Ursprungligen postat av MatsB
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Raptor
Collapse
X
-
-
Ursprungligen postat av MatsB Visa inläggtack för svaret,men då förstår jag inte varför raptor inte sålde idag.
gott och väl en gridd i vinst?
Comment
-
Ursprungligen postat av larry Visa inläggHur gör jag för att backtesta Raptor? Får inga signaler
Comment
-
Ursprungligen postat av walle Visa inläggDu kan köra den i Analysbänken bara. Om du har Pro-versionen dvs?
köpsida: Raptor Supermarket Cover;Raptor Supermarket Long
säljsida: Raptor Supermarket Sell;Raptor Supermarket Short
har jag fattat något fel?
Comment
-
Ursprungligen postat av larry Visa inläggtestkontot är 400 000
Comment
-
Ursprungligen postat av walle Visa inläggDet ska ju fungera. Kan det vara något med data på OMXS30 då? Vilken period simulerar du?
Comment
-
Har lite funderingar över vad som triggar Raptor nu. Har hållt fingrarna i styr och låtit Raptor agera utifrån parametersättningen. Den har alltså sålt av den långa positionen och ligger med 1 grid kort. Frågan är vad som triggar fortsatta positioner. Om jag förstod Rikard rätt, i ett tidigare inlägg, så går Raptor lång igen om 4-dagars low passeras. (om jag ser rätt så är det alltså idag, 1609,98 (från 6:e). Säljer den i så fall den korta positionen och går in i långa positioner ? Vad triggar en fortsatt kort position ? Den ligger ju, som sagt, bara med 1 grid kort. Vad triggar Raptor till att bli fullinvesterad i korta positioner ? Tacksam för feedback från någon som vet. Tack !
Comment
-
Ursprungligen postat av nicedays Visa inläggHar lite funderingar över vad som triggar Raptor nu. Har hållt fingrarna i styr och låtit Raptor agera utifrån parametersättningen. Den har alltså sålt av den långa positionen och ligger med 1 grid kort. Frågan är vad som triggar fortsatta positioner. Om jag förstod Rikard rätt, i ett tidigare inlägg, så går Raptor lång igen om 4-dagars low passeras. (om jag ser rätt så är det alltså idag, 1609,98 (från 6:e). Säljer den i så fall den korta positionen och går in i långa positioner ? Vad triggar en fortsatt kort position ? Den ligger ju, som sagt, bara med 1 grid kort. Vad triggar Raptor till att bli fullinvesterad i korta positioner ? Tacksam för feedback från någon som vet. Tack !
Comment
Comment