Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Uppdatera Raptor via Hjälp.

Comment

• mitt GAV er 1648.86. Min raptor stemmer inte lengre med analyzern. Liker inte det..
      Måste jag checka inn minis med en siffer, ex. 1, slik som i siste youtube? Eller er det ok at bare velge riktig ETP link ID?
      Last edited by Palgrave; 2017-06-13, 15:58.

Comment

• Vad som går upp kommer ner...

Men nog åker det upp efter att det varit ner med....

Comment

• Samma som frodrix, omxs30

Comment

• Hej jag såg att någon fått sälj idag, min Raptor har inget gjort på ett par dagar.
            Ligger med 10 grid,
            Är det ok.?

Comment

• Ursprungligen postat av MatsB Visa inlägg
              Hej jag såg att någon fått sälj idag, min Raptor har inget gjort på ett par dagar.
              Ligger med 10 grid,
              Är det ok.?
              Samma her.
              Vi burde kanksje fått en feed som viser hvor raptor ligger. blir mange spørsmål om dette. Mulig Rikard?

Comment

• Allt beror på vilket GAV man har på fiktiva kontot. Eftersom mångas Raptor är olika så måste det skilja sig på GAVet och det kan bero på många faktorer. Hur snabbt scriptet exekveras, hur volatilt det är just för stunden, uppkoppling mm. Som det är på mina olika konton så spreadar GAVen isär sig eftersom scripten exekveras efter varandra. Ju fler gånger det händer ju mer bör GAVen spreada isär - teoretiskt iaf.

Comment

• Ursprungligen postat av walle Visa inlägg
                  Allt beror på vilket GAV man har på fiktiva kontot. Eftersom mångas Raptor är olika så måste det skilja sig på GAVet och det kan bero på många faktorer. Hur snabbt scriptet exekveras, hur volatilt det är just för stunden, uppkoppling mm. Som det är på mina olika konton så spreadar GAVen isär sig eftersom scripten exekveras efter varandra. Ju fler gånger det händer ju mer bör GAVen spreada isär - teoretiskt iaf.
                  Så är det säkert men Palgrave har en poäng, borde finnas nån möjlighet? Kanske en "officiell" Raptor med si å så olika grids/gav, jag vet inte.
                  Nån som har en idé? En dropbox excel där vi användare loggar..?
                  Men många på forumet är intresserade av varandras Raptor för att få bekräftelse att man e i synk, jag är det i vart fall.. :-)

Comment

• Håller med om att det blir mycket skrivande fram och tillbaka om vilka signaler som gäller. I fall inget större har hänt borde man ligga +/- någon grid från den officiella. Den officiella borde vara simulering med start en bra bit tillbaka så att starttidpunkten inte påverkar. Om man laddar ner data med ersätt så har alla samma förutsättningar.

GAV på en maskin med flera testkonton borde väl nästan var lika då de använder samma ordermodeller i samma datainsamling.

Comment

• Ursprungligen postat av torkelab Visa inlägg
                      Så är det säkert men Palgrave har en poäng, borde finnas nån möjlighet? Kanske en "officiell" Raptor med si å så olika grids/gav, jag vet inte.
                      Nån som har en idé? En dropbox excel där vi användare loggar..?
                      Men många på forumet är intresserade av varandras Raptor för att få bekräftelse att man e i synk, jag är det i vart fall.. :-)
                      Håller med dock har jag nog inga bra ideer tyvärr. Kanske får förhålla sig till att Rikards Raptor är den officiella?

Ursprungligen postat av Henric Visa inlägg
                      Håller med om att det blir mycket skrivande fram och tillbaka om vilka signaler som gäller. I fall inget större har hänt borde man ligga +/- någon grid från den officiella. Den officiella borde vara simulering med start en bra bit tillbaka så att starttidpunkten inte påverkar. Om man laddar ner data med ersätt så har alla samma förutsättningar.

GAV på en maskin med flera testkonton borde väl nästan var lika då de använder samma ordermodeller i samma datainsamling.
                      Jo men det tar en liten liten stund mellan att köpet görs på fiktiva konto 1 sedan 2 sedan 3 och sedan 4. Om det hinner röra sig på den tiden så kommer GAV inte att vara exakt lika. Ibland kan det vara avgörande för sälj resp köp, och då är bollen i rullning.
                      Edit: hade scripten körts parallellt så hade det varit exakt samma.
                      Last edited by walle; 2017-06-13, 22:38.

Comment

• Jag kör inte samma modell på flera fiktiva konton på samma maskin. De fiktiva körs väl parallellt? Dessa går inte ut i markanden, utan tar värdet på omx vid scriptkörningen. I fall de inte körs helt parallellt borde det bara skilja någon microsekund. Något att testa när tid finns.

Jag förstår att det blir följdskillnader så fort det avviker mellan konton och olika användare. Det kommer alltid att finnas slumpmässiga skillnader. Det gäller även Rikard.

Enklast är nog att använda simulering med samma data nedladdat från servern. Då har alla samma förutsättningar och behöver inte gå ut och fråga så fort en affär görs.

Optimalt är nog att köra flera depåer som du gör(Walle). Då slås slumpen ut på flera konton och man borde i längden få ett medelvärde.
                        Last edited by Henric; 2017-06-13, 22:56.

Comment

• Ursprungligen postat av Henric Visa inlägg
                          Jag kör inte samma modell på flera fiktiva konton på samma maskin. De fiktiva körs väl parallellt? Dessa går inte ut i markanden, utan tar värdet på omx vid scriptkörningen.

Jag förstår att det blir följdskillnader så fort det avviker mellan konton och olika användare. Det kommer alltid att finnas slumpmässiga skillnader. Det gäller även Rikard.

Enklast vore att använda simulering. Då har alla samma förutsättningar och behöver inte gå ut och fråga så fort en affär görs. Skiljer det ändå så kan man ladda ner data med ersätt och simulera igen.

Optimalt är nog att köra flera depåer som du gör(Walle). Då slås slumpen ut på flera konton och man borde i längden få ett medelvärde.
                          Raptor Supermarket Long kommer efter varandra med en kort paus mellan körningarna. Men jag kanske har helt fel? Jag har inte kollat exakta tiden i loggade transaktioner, bara i larm-fältet.

Yes, simulering är ju helt oberoende av uppkoppling, datorkraft osv. Viktiga är bara att datat finns. Så jag håller helt med, fast måste man inte ha Pro för att simulera? Eller går det i Bas-versionen också?
                          Edit: har pro själv men tänker på de som kör Bas.

Jag har skrivit det tidigare, men gillar när det är olika mellan kontona. :-)
                          Last edited by walle; 2017-06-13, 23:05.

Comment

• Ja, alla har inte pro. Kanske en kvällsredovisning med fresh data nedladdat från servern.

Modellerna körs i tidsintervaller och har man en hyfsad dator och uppkoppling ska det väl inte skilja? Däremot kommer tidpunkterna för scriptkörning att skilja mellan användare.

Comment

• Ursprungligen postat av Henric Visa inlägg
                              Ja, alla har inte pro. Kanske en kvällsredovisning med fresh data nedladdat från servern.

Modellerna körs i tidsintervaller och har man en hyfsad dator och uppkoppling ska det väl inte skilja? Däremot kommer tidpunkterna för scriptkörning att skilja mellan användare.
                              Jag kör min NAT på ett VM på min hemmaserver. Har många andra VMs och tjänster igång så vill inte påstå att det är världens snabbaste. Kan kanske vara det då. För min del fungerar den bra iaf. Simuleringar kör jag på min MacBook Pro från 2017. Rätt bra prestanda i den därför kör jag sim på den. Har funderar länge på att lyfta ut NAT till en egen maskin, typ en liten och smidig HP Prodesk. Uppkoppling har jag gott om. Synkar klockan mot Apple 1ggr per timma.

Comment

• Ursprungligen postat av walle Visa inlägg
                                Jag kör min NAT på ett VM på min hemmaserver. Har många andra VMs och tjänster igång så vill inte påstå att det är världens snabbaste. Kan kanske vara det då. För min del fungerar den bra iaf. Simuleringar kör jag på min MacBook Pro från 2017. Rätt bra prestanda i den därför kör jag sim på den. Har funderar länge på att lyfta ut NAT till en egen maskin, typ en liten och smidig HP Prodesk. Uppkoppling har jag gott om. Synkar klockan mot Apple 1ggr per timma.
                                Vi har faktiskt en ganska så identisk setup Walle, med NAT på VM på en 10 år gammal Linux-burk och med fyra olika KF som alla kör en blandning av Raptor, Coda och Fear/Greed blir exekveringen ibland rejält seg och det resulterar i en spridning på när positioner tas både på testkonton och framförallt skarpa konton. För det mesta upplever jag att det konto som lyckas ta position först i Raptor får bästa dealen eftersom det oftast uppstår en liten rekyl åt "fel håll" när en köp- eller säljsignal triggats. Till skillnad från ditt upplägg så försöker jag dock att styra upp lite då och då så att alla konton följer det Raptor producerar i analysbänken. Inte antal grids utan mer när det sker sälj av hela innehavet så att jag ligger i rätt riktning enligt vad som är backtestat i analysbänken. Då får jag en naturlig reset av den spridning som uppstått under resans gång.

Comment

Working...
                                X