Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av MatsB Visa inlägg
    tjenare.jag undrar hur stor en grid är?
    raptor gick kort igår och har därefter ej gjort något mer
    Det är helt rätt. 1st grid är summan du har på testkontot delat med priset på OMXS30, och sedan delar du det med 10 (om du inte har ändrat max antal grids i scriptet). Så många andelar av OMXS30 är 1st grid, och med ETP-link så är det så många ETP:er som kommer att handlas på skarpt konto.

Comment

• tack för svaret,men då förstår jag inte varför raptor inte sålde idag.
      gott och väl en gridd i vinst?

Comment

• Det är lite speciellt när den bara har 1 grid short, det behövs en ny 4-dagars lägsta low för att vända och gå Long.

Comment

• ok jag tackar för snabba svar.
          ha en go kväll

Comment

• Ursprungligen postat av MatsB Visa inlägg
            tack för svaret,men då förstår jag inte varför raptor inte sålde idag.
            gott och väl en gridd i vinst?
            Jaha du tänker på 1st grid med vinst. Ja short har lite speciella krav som Rikard skriver när det är upptrend.

Comment

• Hur gör jag för att backtesta Raptor? Får inga signaler

Comment

• Ursprungligen postat av larry Visa inlägg
                Hur gör jag för att backtesta Raptor? Får inga signaler
                Du kan köra den i Analysbänken bara. Om du har Pro-versionen dvs?

Comment

• Ursprungligen postat av walle Visa inlägg
                  Du kan köra den i Analysbänken bara. Om du har Pro-versionen dvs?
                  Kör den i analysbänken, kör på testkonto, flera parrarella singelsekvens ....

köpsida: Raptor Supermarket Cover;Raptor Supermarket Long
                  säljsida: Raptor Supermarket Sell;Raptor Supermarket Short

har jag fattat något fel?

Comment

• Hur stort är testkontot?

Comment

• testkontot är 400 000

Comment

• Ursprungligen postat av larry Visa inlägg
                        testkontot är 400 000
                        Det ska ju fungera. Kan det vara något med data på OMXS30 då? Vilken period simulerar du?

Comment

• Ursprungligen postat av walle Visa inlägg
                          Det ska ju fungera. Kan det vara något med data på OMXS30 då? Vilken period simulerar du?
                          Simulerar lite olika perioder för att testa , fungerar inte.

Comment

• När uppdaterade du Raptor senast? Spelar iofs ingen roll om du inte har moddat scripten.

Comment

• Har lite funderingar över vad som triggar Raptor nu. Har hållt fingrarna i styr och låtit Raptor agera utifrån parametersättningen. Den har alltså sålt av den långa positionen och ligger med 1 grid kort. Frågan är vad som triggar fortsatta positioner. Om jag förstod Rikard rätt, i ett tidigare inlägg, så går Raptor lång igen om 4-dagars low passeras. (om jag ser rätt så är det alltså idag, 1609,98 (från 6:e). Säljer den i så fall den korta positionen och går in i långa positioner ? Vad triggar en fortsatt kort position ? Den ligger ju, som sagt, bara med 1 grid kort. Vad triggar Raptor till att bli fullinvesterad i korta positioner ? Tacksam för feedback från någon som vet. Tack !

Comment

• Ursprungligen postat av nicedays Visa inlägg
                                Har lite funderingar över vad som triggar Raptor nu. Har hållt fingrarna i styr och låtit Raptor agera utifrån parametersättningen. Den har alltså sålt av den långa positionen och ligger med 1 grid kort. Frågan är vad som triggar fortsatta positioner. Om jag förstod Rikard rätt, i ett tidigare inlägg, så går Raptor lång igen om 4-dagars low passeras. (om jag ser rätt så är det alltså idag, 1609,98 (från 6:e). Säljer den i så fall den korta positionen och går in i långa positioner ? Vad triggar en fortsatt kort position ? Den ligger ju, som sagt, bara med 1 grid kort. Vad triggar Raptor till att bli fullinvesterad i korta positioner ? Tacksam för feedback från någon som vet. Tack !
                                Helt rätt, ny 4-dagars lägsta och den korta positionen stängs av att Raptor går lång. Trenden är fortfarande stigande så därför är det bara 1st grid kort och inte mer.

Comment

Working...
                                X