Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av frodrix Visa inlägg
    Tack för ditt svar!

Men blir det inte knas om antalen inte stämmer mellan fiktiva och skarpa kontot och isåfall hur funkar det då?

Det jag tänkte på var om jag ville ha färre eller fler antal minisar som ska handlas på skarpa kontot så måste jag väl ändra på saldot på fiktiva kontot.
    ETP-link justerar så det blir samma antal på bägge kontona, därför ska man handla på det fiktiva. Om det inte är samma antal som gridsen (jämt delbart med grid) så försvinner det det ojämna antalet när hela positionen säljs.

Ja, om du vill öka eller minska storleken på maxpositionen (10 grids) så justerar du det med saldot på fiktiva.

Det är inte så svårt men vänta tills jag förklarat

Comment

• Fick sälj precis =)

Comment

• Raptor solgte hele posisjonen nå

Comment

• Även här sålde Raptor allt 09:08 (NN 14 @ 114,07). MEN samtidigt ställde ETP-link ut en köporder på NN 12 @ 127,26. Denna order fastnade utan några meddelanden. Jag makulerade ordern och inget mer har hänt.

Kan någon förklara detta?

Comment

• En grid såld 09:07. 9 grids kvar.

Comment

• Ursprungligen postat av suddaren Visa inlägg
              En grid såld 09:07. 9 grids kvar.
              1 grid såld här med, 9 kvar

Comment

• Ursprungligen postat av JohanB Visa inlägg
                1 grid såld här med, 9 kvar
                Samma här, och den köptes tillbaka nu. Så 10 av 10.

Comment

• solgte alt, kjøpte 1 grid nå. totalt 1g long.

Comment

• Ursprungligen postat av Sobel Visa inlägg
                    Även här sålde Raptor allt 09:08 (NN 14 @ 114,07). MEN samtidigt ställde ETP-link ut en köporder på NN 12 @ 127,26. Denna order fastnade utan några meddelanden. Jag makulerade ordern och inget mer har hänt.

Kan någon förklara detta?
                    Mysteriet fortsätter. Raptor köper en grid 09:35 efter en dipp på över en grid, rätt. MEN ETP-link väljer NN 12 @ 132,20 trots mitt referens-pris är 100. Samtidigt var NN 14 kring 112 kronor.

Ja, alla inställningar är rätt, EtP-id och incheckat.

Comment

Mysteriet fortsätter. Raptor köper en grid 09:35 efter en dipp på över en grid, rätt. MEN ETP-link väljer NN 12 @ 132,20 trots mitt referens-pris är 100. Samtidigt var NN 14 kring 112 kronor.

ETP-link Autoselect körs en gång i timman, därför kör den på NN 12. Vänta tills nu klockan 10, då bör den byta om inget galet händer.

Comment

• Ligger med 10/10, köpte på en grid till idag.
                        Gissar att momentum håller i för min del

Comment

• Ursprungligen postat av walle Visa inlägg
                          ETP-link Autoselect körs en gång i timman, därför kör den på NN 12. Vänta tills nu klockan 10, då bör den byta om inget galet händer.
                          Så blev det oxå, bytte kl 10.

Men varför välja det dyraste alternativet när det finns andra incheckade.

Comment

Så blev det oxå, bytte kl 10.

Men varför välja det dyraste alternativet när det finns andra incheckade.
                            Ingen aning, det är så funktionen fungerar. Den kommer till en början att välja det dyraste, tills nästa heltimma. Efter det så är det good to go.

Comment

• Hej intressanta frågeställningar om Raptors funktionalitet som någon skrev tidigare så skulle det vara bra om det fanns en "funktions manual" som beskrev hur Raptor och övriga strategier tar action, hur dom triggas.

Nu en fråga gällande Raptor som någon kanske har svar på.

Om man står utanför marknaden men vill in, trotts att Raptor har valt att stå utanför. Kan man då tvinga in Raptor genom att ta en mindre position på handelskontot för OMX i AT.

Blir Raptor så att säga aktiverad då?

Kommer positionen att justeras till "rätt" 10-dels volym, om man köpt en "för liten" bara för att kliva in i marknaden?

Comment

Troligen blev NN14 diskad om kurserna inte fanns i exakt det ögonblick då skanningen gjordes senast, då väljs närmaste giltiga kandidat som blev NN12. Den kommer "hitta" tillbaka till NN14 om kurserna finns vid nästa scan.

Comment

Working...
                                X