Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem kursfeed

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Är det någon idé att hämta från er?
    Ulla-Britt Gråbacke

Comment

• Bara DAX, råvaror etc. OMX finns inte efter kl 13.

Comment

• Däremot går simuleringen fram till 17:30 med samma pris efter kl 13.

Comment

• Häpp! Lite mer info, vi hittade en VPS som kör en så gammal DLL att senaste kalenderdatat inte laddats in. Det visade sig vara bra eftersom dagens OMXS30-data finns på den oskadat. Något gjorde att felaktiga datumet i kalendern på uppdaterade installationer kapade dagens längd, så det var inte Nordnets fel. Ladda ner med Ersätt befintligt ikryssat och Enskild dag, så bör det fungera fint.

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
            Häpp! Lite mer info, vi hittade en VPS som kör en så gammal DLL att senaste kalenderdatat inte laddats in. Det visade sig vara bra eftersom dagens OMXS30-data finns på den oskadat. Något gjorde att felaktiga datumet i kalendern på uppdaterade installationer kapade dagens längd, så det var inte Nordnets fel. Ladda ner med Ersätt befintligt ikryssat och Enskild dag, så bör det fungera fint.

Fungerade inte.
            mvh
            Bertil

Comment

• Startat om efter? Jag har provat på två installationer, båda funkar.

Comment

• OMXS30 indexet fungerar. Jag har ju snöat in på terminen OMXS300E och den fanns inte med, inte så konstigt kanske eftersom du hittade datat på en äldre inte uppdaterad maskin.

mvh
                Bertil

Comment

• Ingen feed USA

Jag brukar ha realtid USA för aktier men nu har jag ingen feed alls.
                  Har någon av er feed USA?

Undrar
                  Bertil

Comment

• Ingen feed aktier DAX sedan 14.39

Jag har även tappat feed på aktier Tyskland sedan 14.39

mvh
                    Bertil

Comment

• Har feed på USA, aktier och index. DJIA och N100 ser bedrövliga ut med avbrott, men ESPFUT1 tickar på snyggt.

Comment

• Tydligen problem både med USA-aktiers prissättning och Xetra:
                        www.nordnet.se

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                          Tydligen problem både med USA-aktiers prissättning och Xetra:
                          www.nordnet.se
                          Jag kör ju gamla Nordnetwebben då den är trevligare att handla terminer med och där visas inte infoflasharna.

mvh
                          Bertil

Comment

• Är det OMXS30 som inte har någon feed idag eller vad händer?

Comment

• Verkar inte finnas nån feed på just OMXS30-index.

Comment

• Den stod stilla på IG fram till nu, vet inte om de har flera leverantörer?

Comment

Working...
                                X