Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
    Japp, hela innehavet säljs om det inte skett någon annan sälj på testkontot inom 4 eller 8 kalenderdagar beroende på om MA10 är under MA20 eller ej.

Grymt! Bra att veta om :-) Tack så mycket!

Comment

Det vanligaste felet är att man missat att uppdatera till senaste programversion, och även uppdatera ETP Link till senaste version.

Tror jag kommit på felet. När jag sålde av manuellt hängde förstås inte simkontot med så raptor trodde att jag satt full.

Nu har jag nollat det kontot också då får vi väl se om den börjar köpa igen.

Visst borde det räcka med att nollställa eller?

Comment

• Ah, det är alltid sim-kontot man ska agera på om man vill syltfingra....så hänger ETP Link med och gör samma sak "live".

Nollställa kontot behöver du inte göra, det är bättre att sälja av innehavet manuellt.

Comment

• Satans utdelningar hehe. Jag sålde av allt från mina tre Raptor-konton imorse, så nu har den börjat att skala in nya grids. Gött också att jag fick in olika GAV igen mellan de tre olika kontona, inte så jättestor skillnad men tillräckligt för att de ska handla lite olika.
          Konto1: 2st grids
          Konto2: 3st grids
          Konto3: 2st grids

Blir mer spännande när det inte är helt lika. :-)

Comment

Ah, det är alltid sim-kontot man ska agera på om man vill syltfingra....så hänger ETP Link med och gör samma sak "live".

Nollställa kontot behöver du inte göra, det är bättre att sälja av innehavet manuellt.

Roger that!

Jag har inte sett att det har genomförts några affärer sedan jag uppdaterade modellerna och nollade kontot igår. Borde det ha hänt något sedan dess eller ska den ligga utanför?

Om inte måste jag nog in och styra ännu mer.

Comment

• Jag ligger helt utanför sedan den 23 mars och väntar (vill att mina pengar ska jobba för mig) =)

Comment

• Ursprungligen postat av Silvius Visa inlägg
                Roger that!

Jag har inte sett att det har genomförts några affärer sedan jag uppdaterade modellerna och nollade kontot igår. Borde det ha hänt något sedan dess eller ska den ligga utanför?

Det borde inte hänt något om du inte hade någon position kvar från igår. Nu väntar Raptor på nästa setup för Long eller Short. Kan ta flera dagar.

Om inte måste jag nog in och styra ännu mer.
                Ursprungligen postat av trexen Visa inlägg
                Jag ligger helt utanför sedan den 23 mars och väntar (vill att mina pengar ska jobba för mig) =)
                Samma här, den väntar på setup för Long eller Short.

Comment

Samma här, den väntar på setup för Long eller Short.
                  Ligger du också utanför marknaden eller vad menar du med "Samma här"? Jag ligger fullinvesterad sedan 16 mars för övrigt.

Comment

• Varför säljer Raptorn och sedan köper åter efter 5 sekunder ?
                    se kl 15:59:58 och kl 16:00:00
                    Har sett detta fenomen några ggr nu, samma vid den andra röda cirleln

En annan fråga, hur får jag bort "onödiga instrument" i listan nytillkomna unlimited turbos " jag har rensat några ggr i "hantera listgrupper" men de kommer tillbaks igen efter ett tag.
                    Attached Files

Comment

• Ursprungligen postat av BRB_67 Visa inlägg
                      Varför säljer Raptorn och sedan köper åter efter 5 sekunder ?

En annan fråga, hur får jag bort "onödiga instrument" i listan nytillkomna unlimited turbos " jag har rensat några ggr i "hantera listgrupper" men de kommer tillbaks igen efter ett tag.
                      Jag har haft samma grej hela dagen idag. Aldrig haft så tidigare.

Comment

• Det görs när close är mer än 1 gridavstånd från dagshögsta. ETP link ignorerar det däremot.

Comment

• Ursprungligen postat av BRB_67 Visa inlägg
                          Varför säljer Raptorn och sedan köper åter efter 5 sekunder ?

Å igen köp och sedan sälj

OMXS30 2017-03-30 16:57:59 S 1 31 Köp 1582,00
                          OMXS30 2017-03-30 16:57:54 S 1 31 Sälj 1582,00

Comment

Det görs när close är mer än 1 gridavstånd från dagshögsta. ETP link ignorerar det däremot.
                            Ok, så bra.
                            Märker inte det för jag kör inte skarpt än, har torrkört länge och är mycket nöjd med det jag sett så snart blir det skarpt !

Comment

• Rock on!

Comment

Det görs när close är mer än 1 gridavstånd från dagshögsta. ETP link ignorerar det däremot.
                                Close i vilket upplösning? Alltså om jag förstår det rätt... om kursen är mer än 1 grid under DH, så kommer Raptor inte att plocka hem någon vinst?

Comment

Working...
                                X