Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Henric Visa inlägg
    Ref. till diskussionen ovan angående 3-dagars högsta. Det är väl om dagen högsta är över föregående 3-dagars högsta. Det innebär att dagens högsta=4-dagars högsta.

    Idag är det ca 1655 som gäller.
    Yes, så har jag fattat det. Alltså om kursen tar sig över de föregående tre dagarna så är det ett nytt högre 3-day high imorgon. Hade nog varit lättare att rita lite och prata än att bara skriva när man skall förklara hehe.

    Comment


    • Det jag menade är att det räcker att kolla efter 4-dagars högsta i stället för att blanda in 3-dagars högsta. Blir enklare för de som inte är vana att läsa koden.

      Comment


      • Ursprungligen postat av Henric Visa inlägg
        Det jag menade är att det räcker att kolla efter 4-dagars högsta i stället för att blanda in 3-dagars högsta. Blir enklare för de som inte är vana att läsa koden.
        Okok.. jag fattar :-) Ja nu när du säger det (och jag förstår) så låter det enklare att förklara på det sättet. Grymt :-)

        Comment


        • Oj va krångligt det blev med beräkningarna.... Verkar som ni har koll på läget (walle å Henric). Har jag fattat det hela rätt om vi får en 3-dagars högsta om omx i morgon stänger över 1630,98 (vilket var igår, högsta värdet från 27-29:e) ? Min andra fråga är om Autotrader då anser att stängning sker 17:22, så att man hinner göra transaktionen samma dag? Eller väntar den på den verkliga stängningen (17:30) och gör transaktionen i öppningen dagen därpå ?

          Comment


          • När jag funderar lite så kanske jag missuppfattat "high", det är alltså inte stängningskursen utan realtidskursen vid varje tillfälle som gäller ? Och isåfall pratar vi alltså 1643,72 (från idag; högsta värdet 27-29).

            Comment


            • Ursprungligen postat av nicedays Visa inlägg
              Oj va krångligt det blev med beräkningarna.... Verkar som ni har koll på läget (walle å Henric). Har jag fattat det hela rätt om vi får en 3-dagars högsta om omx i morgon stänger över 1630,98 (vilket var igår, högsta värdet från 27-29:e) ? Min andra fråga är om Autotrader då anser att stängning sker 17:22, så att man hinner göra transaktionen samma dag? Eller väntar den på den verkliga stängningen (17:30) och gör transaktionen i öppningen dagen därpå ?
              Ser i så fall ut som att den kommer att sälja med förlust... Eller?

              Comment


              • Ursprungligen postat av nicedays Visa inlägg
                När jag funderar lite så kanske jag missuppfattat "high", det är alltså inte stängningskursen utan realtidskursen vid varje tillfälle som gäller ? Och isåfall pratar vi alltså 1643,72 (från idag; högsta värdet 27-29).
                HHV, alltså highest high value, det högsta värdet från de tre föregående perioderna i Raptors fall. Men helt rätt, dagens high är högre än igår (28e) och högre än i förrigår (27e). Då är det dagens högsta kurs som blir det högsta värdet för de senaste tre "klara" perioderna (dagsstaplar). Beräkningar är från open till close på dagsstapeln, alltså från kl 09:00:00 till 17:30:00 för varje dag. Hoppas att du hängde med :-)
                Last edited by walle; 2017-06-29, 19:27.

                Comment


                • Ursprungligen postat av Hookie Visa inlägg
                  Ser i så fall ut som att den kommer att sälja med förlust... Eller?
                  För de som ligger med GAV över dagens högsta kurs och 10 av 10 grids och inte haft någon transaktion de senaste 4 dagarna (rätta mig gärna om jag har fel men jag tror att det var 4 dagar utan köp eller sälj? Sitter nämligen med telefonen i soffan, så det blir lite krångligt att kolla koden just nu), de kommer att få en sälj med förlust om inte öppning gapar upp satan förbi gavet. Teoretiskt så finns det en möjlighet till det även fast sannolikheten är väldigt liten.

                  Så för att det här med att sälja hela innehavet för long på ett nytt tredagars högsta notering gäller ju bara om det inte skett någon köp eller sälj de senaste 4 dagarna (om det nu var 4 dagar).

                  Tex så fick jag 1st köp imorse på ett utav mina konton. Då kommer mina Raptor på just det kontot inte att sälja hela innehavet om vi nu skulle få ett nytt tredagars högsta imorgon eller i övermorgon eller dagen efter det eller dagen efter det :-)
                  Last edited by walle; 2017-06-29, 19:31.

                  Comment


                  • Så om jag har en transaktion den 27/6 men sedan ingenting - vilket datum säljer Raptor hela innehavet vid en säljsignal?
                    Måndag 1/7?
                    För att undvika det får man väl sälja av en grid manuellt då antar jag?

                    Comment


                    • Ursprungligen postat av JohanB Visa inlägg
                      Så om jag har en transaktion den 27/6 men sedan ingenting - vilket datum säljer Raptor hela innehavet vid en säljsignal?
                      Måndag 1/7?
                      För att undvika det får man väl sälja av en grid manuellt då antar jag?
                      Efter den 4e juli (2017) blir det då OCH så fort ett nytt tredagars högsta nås. Fortfarande, förutsatt att det faktiskt är 4 dagar utan handel, börsdagar då alltså. Rikard eller någon annan får gärna rätta mig om jag har fel på antalet dagar.

                      Comment


                      • Ursprungligen postat av walle Visa inlägg
                        För de som ligger med GAV över dagens högsta kurs och 10 av 10 grids och inte haft någon transaktion de senaste 4 dagarna (rätta mig gärna om jag har fel men jag tror att det var 4 dagar utan köp eller sälj? Sitter nämligen med telefonen i soffan, så det blir lite krångligt att kolla koden just nu), de kommer att få en sälj med förlust om inte öppning gapar upp satan förbi gavet. Teoretiskt så finns det en möjlighet till det även fast sannolikheten är väldigt liten.

                        Så för att det här med att sälja hela innehavet för long på ett nytt tredagars högsta notering gäller ju bara om det inte skett någon köp eller sälj de senaste 4 dagarna (om det nu var 4 dagar).

                        Tex så fick jag 1st köp imorse på ett utav mina konton. Då kommer mina Raptor på just det kontot inte att sälja hela innehavet om vi nu skulle få ett nytt tredagars högsta imorgon eller i övermorgon eller dagen efter det eller dagen efter det :-)
                        Det är mer än 4 dagar om den kortare trenden är under den längre. Annars mer än 8 dagar. I dessa lägen spelar det ingen roll om det är vinst eller förlust. Allt innehav säljs. Om tidsvillkoret inte är uppfyllt kan bara vinst trigga en försäljning av en grid. Dessutom kan short triggas. Den är helt oberoende av vinst eller förlust. Det som krävs är att dagens högsta når 4-dagars högsta.

                        Comment


                        • Ursprungligen postat av Henric Visa inlägg
                          Det är mer än 4 dagar om den kortare trenden är under den längre. Annars mer än 8 dagar. I dessa lägen spelar det ingen roll om det är vinst eller förlust. Allt innehav säljs. Om tidsvillkoret inte är uppfyllt kan bara vinst trigga en försäljning av en grid. Dessutom kan short triggas. Den är helt oberoende av vinst eller förlust. Det som krävs är att dagens högsta når 4-dagars högsta.
                          Tack Henric :-)

                          Comment


                          • nå er ma10 under ma20, så tidsvilkår er OK = 4dagar.

                            Comment


                            • Så kan det bli i morgon. Det skiljer 3 punkter. Sedan måste kursen passera en gridnivå från senaste köp. Om inte blankning sker vid stängning.

                              Comment


                              • Sådärja, då behöver jag inte längre oroa mig för att Raptor ska sälja av hela innehavet.

                                Jag missade att hålla kolla på Preferred Price, så Raptor bytte till en annan mini nu kl 15.00. Jag har därför tagit en viss förlust redan och har en "bättre" stoploss nu...

                                Comment

                                Working...
                                X