Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Kan jeg endre kontostørrelse på raptor når jeg har posisjoner i marknaden?

Comment

• Ursprungligen postat av Palgrave Visa inlägg
      Kan jeg endre kontostørrelse på raptor når jeg har posisjoner i marknaden?
      Det brukar inte vara något problem. Den justerar dock inte positionerna men vid nästa köp tar den en med strolek anpassad till kontots nya storlek.

Comment

• Behöver man ett Testkonto för varje enskilt instrument man handlar med Raptor? Ser inte hur man ska kunna begränsa summan som handlas för respektive instrument annars?

I standardmodellerna finns ju variabler för det men dessa används väl inte för Raptor?

Comment

• Vad är triggern för att Raptor ska ta grundposition ? (finns säkert svar i tråden, men denna tråden är vääääldigt lång).
          Startade igång en ny Raptor för ett bra tag sedan och har ännu inte fått någon grundposition.

Comment

• Dynamisk storlek på testkontot

Eftersom Raptor handlar för det belopp som är angivet i testkontot så blir det ingen återinvestering. Kan man på något sätt styra testkontots storlek så att det följer värdeutvecklingen?

Comment

• Har du satt hävstången i scriptet som körs på testkontot? Vill du tex köra häv 3 skarpt så sätter du även testkontots häv till 3. Sedan kommer det att skilja över tid. Då kan man ändra testkontots storlek. Vill du följa värdet på det skarpa kontot slaviskt får man bygga en special där det skarpa kontots värde sparas i en cell som sedan används av testkontot.

Comment

• Trodde jag förstått raptor någorlunda... men jag börjar tvivla för trots stigande börs så ligger jag på 9 grids nu. 3 sälj och 4 köp idag. Har ni andra har liknande beteende i era raptorer?

Comment

• Min OMXS30 Raptor flippade ut idag. Eller nog egentligen ETP Link. Transaktionerna på testkontot ser rätt ut men ETP Link sålde hela innehavet och köpte tillbaks det ett par ggr. Är nu helt ute med alla gridar.

Comment

• Vilka minifutures kör du? Och det viktigaste, har du uppdaterat ETP Link nyligen?

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                      Vilka minifutures kör du? Och det viktigaste, har du uppdaterat ETP Link nyligen?

Nordnet 06.

Ja, uppdaterade för några dagar sedan då ni lade ut en uppdaterad variant.

Comment

• Hm, står ETP ID och Pref Price kvar i Indata?

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                          Hm, står ETP ID och Pref Price kvar i Indata?
                          Ja och ser rätt ut för instrumentet också. Skickade loggar på er supportmail.

Comment

• Ursprungligen postat av Shela Visa inlägg
                            Eftersom Raptor handlar för det belopp som är angivet i testkontot så blir det ingen återinvestering. Kan man på något sätt styra testkontots storlek så att det följer värdeutvecklingen?
                            Skulle oxå vara intresserad av att Raptor återinvesterade. Speciellt just nu..

Comment

• Ursprungligen postat av torkelab Visa inlägg
                              Skulle oxå vara intresserad av att Raptor återinvesterade. Speciellt just nu..
                              Testkontot både sjunker och stiger, så det blir ju en form av återinvestering.

Comment

• Ursprungligen postat av KarlA Visa inlägg
                                Trodde jag förstått raptor någorlunda... men jag börjar tvivla för trots stigande börs så ligger jag på 9 grids nu. 3 sälj och 4 köp idag. Har ni andra har liknande beteende i era raptorer?
                                Kört lite simuleringar nu på kvällen och tycker mig nu bättre förstå beteendet. Precis som Henric sade förut så är nog raptor mer trendföljande än ett mean reversion system. Detta trots att grundpositionen byggs upp genom att snitta ned sig. Delpositioner (läs 1 grid) säljs ofta på vägen upp vid styrka för att direkt köpas tillbaka 1 grid under hhv(h,2). Detta tror jag främst är för att man ska se realiseringen av resultatet på vägen upp? (rätta mig om jag har fel)

Däremot det slutgiltiga take profit villkoret har jag inte riktigt lyckats luska ut helt och hållet, men som jag förstår det så säljer inte raptor ut sig helt i första taget i en trendande marknad.

I vilket fall så beter sig Raptor vad vissa skulle kalla för "konstigt" även i backtest, men producerar väldigt fina resultat. beror nog som Henric sade på vårt mänskliga bias att vilja plocka hem vinster för snabbt (du kan läsa mer om prospect theory om man är intresserad av detta).

Comment

Working...
                                X