Nja, Autostock Approved-menyn är för specifika produkter, tex Vinnarpaketet från Vinnarbyrån osv. De har egna nedladdningsuppgifter. Om du inte får fram de andra menyalternativen under Hjälp skulle jag kolla vilken formatinställning du kör i Windows. Ställ den på svenska så brukar det hjälpa. (Kontrollpanelen i Windows)
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Nybörjarfrågor
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inläggNja, Autostock Approved-menyn är för specifika produkter, tex Vinnarpaketet från Vinnarbyrån osv. De har egna nedladdningsuppgifter. Om du inte får fram de andra menyalternativen under Hjälp skulle jag kolla vilken formatinställning du kör i Windows. Ställ den på svenska så brukar det hjälpa. (Kontrollpanelen i Windows)
Comment
-
Hej,
En fråga angående externa larm. Vill ha ett larm varje gång köp/sälj sker i automatisk handel. Har nu exempelvis kopplat på Coda OMX. Läser i användarmanualen att man ska kryssa i Autobevakat i scriptdialogen. Det har jag gjort, och detta är förbockat även om jag växlar mellan olika script.
Jag har däremot inga script kopplade till instrumentet tydligen (OMXS30). Borde detta vara tomt eller ska jag ha flera olika script kopplade till instrumentet som jag själv kan bock i i Anslutna Script? Känns inte som att larmet kommer fungera om jag inte förbockar något.
Är det kanske så att jag själv måste ansluta alla Coda script till OMXS30 för att det ska fungera? Man kanske alltid måste ansluta scripten för att Coda ska handla överhuvudtaget? Det stod däremot ingenting om det i beskrivningen om hur man kopplar på Coda.
Tack på förhand!Last edited by G_O; 2016-03-06, 18:46.
Comment
-
Hej!
Du behöver i princip inga script kopplade för Coda. Tanken är att man ansluter de fyra indexordermodellerna till OMXS30 på ett testkonto. Då larmar även "låtsasordrarna".
En detalj bara, just nu fungerar inte iPhone-appen. Välj email som larmfunktion istället tills vi fått ordning på signaleringen igen.
Comment
-
Jag felsöker i "ProgramData\AutoTraderBas" eftersom mina ordermodeller vägrar handla åt mig. Men vissa filer är för stora för att kunna öppnas, i första hand hist.dbf och histid.ntx. Det går inte heller att radera dem utan felmeddelanden. Och även om det inte finns något intressant i filerna kanske de gör uppstarten långsammare? Går det att få mindre versioner av dessa filer, med minimal mängd data?
Eftersom jag ser att många filer uppdateras regelbundet vill jag ha kontroll över vad det är som läggs in där. :-) Men i första hand vill jag veta vad som händer i ordermodellen, och varför affärerna har upphört.
Comment
-
HIST.DBF är databasen för dagsdata, och HISTID.NTX är tillhörande indexeringsfil, så dessa är inget som direkt har med ordermodellerna att göra. Har du fått några larm i Starta > Larm och meddelanden idag?
En annan vanlig orsak att inget händer är att man glömt paus-knappen intryckt (statusfältet - gul ikon). Men det kan ju såklart vara något fel också, jag tittar gärna på det via fjärrsupporten om du ringer in imorgon. Eller om du har tid på eftermiddagen så kan vi bestämma tid då.
Comment
-
Men är inte en fil lite väl stor om den inte går att öppna i t.ex. Notepad? Jag har bara "Spara 50 dagar bakåt", men det blir tydligen mycket ändå...
Nu står det corrupt memo file, och när programmet sedan startar heter alla grafer "MainDiagram". Inga larm och meddelanden just nu, men det kanske beror på att jag har rensat lite för hårt bland filerna. :-) Ett fel kan vara att orderkursen var 0 kr på många ordrar, men jag vet inte varför eftersom jag använde standardscriptet säljkurs+0.25% och säljkurs finns alltid.
Du får gärna skicka eventuella filer jag saknar, om det är mindre jobb för dig än att felsöka i min dator. Men om jag inte löser det själv är jag givetvis tacksam för hjälp senare i veckan.
Comment
-
Oj, det låter som att du varit och rensat i Data-katalogen? De enda filer som går att ta bort är tex Deblog.txt som loggar programhändelser, och Tradelog.txt som loggar avslut. Allt annat behövs.
Notepad klarar inte alla filer, tex är HIST.dbf en generisk Dbase-fil som knappt ens går att öppna i Excel. Men i AT är den inga problem, den innehåller allt EOD-data redan från installation så att man slipper ladda ner så mycket data om man ändå bara ska ha dagsupplösta diagram på lång tid bakåt.
Orderkursen, menar du det som stod i Larmfönstret? Det är bara senast betalt som visas där, det har inget med kursen som skickas i ordern. Det blir noll i larmet om det inte skett några avslut tidigare under dagen. Du kan se den verkliga kursen som skickats i Starta > Loggade lokala ordertransaktioner.
lite mer hur det ska tydas:
autostock.se/NATmanual
klicka på Orderläggning > Loggade lokala ordertransaktioner
Comment
-
Jag menade köporderlimit på mina ordrar, enligt någon av loggfilerna. För säkerhets skull rensade jag lite där också, så jag minns inte vilken... ;-)
Jag försökte att ändra namn på filerna, som jag sedan ändrade tillbaka, men förmodligen har jag gjort något misstag ändå. Jag är förmodligen hemma på förmiddagen.
Hjälper det om jag skickar en fillista i förväg, från Datakatalogen?
Comment
-
Menar du "ProgramData\AutoTraderBas" eller bara "data"? För just i "data" har jag inte ändrat något. Och det verkar inte riktigt fungera att ta bort varken det ena eller andra. Efter några felmeddelanden startar programmet till slut, men jag får inte mina instrument (certifikat m.m.) varken på arbetsytan eller i min egen lista. (I listan är Namn-kolumen ifylld som vanligt, men alla andra kolumner är helt tomma, varken siffror eller bokstäver.) Vanliga aktier är jag tyvärr inte intresserad av just nu, men det kanske hade funkat bättre.
Comment
-
Det var intradaydatabasen jag tänkte på, alltså:
c:/programdata/autotraderbas/data
Men om du inte ser instrumenten längre så är det inte där det är fel, då är det något med PAPER.DBF eller tillhörande indexeringsfiler. Du kan alltid prova att ta bort alla filer som slutar på .CGP och .NTX och starta om programmet så indexeras alla databaser om igen.
Comment
Comment