Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nybörjarfrågor

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Bertil Visa inlägg
    Vad har du för villkor att får får köpa i triggerscriptet?
    Själv brukar jag ha:

innehav=Portfolio(v)
    ok_att_handla=eqv(innehav,0)

mvh
    Bertil
    Hallå Bertil,

Har detta som ett av mina villkor i triggerscriptet:

innehav=le(portfolio(v),0)

Problemet ligger antagligen i att ordern som skickas läggs 0,5% under aktuellt köppris, vilket leder till fördröjning innan villkoret i triggerscriptet inte längre triggas. Det är väl antagligen under denna fördröjning som flera ordar skickas.

Comment

• Ursprungligen postat av Jan_Banan Visa inlägg
      Hallå Bertil,

Har detta som ett av mina villkor i triggerscriptet:

innehav=le(portfolio(v),0)

Problemet ligger antagligen i att ordern som skickas läggs 0,5% under aktuellt köppris, vilket leder till fördröjning innan villkoret i triggerscriptet inte längre triggas. Det är väl antagligen under denna fördröjning som flera ordar skickas.
      Där har du problemet. Själv lägger jag alltid köpkursen rejält över aktuell säljkurs för att vara säker på att köpet går igenom.
      NAT fungerar ju inte för att lägga skambud på köpen, utan då man väl fått en trigg så skall man ju vara helt säker på att köpet går igenom.

mvh
      Bertil

Comment

• Hej Autostock / Rikard,
        Kunne dere laget en kort video hvordan Conquest modellen ansluttes? Har forsøkt å anslutte på direkte aksjer og på forhånds- valgt aksje modell (Conquest buy / Conquest sell 83 aksjer pr. nå). I begge tilfeller på separate test- konto, men det har ikke trigget noen handel (enda). Modellen har kjørt i ca. 7-10 dager.

Takk
        Last edited by MacPro; 2021-01-12, 12:19.

Comment

• Hej! Det fungerar på samma sätt som ROC and Roll, och den finns som YouTube-klipp:

https://www.youtube.com/watch?v=faGlVK-DFWM

PS. Det kan vara att det helt enkelt inte varit några köpsignaler på det aktieurvalet. Kör du alla svenska och US-aktier också? Är kursfeeden igång på dessa?

Comment

• Takk Rikard,
            Da har jeg gjort alt riktig. Kursfeed er i gang og har satt opp modellen på de "standard aksjene (83)" som ligger inne i modellen. Får vente å se litt om noen kjøps- signaler trigges

Takk igjen,

Comment

• Har du provat att simulera med samma aktier. Kanske prova lite olika start datum.

Comment

• Hej!
                Jag har en fråga om trendlinjehandel. Om jag vill handla short (dra trendlinje Short 08) hur ställer jag in vad den handlar? Om vi tar ABB:s aktie finns det en standard Short? Antar att jag måste ställa in en ETF?

Comment

• Hej! Jag gissar att du menar att du vill handla tex en minishrt när du blankar ABB på testkonto?
                  I så fall finns ett YouTube-klipp här: https://www.youtube.com/watch?v=j2ir...ature=youtu.be

Comment

• Hej,
                    jag har en riktigt nybörjarfråga. På VPSen får jag ingen kursuppdatering på listgrupperna Nasdaq100 och Aktier SP 100 trots att jag markerat dem i kursinsamling. Vad har jag missat?

Vänligen

Anders

Comment

• Riktigt bra nybörjarfråga, jag postade ett svar i FAQ-tråden så chansen ökar att fler hittar rätt.

https://www.autostock.se/vbulletin/s...5748#post65748

Comment

• Rack Rikard, det var brist på avtal som nu är åtgärdat och datan strömmar in

Comment

• Hej, Hvordan kan man se hele chartet (kursutvikling) på Minis i AutoTrader? Det var gjerne et innvalg man måtte gjøre i chart for å aktivere / se hele utviklingen? Takk

Comment

• Hej! Högerklicka i chartet och kryssa för Rita köpkurs/Rita säljkurs. Då tänds Bid/Ask. Om du väljer tex 1 minutsupplösning syns kursutvecklingen väldigt bra.

Comment

• Snabb fråga om insamling av historiska data.
                              Om jag samlat in t.ex. tio år tillbaka och sedan ej varit igång ett tag, kan jag då sätta insamlingen till t.ex. tre månader och denna information "slås samman" med den tidigare inhämtade informationen?
                              Funkar det så eller raderas gammal information och jag får endast tre månaders historik?

Comment

• Japp, det går fint! Allt som redan finns ligger kvar.

Comment

Working...
                                X