Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
    Raptor gick ur nu precis, ny 3-dagars Low.

Så allt är som det ska igen?

Comment

• Ja, det stämmer fint.

Comment

• Samma här, exit.

Comment

• Och jag också. Funderar på att jacka upp hävet lite. Har ca 2,5 nu. Kanske fyra skulle bli bra.

Comment

• Bli inte för giriga bara - Raptor har ju gått som ett skenande tåg, men det är kanske inte så konstigt i den här uppgången. Säger inte att Raptor är dålig på något sett, tycker att det är en sinnesjukt fin modell. Själv så kommer jag att börja minska summan på testkontot för att dra ned på exponeringen lite. Fast o andra sidan så kanske jag tog i lite väl från början ;-) Play safe out there :-)

Comment

• Ursprungligen postat av walle Visa inlägg
              Bli inte för giriga bara - Raptor har ju gått som ett skenande tåg, men det är kanske inte så konstigt i den här uppgången. Säger inte att Raptor är dålig på något sett, tycker att det är en sinnesjukt fin modell. Själv så kommer jag att börja minska summan på testkontot för att dra ned på exponeringen lite. Fast o andra sidan så kanske jag tog i lite väl från början ;-) Play safe out there :-)
              Vad har du för häv om jag får fråga.

Dessutom är väl Raptor ganska förutsättningslös vad gäller gäller om börsen går upp eller ned. Gick ju bra även 2008 till exempel. Även om såklart vollan är större vid nedgångar och risken, men också möjligheterna, är större.
              Last edited by Peppepeppe; 2017-04-04, 16:04.

Comment

• Ursprungligen postat av Peppepeppe Visa inlägg
                Vad har du för häv om jag får fråga.

Dessutom är väl Raptor ganska förutsättningslös vad gäller gäller om börsen går upp eller ned. Gick ju bra även 2008 till exempel. Även om såklart vollan är större vid nedgångar och risken, men också möjligheterna, är större.
                Du får absolut fråga - frågan är alltid fri :-) Jag kör häv = 1. Justerar min exponering med hjälp av summan på mina fiktiva konton. Där har jag olika för olika konton. Barnens tex har en helt annan summa mot mitt egna och en helt annan mot ett tredje konto. Allt beror egentligen på hur mycket exponerad man vill vara och hur mycket cash man har på kontot. Jag kommer att minska pga att jag vill inte ha så stora draw downs och priset för det är att de fina resorna inte blir lika stora.

Comment

• Häpp, fick Long-signal nu innan stängning.

Comment

• Samma här!

Comment

Häpp, fick Long-signal nu innan stängning.
                      Gött min tog sin sista grid på långsidan idag. Så nu är jag 10 av 10 grid lång med gav runt 1581-1579 på tre olika konton som inte är exakt i synk, vilket som sagt gör det lite mera spännande :-)

Comment

• Ursprungligen postat av walle Visa inlägg
                        Du får absolut fråga - frågan är alltid fri :-) Jag kör häv = 1. Justerar min exponering med hjälp av summan på mina fiktiva konton. Där har jag olika för olika konton. Barnens tex har en helt annan summa mot mitt egna och en helt annan mot ett tredje konto. Allt beror egentligen på hur mycket exponerad man vill vara och hur mycket cash man har på kontot. Jag kommer att minska pga att jag vill inte ha så stora draw downs och priset för det är att de fina resorna inte blir lika stora.
                        Det finns väl två olika häv i Raptor. Det ena är parametern i scriptet som skapar en häv mellan antal på det fiktiva kontot och det skarpa, tror jag (rätt?).

Det andra är väl relationen mellan priset på en OMX och minisen. Vi som kör kring 75 kronor för en mini har ju en häv på ca 1575/75 = 21 och exponerar bara 1/5 av kapitalet på det fiktiva kontot.

Jag tänker lite tvärt om, jag börjar i cash-änden och bestämmer hur stor min exponering ska vara i marknaden, sedan sätter jag beloppet på det fiktiva kontot givet 75 kronor för minisen. På så sätt kan jag även köra flera strategier mot samma skarpa konto. Delar helt enkelt upp kakan mellan olika strategier. Kör Raptor, W5Auto och Fusion på samma skarpa konto med olika minisar.

Comment

• Ursprungligen postat av Sobel Visa inlägg
                          Det finns väl två olika häv i Raptor. Det ena är parametern i scriptet som skapar en häv mellan antal på det fiktiva kontot och det skarpa, tror jag (rätt?).

Det andra är väl relationen mellan priset på en OMX och minisen. Vi som kör kring 75 kronor för en mini har ju en häv på ca 1575/75 = 21 och exponerar bara 1/5 av kapitalet på det fiktiva kontot.

Jag tänker lite tvärt om, jag börjar i cash-änden och bestämmer hur stor min exponering ska vara i marknaden, sedan sätter jag beloppet på det fiktiva kontot givet 75 kronor för minisen. På så sätt kan jag även köra flera strategier mot samma skarpa konto. Delar helt enkelt upp kakan mellan olika strategier. Kör Raptor, W5Auto och Fusion på samma skarpa konto med olika minisar.
                          Alla tänker vi olika :-) Jag tänker bara att jag har valt en häv på minis som jag gillar, sedan styr jag saldot på fiktiva kontot för att välja hur många minis som skall handlas för varje grid. Inte så svårt att räkna ut, men jag har kalkylark som räknar ut totalsumman vid fullinvesterat (ungefär), och summan för varje grid (också ungefär), sedan matar jag kalkylarket med kursdata. Det känns bekvämt för mig att göra så, säger inte att det är rätt och inte heller att det inte finns enklare sätt :-)

Kör också fler stategier mot samma skarpa konton, men jag har med hjälp av kalkylarken koll på vad de olika strategierna max kommer att handla för.

Comment

PS. ETP Link rättad, uppdatera som vanligt och återanslut Short-sidan för säkrhets skull.
                            När jag gör återanslutning av Short köp får jag meddelande om att modellens trigger är sann?

EDIT: Fungerar som det ska nu på morgonen.
                            Last edited by magnusb3; 2017-04-05, 06:31.

Comment

• Lite skumt beteende på min Raptor nyss:

En försäljning av 57 st MINILONG OMX B83 C på 172.98 SEK har skett.
                              Helt i sin ordning, då index stiger. Sen fyra minuter senare:

Ett köp av 57 st MINILONG OMX B83 C på 173.17 SEK har skett.
                              Dvs, den köper in sig igen till en högre kurs. Varför det?

Mvh

Comment

• Det är nog egentligen ungefär samma kurs om du tittar i Loggade lokala ordertransar. Kursnivån i larmet är bara senast betalt och har inget med irdern att göra.

Comment

Working...
                                X