Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem kursfeed

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Njae, de har ju inte ens DAX överhuvudtaget. Skämt åsido, Avanza är inte ett alternativ av olika orsaker, en av dem är stora problem med driftsäkerhet. Såvitt jag vet har de inte ett API med kursfeed?
    Last edited by Rikard Autostock; 2019-12-18, 20:18.

Comment

• Idag funkar kursfeed för mig!

Comment

• Härligt!

Comment

• DOW JONES har fullt av avbrott i kursfeeden. Något som kommer att åtgärdas?

Comment

• Problem med kursfeeden på B- IDX- DAXI slutade 14,05?

Comment

• Ursprungligen postat av elkis Visa inlägg
              Problem med kursfeeden på B- IDX- DAXI slutade 14,05?
              Såg samma problem. Men stängde inte tysken handeln för året då tro?

Comment

• Fortfarande fullt av luckor i DOW-feeden! Beror det på programversionen eller är det problem hos Nordnet?? Hur är det med DAX? Måste man köra nyare version för att få DAX-feeden att funka eller kan man få ordning på den ändå?

Hur funkar det med glidande medelvärden i nyare versioner? Kan man styra dem så att de bara tar hänsyn till klassiska börsöppettider? Många frågor nu... Hoppas på svar!

Kör:
                Exe version 1.4.0.0
                Version 3.1.0.6
                Dll 11.0.0.33

Comment

• Tror att det var nåt med kort handel idag. DJ är felanmält däremot, troligen nåt med nya feeden.

Comment

• SIX-PALL och SIX-PLAT fungerar dessvärre inte idag.

Comment

• Nån ljusning på Dow Jones-feeden i sikte?

Comment

• nån fler som har strul med dax-feeden på index?

Comment

• Njae, det fungerar perfekt här. Tänk på att DAX inte startar exakt kl 09:00, utan först när alla aktierna som ingår i indexet fått avslut i marknaden.

Comment

• Dow Jones 15 min fördröjning

Jag har i alla år haft Dow Jones index i realtid i NAT. För någon dryg månad sedan fick jag plötsligt 15 minuters fördröjning.
                            Nordnet uppmanade nig att kryssa i realtid för USA, vilket jag gjorde, men jag har fortfarande 15 minuters fördröjning. Nordnets kundtjänst uppmanade mig att ta kontakt med Autostock då de inte kan se om API:et har fördröjning eller inte vid leverans till mig.

Har ni andra fördröjning på Dow Jones?

Undrar
                            Bertil

Comment

• Ska kolla imorgon, men Nordnet har bytt leverantör av de flesta index-feeds nu och det kan vara något med behörigheterna för att få realtid. Vi har redan en dialog om avbrott hos USA_index, som undersöks. Övriga feeds fungerar utan störningar.

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                                Njae, de har ju inte ens DAX överhuvudtaget. Skämt åsido, Avanza är inte ett alternativ av olika orsaker, en av dem är stora problem med driftsäkerhet. Såvitt jag vet har de inte ett API med kursfeed?
                                Det ser ut som att Avanza har kursfeed - https://github.com/fhqvst/avanza/blob/master/API.md
                                AlgoPal - Emotionless Trading - Hyr ut våra trading algoritmer for Autostock via algopal.com

Comment

Working...
                                X