Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Freddan Visa inlägg
    Då är frågan....ska man pausa orderläggningen för att rida en eventuell uppgång efter USA öppnat......svåra beslut....
    Min erfarenhet vad gäller börsen kan sammanfattas såhär: "Expect the unexpected!"

Comment

• Ursprungligen postat av Christer Visa inlägg
      Min erfarenhet vad gäller börsen kan sammanfattas såhär: "Expect the unexpected!"
      Exakt så hehe :-)

Det blev ett nytt 3-day high, eller 4-day high som Henric nämnde, som kanske är lite lättare att förstå :-) Men sedan var det något med antalet dagar utan handel mm.... Står längre bak i tråden.

EDIT: Är vi inte i short-perioden nu? Sista dagen idag om jag fattar koden rätt. Då bör väl en short-posse triggas idag vid stängning?
      Last edited by walle; 2017-07-05, 15:34.

Comment

• Ursprungligen postat av walle Visa inlägg
        Exakt så hehe :-)

Det blev ett nytt 3-day high, eller 4-day high som Henric nämnde, som kanske är lite lättare att förstå :-) Men sedan var det något med antalet dagar utan handel mm.... Står längre bak i tråden.

EDIT: Är vi inte i short-perioden nu? Sista dagen idag om jag fattar koden rätt. Då bör väl en short-posse triggas idag vid stängning?
        Det verkar stämma, enligt analysbänken säljer den hela innehavet idag och tar en short-position.

Comment

• Rikard.

Nej, jag har inget innehav i omx.

Comment

• Ok då har verkligen Raptor stängt. Det har i så fall loggats i Starta > Liggade lokala ordertransaktioner där man ska kunna se säljordern i OMXS30 på testkontot.

PS. ser ut att bli short ikväll.

Comment

• Shorter raptor alltid bare en grid?

Comment

• Ursprungligen postat av Palgrave Visa inlägg
                Shorter raptor alltid bare en grid?
                Bara om trenden är uppåt.

Comment

• Rikard.

Ja, det stämmer, raptor har sålt allt imorse. Etp link försökte sälja mina minisar för 78,21 klockan 09:08:07, men köpet gick igenom först 09:08:28 för 71:01.

Hade det blivit sålt direkt så hade jag gjort vinst, nu blev det förlust istället. 20 sekunder gjorde skillnad.

Comment

• nja, men det berodde nog inte på att kursen ändrades. Var det inte bara kursen i larmet? Dvs senast betalt. Den har inget med ordern att göra. Men du kan se alla orderförsöken i Starta > Loggade lokala ordertransaktioner. Där ser man vilket pris den försökt sälja minis för.

Comment

• Vi gör det förbjudna själva och pausar, tror helt enkelt inte på nedgång just nu men det är ju vårt eget beslut.

Comment

• Short blev det nu. Känns lite som att Raptor och Fusion påverkar marknaden. Om ni kollar 17:20-17:25-stapeln hos OMXS30. Den bara matades ned när Fusion och Raptor tömde sig haha. Är nog inte så, även fast det såg ut som det :-D

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                          Vi gör det förbjudna själva och pausar, tror helt enkelt inte på nedgång just nu men det är ju vårt eget beslut.
                          Fegis ;-) hehe. Får se vem som får rätt, Raptor eller Autostock ;-)

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                            nja, men det berodde nog inte på att kursen ändrades. Var det inte bara kursen i larmet? Dvs senast betalt. Den har inget med ordern att göra. Men du kan se alla orderförsöken i Starta > Loggade lokala ordertransaktioner. Där ser man vilket pris den försökt sälja minis för.

Det var där jag fick infon ifrån rikard, i loggade lokala ordertransaktioner.

Comment

• Ok, det kanskr hsnn dra iväg några punkter på kort tid.

Jo vi fegar lite, får säkert fel. Haha

Comment

• Jobbigt läge, sitter i Portugal och datorn med Raptor har hängt sig hemma i huset...

Comment

Working...
                                X