Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nybörjarfrågor

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Kolla vilket antal instrument den försöker köpa och jämför med positionen på testkontot. Stämmer det verkligen? Det kanske är för stor position på testkontot.
    mvh

Comment

• Den verkar vara helt ute ur spel-Försöker köpa 11717 st. EVO. för 639kr.Har satt ned beloppet på testkonto och har 0.1 i häv.i smarta beta.Ngt fel på globala celler?

Comment

• Hm, om allt är konfiggat rätt skulle det kunna vara något gammalt värde kvar i någon cell. Testa att byta filen som innehåller globala celler:

Stäng programmet
        Ladda ner www.autostock.se/download/?FILE_ID=fbinet.gv1

och ersätt i katalogen:

c:/programdata/autotraderbas

Starta om programmet så bör allt synkas inom några minuter.

Comment

• Verkar ytterst kompliserat för min nivå,att ladda ned i vps,en.Om det nu inte finns tydlig instruktionsanvisningar?Kanske ladda om hela programmet vilket verkar svettigt.

Comment

• Skedde något märkligt innan stägning idag för mig. Jag har två OMX ordrar aktiva en köp och en sälj order, förstår inte riktigt varför den försöker både sälja och köpa minis och varför ordrarna inte gick igenom.

Skarpa kontot har 55 short minis nu, men det ska vara 14 lång.

Edit: Ser nu varför den försöker köpa och sälja, men förstår inte varför ordrarna inte går igenom.
            Attached Files
            Last edited by Lord S; 2020-08-06, 18:10.
            AlgoPal - Emotionless Trading - Hyr ut våra trading algoritmer for Autostock via algopal.com

Comment

• Det är enkelt att ladda ner filen ovan, starta webbläsaren på VPSen, det ligger en Explorer-länk antingen i Aktivitetsfältet, eller via Start-menyn.

Ordrarna som läggs efter 17:25 på OMX-minis går inte igenom eftersom ETP-marknaden för OMX stänger 17:25.

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                Det är enkelt att ladda ner filen ovan, starta webbläsaren på VPSen, det ligger en Explorer-länk antingen i Aktivitetsfältet, eller via Start-menyn.

Ordrarna som läggs efter 17:25 på OMX-minis går inte igenom eftersom ETP-marknaden för OMX stänger 17:25.

Okey, den kanske är förklaringen, får justera tiden lite. Märkligt att det inte har varit ett problem tidigare .
                AlgoPal - Emotionless Trading - Hyr ut våra trading algoritmer for Autostock via algopal.com

Comment

• Ursprungligen postat av Lord S Visa inlägg
                  Jo jag vet, kort sidan kom senare så det blev så.

Tipps på vad som kan vara galet?
                  Problemet jag har med en model som inte lyckas komma till avlsut på kort sidan är kvar. Jag kan inte förstå vad som är galet. Den skickar antalet "0". Har fler modeller med en kort sida som fungerar, vad jag ser så är den här modellen anslutet som de andra och andtal skriptet är det samma.

Tipps på vart jag ska felsöka!?

Comment

• Ok, om antal är noll i ordern borde det vara antalscriptet vi får titta vidare på. Hur ser koden ut där?

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                      Ok, om antal är noll i ordern borde det vara antalscriptet vi får titta vidare på. Hur ser koden ut där?
                      {ATRapp OMX Short Antal- 2020-05-27}
                      hävstång:=1
                      antal=mult(div(sub(add(cash(a),cash(t)),mult(2,abs(cash(s)))),c),hävstång)

Comment

• Hm, kanske kan vara att ingen avrundning till heltal görs:

{ATRapp OMX Short Antal- 2020-05-27}
                        hävstång:=1
                        int(antal)

Comment

• Tack, ska testa den.
                          Hade dock flax idag, den hade tagit en kort position på morgonen idag

Comment

• Hur du går från long till short kan också påverka. Om exit alltid tas först fungerar det annars behöver antalscriptet modifieras. Tex:

hävstång:=-1
                            sub(portfolio(v),int(antal))

Comment

• Okey. Den modellen är en daytrading model som alltid tar exit på långmodellen innan den kan gå kort. Men det ska jag komma ihåg.

Comment

• Den shortmodellen vill fortfarande inte gå till avslut... några andra tips?
                                Attached Files
                                Last edited by Lord S; 2020-08-26, 12:29.

Comment

Working...
                                X