Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nybörjarfrågor

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Lord S Visa inlägg
    Okey, där fan jag den inställingen, men den var korrekt, samma inställning på båda maskinerna, så det måste vara något annat.
    Har du samma versionsnummer på NAT i de båda maskinerna? (Titta i Hjälp/Om Autotrader).
    mvh
    Bertil

Comment

• Ursprungligen postat av Bertil Visa inlägg
      Har du samma versionsnummer på NAT i de båda maskinerna? (Titta i Hjälp/Om Autotrader).
      mvh
      Bertil
      Yes, samma version på NAT i båda maskinerna.
      AlgoPal - Emotionless Trading - Hyr ut våra trading algoritmer for Autostock via algopal.com

Comment

• Har med samma problem här, omx är i heltal.
        Hade rätt Windows inställningar med.
        Finns det någon lösning?

Mvh
        Daniel

Comment

• Är det heltal även i Loggde lokala ordertransaktioner?

Comment

• Edit:

Jo det är heltal där med.

Mvh
            Daniel
            Last edited by snuggels; 2020-09-09, 17:51.

Comment

• Samma med Dax ser jag nu

Comment

• OK, jag får decimaler på OMX och heltal på DAX, men det beror på antal värdesiffror i databasen.

Comment

• Varför blir det då ner till 2 decimaler i simulering, medan det sker avrundning vid avslut på testkonto. Det lustiga är att det kan skilja på installationer. Över tid har jag för omx haft avslut i heltal, 0.5 eller 0.25.

Comment

• I push meddelanderna jag får i Autostock appen vid avslut, så kommer avlsuten med decimaler från den datorn som inte visar avsluten med decimaler.
                    AlgoPal - Emotionless Trading - Hyr ut våra trading algoritmer for Autostock via algopal.com

Comment

• I så fall verkar det bara formatering i front-end. Ändå lustigt att det skulle vara olika formateringar för olika installationer. Det går ju att skriva senaste avslut till fil och där se det riktiga värdet.

Comment

• Jag har ett S&P 500 innehav som flippas mellan två minis. Vad jag kan se så finns det köp och sälj kurs i båda minisarna. Priserna är ca 47kr och 73kr, prefered price är 60kr, så det borde vara tillräckligt avstånd mellan dem för att det inte ska flippas.
                        Attached Files

Comment

• Finns ingen gammal knockad mini fortfarande ansluten?

Comment

• Nej, jag har spanat igenom med kalkylforskaren. Inget gammalt är anslutet, bara 3st och dom får kurs.

Comment

• Går det att få tag på XACT Bear kursdata historik?

Comment

• Japp, vi har från 2009 nån gång.

Comment

Working...
                                X