Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem kursfeed

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• När det gäller dagens Low så har vi ingen info om det korrekta värdet. Eftersom värdet påverkat strategier ändrar vi inte historiken gärna, då kanske inte simulering stämmer med verkligheten idag.

Comment

• Vet vi hur nära vi var att få en falsk short signal imorse som hade sålt av allt och gått kort?

Comment

• Short hade inte triggats för någon av våra strategier, men däremot kan Low ha varit bidragande att Fusion/Legato/Coda gick Long

Comment

• Jag ser nu att det för produkten Commerzbank BEAR OMX X3 C 2 (och BULL) saknas orderdjup hos Nordnet. Det är väl därför det kajkar ur helt. Är index ännu nedstängt, eller vad har hänt? Det här är ju trams, att market makern försvinner.

Comment

• Ursprungligen postat av petpee Visa inlägg
            Jag ser nu att det för produkten Commerzbank BEAR OMX X3 C 2 (och BULL) saknas orderdjup hos Nordnet. Det är väl därför det kajkar ur helt. Är index ännu nedstängt, eller vad har hänt? Det här är ju trams, att market makern försvinner.
            Index från Nasdaq skall fungera, sedan vad CBK pysslar med har jag ingen aning. Kan Bull- och Bear-cert bli slutsålda så som bla Minis?

Comment

• Index rullar på idag, så det har inte med ETPerna att göra. Däremot kan ev orderdjups-feed saknas efter 1:a december då WinTrade stängdes och alla extra-abonnemang nollades. Har du orderdjup på aktier idag? Om inte behöver orderdjupsfeeden aktiveras hos Nordnet igen. Men för övrigt behövs inte orderdjupsfeeden för att ETPer ska fungera.

Det tidigare prisproblemet med Nasdaq-noterade ETPer är löst sedan 24:e november så vårt client side conflation-filter är avstängt nu ändå.

Har du lagt upp Bull-certet igen idag alltså? Det kan behövas en omstart av programmet innan det initieras och feeden kommer igång.

Comment

• re problem

Jag ser att NAT fick till avslut i Commerzbanks cert idag, till marknadsmässigt pris. Dvs priserna kom igång hos Nordnet då. Imorse såg jag på webben att det inte fanns ngn orderbok i den alls. Har ni sett sådant tidigare? Verkar ju helt oseriöst av dem av Commerbank att bara upphöra med handeln.

Comment

• Det är inte så många som handlar CBK och Vontobel längre nu när Nordnet Markets är courtagefritt, så jag tror inte många har sett något problem. CBK har ju haft återkommande problem med sin kursfeed tidigare, så det är nog inget unikt just idag.

Comment

• Vad hände med kursfeeden i alla papper!?? Borta!

Index rör sig men alla papper verkar sakna feed.
                    Last edited by swedtraders; 2017-12-18, 12:57.

Comment

• Feeden för terminen OMXS308A har stannat 12.47 i NAT.
                      På Nordnets hemsida tuffar den dock på.
                      mvh
                      Bertil

Comment

• Det har väl inte med frågorna att göra? Man skulle gå in och svara på frågor för att kunna fortsätta handla, men det var väl först vid årsskiftet man skulle blockas ifall man inte gjort det!?

Comment

• Ursprungligen postat av swedtraders Visa inlägg
                          Det har väl inte med frågorna att göra? Man skulle gå in och svara på frågor för att kunna fortsätta handla, men det var väl först vid årsskiftet man skulle blockas ifall man inte gjort det!?
                          Kurserna funkar ju på Nordnets web. Det är ju NAT:s feed som upphört.
                          mvh
                          Bertil

Comment

• Har kontakt med Nordnet, felsökning pågår.

Comment

• Det er problem varje vecke :/

Comment

• Nu är det igång igen iaf. sedan ca 14:36. Rikard har varit i kontakt med Nordnet, men vad felet var vet jag inte. Han skriver väl här så småningom.

Comment

Working...
                                X