Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av walle Visa inlägg
    Nope, jag kör bara för skoljs skull egentligen. Har inte riktigt hunnit komma så långt än. Vill egentligen mest "lära känna" DAXen lite bättre och nu har jag en liten sporre till att faktiskt glo på den grafen mera.

Men den korta prioden har den gjort vinst, kanske inte så konstigt. ;-) Raptor beteer sig lite annorlunda i DAXen kan man säga.
    Har testat den i tidigt stadium och tror inte att det var riktigt så bra. Krävs nog en del anpassning. DAXen är svår.

Comment

• Ursprungligen postat av HenrikSyst Visa inlägg
      Har testat den i tidigt stadium och tror inte att det var riktigt så bra. Krävs nog en del anpassning. DAXen är svår.
      Jag har helt ärligt aldrig kollat så noga på DAX som jag har gjort den senaste tiden, och som ni sa tidigare så gapar den sjukt mycket, men väldigt intressant eftersom den rör sig lite mera (kanske beror på att priset är mycket högre än tex OMX?). Får försöka att ge mig på den påriktigt snart :-) Banditen rånar ju bra :-)

Har frågat förut, men drar upp det igen när jag ändå är på G... tror ni att det skulle finnas en chans att optimera och tweeka Raptor mot DAX? Kan ha helt fel nu, men korrelerar inte OMX och DAX hyfsat mycket?

Comment

• walle, som jag nämnt tidigare i något inlägg, tänk dig att varje candlestick är gjort av gummi, och hela tiden träffar ett betonggolv. Då har du DAX.
        Always trade for fun - and the money will come as a side effect!
        Alf Johansson, alias
        Börsapan

Comment

• Ursprungligen postat av xdaytrader Visa inlägg
          walle, som jag nämnt tidigare i något inlägg, tänk dig att varje candlestick är gjort av gummi, och hela tiden träffar ett betonggolv. Då har du DAX.
          Haha kort och gott ;-) Man lär sig något nytt varje dag - ah... om man är kunskapstörstig iaf ;-)

Comment

• Hur justerar man glappet i GAV som nu blir mellan testkonto och skarpt konto när Nordea har sin utdelning? Är det bara sälja allt och sen köpa tillbaka som gäller?

Comment

• Det behöver man inte göra, ETPerna faller inte lika mycket som index i utdelningstiderna eftersom de är terminsbaserade och utdelningarna redan är inräknade.

Comment

• Har inte fått nån order als på två dagar, startade raptor kl 10 i går ca
                har följt videorna till punkt. Har det handlas nått sedan dess ?

Comment

• Ingen position på testkontot? I så fall dröjer det till en ny 3-dagars Low noterats. Man kan "kicka" igång Raptor manuellt genom att köpa motsvarande 1 grid manuellt i OMXS30 på testkontot.

Comment

• Hjärnan i pausläge, vilket script är det som ska vara anslutet till OMX för att Raptors affärer ska synas?
                    Alf Johansson, alias
                    Börsapan

Comment

• Ursprungligen postat av xdaytrader Visa inlägg
                      Hjärnan i pausläge, vilket script är det som ska vara anslutet till OMX för att Raptors affärer ska synas?
                      Raptor Supermarket long/sell/short/cover.... eller? :-)

Comment

• Nej, det var bara ett script anslutet tidigare. Lyckades skriva över den platsen med ett eget script, och nu kommer jag inte på vilket script som var anslutet. Någon som har en susning, saknar mina gula och blå prickar. Eller tänker jag fel, kommer dessa transaktioner fram på något annat sätt?
                        Alf Johansson, alias
                        Börsapan

Comment

• Det är bara att välja raptorkontot och trycka på knappen i knapplisten

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                            Det behöver man inte göra, ETPerna faller inte lika mycket som index i utdelningstiderna eftersom de är terminsbaserade och utdelningarna redan är inräknade.

Mitt problem är att nu efter Nordeas utdelning ligger GAV för testkontot på 1590 så jag är nu minus sex-sju punkter där men på skarpa kontot är jag på ungefär break-even, vilket jag tolkar som att inget kommer säljas förrän index klättrar en bit över 1590 trots att det borde räcka med ca 1585-1587 för att den ska sälja av första griden.

Comment

• Ursprungligen postat av Freddan Visa inlägg
                              Mitt problem är att nu efter Nordeas utdelning ligger GAV för testkontot på 1590 så jag är nu minus sex-sju punkter där men på skarpa kontot är jag på ungefär break-even, vilket jag tolkar som att inget kommer säljas förrän index klättrar en bit över 1590 trots att det borde räcka med ca 1585-1587 för att den ska sälja av första griden.
                              Ungefär samma här. Som tur e så ligger mit GAV på testkontot inte alls långt härifrån. Vet inte om man kan justera det i efterhand - GAVet på testkontot alltså.

Comment

• Det blir lite offset i utdelningstiderna, men knappast ett problem eftersom index faller mer än terminsbaserade ETPer. Det blir bara ännu mer vinst när index stiger igen.

Comment

Working...
                                X