Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• När vi ska sälja av Raptor manuellt, vad gör jag för att den ej skall göra återköp av samma position igen?

Comment

• Sälj OMXS30 på fiktiva kontot så följer ETP Link efter och säljer minifuturerna. Raptor kan vilja köpa tillbaka 1 grid om man är mer än 1 gridnivå under dagens högsta.

Comment

• Finns fler som börjar bli exalterade.Är extremt nyfiken på utvecklingen,det bådar gott.

Comment

• Sitter på tuben o försökte sälja av allt men får alltid "order misslyckas" även att jag sätter under köp priset )

Comment

• Ursprungligen postat av Robban61 Visa inlägg
            När vi ska sälja av Raptor manuellt, vad gör jag för att den ej skall göra återköp av samma position igen?
            Tack Rickard! Ser att ni skruvar på Raptor ytterligare. Kan bli en riktigt farlig varelse detta.

Comment

• Ursprungligen postat av trexen Visa inlägg
              Sitter på tuben o försökte sälja av allt men får alltid "order misslyckas" även att jag sätter under köp priset )
              Kom på vad du menade med tuben(inte så snabb). Hade börsen hunnit stänga?

Comment

• Åhhh jag missade helt med det jag planerade... att dra ned exponeringen hos Raptor och Fusion pga franska valet. Jaja nu är det för sent, finns mycket vinst att ta av ;-)

Comment

• Henric: Nop hade inte laptopen med heller, men men
                  Walle: personligen gillar jag inte förluster men får köpa bear på måndag direkt

Comment

• Fick oxå order misslyckad efter att jag sålde av det fiktiva kontot.
                    Såg tre försök på Nordnet kontot men sen stängde handeln.

Frågan är vad som händer på måndag när det fiktiva ligger utan position medan det finns på det skarpa?

Comment

• Vil ni anbefale å koble raptor mot terminen, eller vil kurtasjen spise opp gevinsten.? Ser OK ut i backtest med 0.04% kurtasj.

Comment

• Ursprungligen postat av sirnick Visa inlägg
                        Fick oxå order misslyckad efter att jag sålde av det fiktiva kontot.
                        Såg tre försök på Nordnet kontot men sen stängde handeln.

Frågan är vad som händer på måndag när det fiktiva ligger utan position medan det finns på det skarpa?
                        ETP Link kommer försöka handla sig till samma skarpa position som du har på fiktiva kontot, så det blir sälj. Men, du kan ju alltid köpa tillbaka OMXS30-andelar på fiktiva kontot nu om du inte vill att den ska sälja på måndag.

Ursprungligen postat av Palgrave Visa inlägg
                        Vil ni anbefale å koble raptor mot terminen, eller vil kurtasjen spise opp gevinsten.? Ser OK ut i backtest med 0.04% kurtasj.
                        Har inte testat själv att simulera med terminen, men vi har en dialog med Commerzbank som kan resultera i att det blir courtagefritt även i Norge

Comment

• Ursprungligen postat av walle Visa inlägg
                          Åhhh jag missade helt med det jag planerade... att dra ned exponeringen hos Raptor och Fusion pga franska valet. Jaja nu är det för sent, finns mycket vinst att ta av ;-)
                          Ingen garanti att det ska ner. Trodde många om USA oxå? Is i magen och vänta ut strategin, det är det som gäller.
                          Always trade for fun - and the money will come as a side effect!
                          Alf Johansson, alias
                          Börsapan

Comment

• Tack Rikard,
                            Må jeg endre på antal-skriptet hvis jeg skal handle mot terminen?

Comment

• I princip behöver du inte ändra något, kör index som vanligt på virtuella kontot och replikera med ETP Link till terminen istället för minifutures.

Comment

• Kobler jeg alle fire ETP ordremodeller på terminen da, uavhengig av long/short?

Comment

Working...
                                X