Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem kursfeed

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Avanza har OMXS30 https://www.avanza.se/index/om-indexet.html/19002/omx-stockholm-30

    Det är Nordnet som är indexklåpare.
    Nordnet visar gårdagens slut kurs på OMXS30. Inte ens en banner att de har indexproblem.

    mvh
    Bertil

    Edit: Har hoppat igång nu.
    Last edited by Bertil; 2020-05-19, 08:25.

    Comment


    • Just nu har de dock inte samma info som jag ser på Avanzas hemsida, eller i Apples app. Känns som deras kursflöde ligger efter, spännande...

      Comment


      • Det såg ut som det var samma värden för en stund, har -0,77% i Autostock och -0,55% hos Avanza i realtid.

        Comment


        • Fram till 9:40 var det fel kurser från Nordnet.
          Det känns som den gamla datan låg buffrad och skickades ut istället för att direkt skicka över aktuell data.

          Comment


          • Nordnet hade problem i förra veckan med avslutskurser på depån på Gamla Webben. De visade 15 min fördröjda kurser trots att man uppdaterade sidan. Nordnet måste ha anlitat en klåpare för att hantera kursfeeden allmänt.

            mvh
            Bertil

            Edit. Jag köper ju realtid Tyskland för dyra pengar, men på Mina Listor har jag ändå 15 min fördröjning. Det verkar som om Nordnet vill tjäna pengar på att leverera realtid och lägger därför in 15 min fördröjningar, men har ingen koll på hur flödet går dvs vilka applikationer som får realtiden och vilka som får fördröjningen.
            Köper man realtid så skall ju alla depåer får realtiden, men inte ens detta fungerar längre.
            Last edited by Bertil; 2020-05-19, 09:21.

            Comment


            • Gamla webben försvinner ju snart, den är inte tänkt att användas för realtid alls. När man köper realtid för Xetra gäller det APIet.

              Comment


              • Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                Gamla webben försvinner ju snart, den är inte tänkt att användas för realtid alls. När man köper realtid för Xetra gäller det APIet.

                Tyvärr försvinner gamla webben. Den nya är ju kass att daytrada terminer med och hoppa mellan olika depåer.

                Edit: Att ladda om nya hemsidan för att uppdatera kurser tar flera sekunder pga att den skall rita en stor bild med kursutvecklingen som man inte kan ta bort. Gamla webben hade uppdateringsfunktioner för kurser samt andra delar av sidan, helt suveränt. Hoppas att man kan få aktiv realtid med pushteknik på nya webben sedan, för det är ju det som är grejen.

                Angående indexfeed för Dow Jones så är den både 15 minuters fördröjd och har stora hack. Går helt enkelt inte att använda i NAT. Jag har köpt realtid USA men inget hjälper. Det är som att tala med en vägg att prata med Nordnet.

                mvh
                Bertil
                Last edited by Bertil; 2020-05-19, 09:51.

                Comment


                • Det går ju mycket snabbare att handla terminer via NAT, enkelt att byta konton osv.

                  Comment


                  • Hur fungerar det rent juridiskt när ett sånt här misstag begås av Nordnet? ... antar att dom förbehåller sig rätten att skicka ut fel kurser?...

                    Comment


                    • Generellt tycker jag den gamla är bra. Kanske mest vana. Vad gäller terminer är den gamla bättre. Den nya visar inte ens terminssaldo. Mycket användbart. Det gör inte NAT heller. En känga till NAT. Om man tex håller en del av cash-delen i en hedge- eller likvidfond syns inte värdet och hela depåvärdet blir fel. Likaså om depån håller ett instrument som inte är upplagt i NAT.

                      Comment


                      • Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                        Det går ju mycket snabbare att handla terminer via NAT, enkelt att byta konton osv.
                        Jag har faktiskt inte handlat manuellt via NAT, men nu då jag tittar på orderläggningen efter den senaste programuppdateringen som gjorts verkar den riktigt bra. Det enda som saknas är orderdjupet på terminen, annars får den full pott.

                        mvh
                        Bertil

                        Comment


                        • Har du orderdjup på aktier påslaget?



                          PS: De verkar inte skicka ut orderdjup på terminen ändå ser jag nu.
                          Last edited by Rikard Autostock; 2020-05-19, 10:27.

                          Comment


                          • Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                            Har du orderdjup på aktier påslaget?



                            PS: De verkar inte skicka ut orderdjup på terminen ändå ser jag nu.
                            Lite skönhetsfläckar:
                            1) Värde bör ha 2 decimaler liksom GAV
                            2) Vinsten bör också ha två decimaler då den är i punkter.

                            mvh
                            Bertil

                            Edit: webben har ju orderdjup på terminen.

                            Comment


                            • Både den gamla och nya webben har orderdjup på terminerna.

                              Edit: Ingen jättegrej för mig, men om man handlar terminer manuellt är det ett måste. Annars användbart vid tex rullning.
                              Last edited by Henric; 2020-05-19, 10:37.

                              Comment


                              • Weeben och API är inte samma sak, men vi kollar om de kan slå på orderdjup även på terminen precis som för aktier.

                                Comment

                                Working...
                                X