Ursprungligen postat av Rikard Autostock
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Raptor
Collapse
X
-
Bli inte för giriga bara - Raptor har ju gått som ett skenande tåg, men det är kanske inte så konstigt i den här uppgången. Säger inte att Raptor är dålig på något sett, tycker att det är en sinnesjukt fin modell. Själv så kommer jag att börja minska summan på testkontot för att dra ned på exponeringen lite. Fast o andra sidan så kanske jag tog i lite väl från början ;-) Play safe out there :-)
Comment
-
Ursprungligen postat av walle Visa inläggBli inte för giriga bara - Raptor har ju gått som ett skenande tåg, men det är kanske inte så konstigt i den här uppgången. Säger inte att Raptor är dålig på något sett, tycker att det är en sinnesjukt fin modell. Själv så kommer jag att börja minska summan på testkontot för att dra ned på exponeringen lite. Fast o andra sidan så kanske jag tog i lite väl från början ;-) Play safe out there :-)
Dessutom är väl Raptor ganska förutsättningslös vad gäller gäller om börsen går upp eller ned. Gick ju bra även 2008 till exempel. Även om såklart vollan är större vid nedgångar och risken, men också möjligheterna, är större.Last edited by Peppepeppe; 2017-04-04, 16:04.
Comment
-
Ursprungligen postat av Peppepeppe Visa inläggVad har du för häv om jag får fråga.
Dessutom är väl Raptor ganska förutsättningslös vad gäller gäller om börsen går upp eller ned. Gick ju bra även 2008 till exempel. Även om såklart vollan är större vid nedgångar och risken, men också möjligheterna, är större.
Comment
-
Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inläggHäpp, fick Long-signal nu innan stängning.
Comment
-
Ursprungligen postat av walle Visa inläggDu får absolut fråga - frågan är alltid fri :-) Jag kör häv = 1. Justerar min exponering med hjälp av summan på mina fiktiva konton. Där har jag olika för olika konton. Barnens tex har en helt annan summa mot mitt egna och en helt annan mot ett tredje konto. Allt beror egentligen på hur mycket exponerad man vill vara och hur mycket cash man har på kontot. Jag kommer att minska pga att jag vill inte ha så stora draw downs och priset för det är att de fina resorna inte blir lika stora.
Det andra är väl relationen mellan priset på en OMX och minisen. Vi som kör kring 75 kronor för en mini har ju en häv på ca 1575/75 = 21 och exponerar bara 1/5 av kapitalet på det fiktiva kontot.
Jag tänker lite tvärt om, jag börjar i cash-änden och bestämmer hur stor min exponering ska vara i marknaden, sedan sätter jag beloppet på det fiktiva kontot givet 75 kronor för minisen. På så sätt kan jag även köra flera strategier mot samma skarpa konto. Delar helt enkelt upp kakan mellan olika strategier. Kör Raptor, W5Auto och Fusion på samma skarpa konto med olika minisar.
Comment
-
Ursprungligen postat av Sobel Visa inläggDet finns väl två olika häv i Raptor. Det ena är parametern i scriptet som skapar en häv mellan antal på det fiktiva kontot och det skarpa, tror jag (rätt?).
Det andra är väl relationen mellan priset på en OMX och minisen. Vi som kör kring 75 kronor för en mini har ju en häv på ca 1575/75 = 21 och exponerar bara 1/5 av kapitalet på det fiktiva kontot.
Jag tänker lite tvärt om, jag börjar i cash-änden och bestämmer hur stor min exponering ska vara i marknaden, sedan sätter jag beloppet på det fiktiva kontot givet 75 kronor för minisen. På så sätt kan jag även köra flera strategier mot samma skarpa konto. Delar helt enkelt upp kakan mellan olika strategier. Kör Raptor, W5Auto och Fusion på samma skarpa konto med olika minisar.
Kör också fler stategier mot samma skarpa konton, men jag har med hjälp av kalkylarken koll på vad de olika strategierna max kommer att handla för.
Comment
-
Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inläggPS. ETP Link rättad, uppdatera som vanligt och återanslut Short-sidan för säkrhets skull.
EDIT: Fungerar som det ska nu på morgonen.Last edited by magnusb3; 2017-04-05, 06:31.
Comment
-
Lite skumt beteende på min Raptor nyss:
En försäljning av 57 st MINILONG OMX B83 C på 172.98 SEK har skett.
Helt i sin ordning, då index stiger. Sen fyra minuter senare:
Ett köp av 57 st MINILONG OMX B83 C på 173.17 SEK har skett.
Dvs, den köper in sig igen till en högre kurs. Varför det?
Mvh
Comment
Comment