Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem kursfeed

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Håkan Visa inlägg
    Omxs302D verkar inte starta idag
    Skulle precis göra samma kommentar.
    Terminen fungerar på Nordnets hemsida men inte i Autostock.
    Är troligen något strul med sommartiden som inte ställts om på något ställe.
    mvh
    Bertil

    Comment


    • Var tvungen att gå in på hemsidan för att exekvera signalen.


      Vet ej om något samband?

      Under helgen kommer Nasdaq OMX att genomföra en uppgradering i deras derivathandelssystem. Uppgraderingen kommer inte påverka dina nuvarande positioner och inga funktionella ändringar. Däremot kommer det resultera i att alla utestående derivathandelsordrar och ordrar lagda under helgen kommer bli borttagna.

      Marknaden är beräknad att vara igång igen mellan söndag kväll och måndag morgon. Vänligen kontrollera dina order måndag morgon om du önskar att lägga en order innan själva marknaden har öppnats.

      Har du några frågor är du alltid välkommen att kontakta Nordnets kundservice.

      Vänliga hälsningar,
      Nordnet

      Comment


      • Troligen allvarligare fel än ej omställd klocka.
        Om det bara varit problem med sommartidsomställningen skulle kursen kommit igång 09.30 vilket den inte gjorde. Rikard hjälp!!

        mvh
        Bertil

        Comment


        • Är det inte bara det gamla vanliga problemet med terminer som heter samma som de för 10 år sedan? Jag provade att lägga upp nytt, och kryssa ur "Lämna redan upplagda orörda" så funkar det fint efter omstart.

          Comment


          • Nej, har handlat omxs302d automatiskt sedan den 23:e.

            Comment


            • Terminen har ju funkat innan
              beskriv hur du gjorde bättre
              Håkan

              Comment


              • Om du syftar på mig så fungerar det ej idag?
                Annars Rikard?

                Comment


                • Nu startade terminen
                  Håkan

                  Comment


                  • Jag raderade instrumentet och la upp igen, Kopplade först bort ordermodellerna. Fick in kurser. Vet ej om det var anledningen eller att kurserna kom i gång. Konstigt när det har fungerat tidigare dagar. Däremot kan jag inte se innehaven i AT, men på websidan.

                    Edit: Ett avslut som nyss gick genom i AT syns i programmet. Tidigare innehav på ett annat konto syns inte i programmet, men på webben.
                    Last edited by Henric; 2022-03-28, 09:12.

                    Comment


                    • Ok, så de har bytt ID. Upplägg på nytt funkar, men då syns inte tidigare avslutshistorik eftersom det är ett "nytt" instrument. Nasdaq.....such

                      Comment


                      • Gjorde som Henrik föreslog och nu fungerar det.
                        Är det någon som vet hur det påverkar Analysbänken? Jag kopplade bort OMXS302D samt anslöt igen. Triggar som den skall på den ursprungliga OMXS302D men har ännu inte fått trigg för idag (skall jag dock inte ha heller).

                        mvh
                        Bertil

                        Comment


                        • Hmm,
                          Nu fick jag en trigg på den "nya" OMXS302D" men då försökte NAT köpa både den gamla varianten med fredagens close och den nya med korrekt close, fast inga gick igenom. Mitt fel kanske var att jag inte startade om NAT efter jag anslutit till den "nya" terminen. Har startat om nu.
                          Har någon av er andra terminshandlare fått någon trigg ännu ?

                          mvh
                          Bertil

                          Edit: Orsaken till att jag inte fick avslut på den "nya" terminen var att jag jag inte lagt in antalsvärden i fält 26 i den "nya" terminen som mina ordermodeller kräver.
                          Last edited by Bertil; 2022-03-28, 11:46.

                          Comment


                          • Ingen trigg i Analysatorn på den "nya" terminen bara på den "gamla" trots att jag kopplat bort och återanslutit.
                            mvh
                            Bertil


                            Edit: Fungerar nu även i Analysatorn. Den "gamla" och den "nya" OMXS302D har samma crcid som väl är.
                            Last edited by Bertil; 2022-03-28, 11:53.

                            Comment


                            • Får inte in några kurser på terminen idag!
                              Ulla-Britt Gråbacke

                              Comment


                              • Hm, vilken termin kör du? Jag får kurser på E-terminen tex.

                                Comment

                                Working...
                                X