Ursprungligen postat av walle
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Raptor
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av HenrikSyst Visa inläggHar testat den i tidigt stadium och tror inte att det var riktigt så bra. Krävs nog en del anpassning. DAXen är svår.
Har frågat förut, men drar upp det igen när jag ändå är på G... tror ni att det skulle finnas en chans att optimera och tweeka Raptor mot DAX? Kan ha helt fel nu, men korrelerar inte OMX och DAX hyfsat mycket?
Comment
-
Ursprungligen postat av xdaytrader Visa inläggwalle, som jag nämnt tidigare i något inlägg, tänk dig att varje candlestick är gjort av gummi, och hela tiden träffar ett betonggolv. Då har du DAX.
Comment
-
Ursprungligen postat av xdaytrader Visa inläggHjärnan i pausläge, vilket script är det som ska vara anslutet till OMX för att Raptors affärer ska synas?
Comment
-
Nej, det var bara ett script anslutet tidigare. Lyckades skriva över den platsen med ett eget script, och nu kommer jag inte på vilket script som var anslutet. Någon som har en susning, saknar mina gula och blå prickar. Eller tänker jag fel, kommer dessa transaktioner fram på något annat sätt?
Comment
-
Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inläggDet behöver man inte göra, ETPerna faller inte lika mycket som index i utdelningstiderna eftersom de är terminsbaserade och utdelningarna redan är inräknade.
Comment
-
Ursprungligen postat av Freddan Visa inläggMitt problem är att nu efter Nordeas utdelning ligger GAV för testkontot på 1590 så jag är nu minus sex-sju punkter där men på skarpa kontot är jag på ungefär break-even, vilket jag tolkar som att inget kommer säljas förrän index klättrar en bit över 1590 trots att det borde räcka med ca 1585-1587 för att den ska sälja av första griden.
Comment
Comment