Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Henning2 Visa inlägg
    Jag har hamdlat i tre veckor....allt strulade till sig igår när minisarna såldes ut men raptor har kvar sitt innehav...det står ju att jag har pengar tillgängligt....
    Nu blev det spread alert spärrar order...bara man visste varför det ej går igenom så kan man ju vara lite lugn eller åtgärda det...
    Testa att manuellt lägga en order på samma antal minis, på samma konto via hemsidan så kan du om den går igenom eller inte. Om köper går igenom så är det något i NAT, om den inte går igenom så får du ett hyfsat tydligt felmeddelande från hemsidan.

Comment

• Spread alert är tillfälligt om minufuturen inte har en "ok" spread. Bäst är att hitta Tradelog så ser vi definitivt problemet.

Comment

• Jag går in i c: och söker efter programdata/autotraderbas/tradelog.txt men får inget resultat på det

Comment

• Äntligen hittade jag. hjälper detta dig för att se mitt problem rikard?

*-->20170616 16:18:36 Order response ---
          sent orderid=114095096,res=ORDER_NOT_ENOUGH_MONEY,ostate=DELETED,astate=INS_FAIL,accnt=17050881
          *-->20170616 16:18:58 ---
          Attempting checking to cancel active orders
          *-->20170616 16:18:58 ---
          No orders to cancel
          *-->20170616 16:18:58 Sent order ---
          identifier=137972&market_id=11&price=90.8000&volume=1318&side=buy&currency=SEK

*-->20170616 16:18:59 Order response ---
          sent orderid=114095154,res=ORDER_NOT_ENOUGH_MONEY,ostate=DELETED,astate=INS_FAIL,accnt=17050881

jag ser att det står not enough Money men jag har inga minis just nu o fyllde på med pengar imorse. det står att jag har pengar tillgängligt. hur kommer jag runt detta? försöker den köpa lika mycket som raptor har i omx?

Comment

• Kolla i manualen till Raptor tror att du hittar svaret där.
            http://www.autostock.se/NATmanual/Ra...permarket.html

Comment

• Jag har läst den manualen....men tack ändå....��
              Blev tyvärr inte hjälpt av det.
              Last edited by Henning2; 2017-06-16, 17:30.

Comment

• Enligt orderloggen har den försökt köpa 1318 st, stämmer det med det antal omxs30 du har på testkontot?

Mvh

Comment

• Ja, det stämmer Rikard.

Comment

• Ok, då är än lösning att sälja av lite omxs30 manuellt från testkontot då lägger även ETP Link en mindre order så det bör gå igenom utan mankemang.

Comment

• Blev lite osäker nu. Behöver man inte ändra saldot på testkontot om man vill att ETP Link ska lägga större eller mindre order?
                      För saldot ändrar väl sig inte om du säljer av?

Comment

• Tack för hjälpen rikard. Har gjort som du föreslog. Hoppas det hjälper.

Comment

• Ursprungligen postat av frodrix Visa inlägg
                          Blev lite osäker nu. Behöver man inte ändra saldot på testkontot om man vill att ETP Link ska lägga större eller mindre order?
                          För saldot ändrar väl sig inte om du säljer av?
                          Du kan sälja/köpa ett antal grids manuellt på fiktiva kontot utan att ändra saldot.
                          Saldot styr hur stor varje grid ska vara.

Comment

• omx 1653, mitt GAV 1648, ingen sälj..?

Comment

• Ingen selg her heller, samma GAV

Comment

• En grid såld här vid 09:13 sen inget.

Comment

Working...
                                X