Comment


                • Superbra! Nu inväntar vi valuta-minis också
                  AlgoPal - Emotionless Trading - Hyr ut våra tradingalgoritmer för Autostock via algopal.com

                  Comment


                  • Short OBX och OMX

                    Jag brukar byta ut minis med hävstång över 10.
                    Jag har skickat meddelande till Nordnet angående short minis för OBX. Hävstången är 18,6 för det enda kontrakt som finns. Jag har inte fått något tydligt svar. Nu ser jag att det är väldigt hög hävstång för short OMX också.
                    Någon som har någon info?

                    Comment


                    • Hej

                      Det går bra att använda OBX minis i NOK, men du måste lägga till listgruppen "nytillkomna minifutures Norge" i ditt listfönster för att hitta dom (görs under Inställningar-> Egna grupper med instrument") och koppla till ETP Link.

                      Comment


                      • Det blir väl en växlingsavgift om man handlar i andra valutor på ISK, så det är bättre det emitteras nya minis/turbos i SEK på short-sidan.

                        Comment


                        • Håller med, men jag har mailat Nordnet om detta ett flertal ggr utan resultat.
                          så tillsvidare så kör jag med NOK minis. Går ju fint sål änge man får bra vinst

                          Comment


                          • Det är på gång inom kort, har kontakt med Pierre.

                            Comment


                            • Toppen!!!!

                              Comment

                              Working...
                              X