Christer, har du lust att titta på DD i den här filen, bara som ett experiment?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Raptor
Collapse
X
-
Raptor avslut idag, och en nybörjarefråga
Startade upp Raptor på ett testkonto idag och fick 17:19 ett meddelande om att Raptor gick lång. Verkar det korrekt?
Fick också besked på att antalet var 24, vilket stämmer bra med de 400.000 jag satt testkontot till.
Har via ETP link kopplat OMX L Nordnet 33. Borde inte ett sådant avslut visas i depåinnehavet för det fiktiva kontot?
Blev lite blandat - Raptor och nybörjare frågor. Beklagar
Comment
-
Ursprungligen postat av Mountain Visa inläggStartade upp Raptor på ett testkonto idag och fick 17:19 ett meddelande om att Raptor gick lång. Verkar det korrekt?
Fick också besked på att antalet var 24, vilket stämmer bra med de 400.000 jag satt testkontot till.
Har via ETP link kopplat OMX L Nordnet 33. Borde inte ett sådant avslut visas i depåinnehavet för det fiktiva kontot?
Blev lite blandat - Raptor och nybörjare frågor. Beklagar
Comment
-
Ursprungligen postat av MartinSJag fick fram en max orealiserad DD på 22% som inträffade 2003.03.13. Max DD i pengar var 450242kr från 2016.06.28.
Max DD (kr) 450 242 2016.06.28
Max DD (%) 22 2003.03.13
Min value (kr) 83 536 2003.03.13
Max loss (%) 16 2003.03.13Attached Files
Comment
-
Ursprungligen postat av MartinS Visa inläggBlev visst en "thumb down" av misstag i förra meddelandet, sorry!
Edit: Jag vet inte om Rikards bifogade fil innehåller några ändringar.Last edited by Henric; 2017-10-11, 21:59.
Comment
-
Ursprungligen postat av Henric Visa inläggNuvarande version med hävstån 2x. Högsta realiserade är 16%. Högsta orealiserade är 28%. Christers analys är bra och intressant. Däremot hanterar den inte orealiserad dd full ut.
Edit: Jag vet inte om Rikards bifogade fil innehåller några ändringar.
Comment
-
Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inläggHar labbat lite ned att stretcha gridavstånd i orolig marknad, vinsten faller lite men DD ser ut att falla mer. Så Christers analys vore väldigt intressant eftersom vi använt den som referens tidigare.
Comment
-
Ursprungligen postat av MartinS Visa inläggDet vore intressant med en fil som visar portföljvärde (cash+innehav) på en rad för varje datum. Som det är nu får man ett värde efter varje transaktion så vissa dagar får många rader och andra inga alls. Med en rad för varje datum blir det även lättare att räkna ut standavv, sharp kvot etc.
Comment
-
Ursprungligen postat av Henric Visa inläggDet är enkelt att beräkna dd, osv i AT. Värdena finns, men blir bara synliga vid transaktion. Tex blir det användbart med största dd. Regelbundna periodiska beräkningar blir svårare. Det går att lösa med "fake" transaktioner som inte påverkar resultat eller modellen. Om jag hinner kör jag en i morgon.
Comment
-
Har inte kommit ända i mål, scriptet visar fel kontovärde på alla sälj ABB-transar, men verkar alltid visa rätt på alla Köp ABB. Så i princip kan man mäta orealiserad DD genom att titta på värdet på kontot i samband med köp ABB som görs varje dag.
PS. Detta är den moddade versionen med en tweak i samband med nervös marknad. Enkelt att testa även på originalversionen.Last edited by Rikard Autostock; 2017-10-12, 17:30.
Comment
-
I båda versionerna så går Raptor från lite över 300kkr till lite under 500kkr under den "röda" hösten 2008. Det är ett mycket bra betyg i mina ögon. Vi har ju redan sett live under 2017 hur bra Raptor går i en stigande marknad. Den moddade versionen undviker en större förlust i juli 2008 som originalet dessvärre levererar. Den andra zip filen slutar 2008 så det vore intressant att jämföra hur resultatet skulle bli om den körs ända tills idag såsom den första zip-filen visar.
Comment
Comment