Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Tack för snabbt svar Walle. Är på tjänsteresa o har ingen möjlighet att uppdatera förrän på Fre. Kan du hojta till om Raptor säljer av? Några grids hit o dit bryr jag mig inte om men om den säljer av eller går kort hade varit bra att få info om.

Comment

• Ursprungligen postat av Tordnado Visa inlägg
      Tack för snabbt svar Walle. Är på tjänsteresa o har ingen möjlighet att uppdatera förrän på Fre. Kan du hojta till om Raptor säljer av? Några grids hit o dit bryr jag mig inte om men om den säljer av eller går kort hade varit bra att få info om.
      Bevaka OMX 1636, da kan det skje noe.

Comment

• Min sålde allt kl 13.12. vid ca 1633.

Jag trodde dock att jag hade den senaste versionen. Vilka är instruktionerna som @Tornado nämner? Bara att uppdatera Raptor genom hjälpmenyn?

Comment

• Ursprungligen postat av Tordnado Visa inlägg
          Tack för snabbt svar Walle. Är på tjänsteresa o har ingen möjlighet att uppdatera förrän på Fre. Kan du hojta till om Raptor säljer av? Några grids hit o dit bryr jag mig inte om men om den säljer av eller går kort hade varit bra att få info om.
          Will do :-)

Comment

• Hmm.. Har inte haft någon rörelse på OMX-Raptor idag.

Comment

• Allt beror på vilket GAV man har på index.

Comment

• Köpte in sig igen nu. Rikard menar du att det inte beror på om man uppdaterat eller ej?

Comment

• Uppdaterat eller ej har ingen betydelse i det här fallet, det beror på vilket GAV man har, dvs om det är vinst eller ej. De som haft vinst nu har fått säljsignaler, men de som har ett GAV högre upp har inte vinst ännu och ingen säljsignal. Om börsen inte stiger mer kan det istället bli en blanksignal mellan den 29:e och 6:e som stänger Long-positionen.

Comment

• Om man inte har varit inne och kladdat är det väl tidstoppen och kursen på senaste transaktion som avgör om full exit kan tas?

Comment

• Exakt, och när man satte igång strategin.

Comment

• Enligt simulering:

GAV är 1654,10
                        Senaste trans för tidstopp 1645,61

Om kursen går över senaste trans eller om en short kommer 1-6/12 tas exit av den långa positionen.

Comment

• Är det inte märkligt med full exit av long följt av 1 grid long senare idag!?

Comment

• Njae, det händer ofta. Ny grid vid dagens högsta minus 1 gridavstånd.

Comment

• Svårt att ladda ner en updatering som en .exe fil via ett mejl. Mitt Operativ System är Windows10 . Google Chrome och Internet Explorer säger att det är ett virus och vägrar ladda ner den. Även om jag följer instruktioner: https://support.google.com/chrome/an...=sv&rd=2#virus
                              - jag vet att det tex kan gå bättre om man döper om så att det inte är en .exe fil och sedan då man skickat det döper om den till .exe och sedan kör den på måldatorn

Det är i sig lite vanskligt att få en uppdatering så här så det faktiskt förekommer förfalskade mejl i olika sammanhang.

@Rikard: jag ska försöka ställa mig i telefonkön direkt kl 10 så vi kan ordna det här. Tack.

Comment

• Ursprungligen postat av FreddeH Visa inlägg
                                Svårt att ladda ner en updatering som en .exe fil via ett mejl. Mitt Operativ System är Windows10 . Google Chrome och Internet Explorer säger att det är ett virus och vägrar ladda ner den. Även om jag följer instruktioner: https://support.google.com/chrome/an...=sv&rd=2#virus
                                - jag vet att det tex kan gå bättre om man döper om så att det inte är en .exe fil och sedan då man skickat det döper om den till .exe och sedan kör den på måldatorn

Det är i sig lite vanskligt att få en uppdatering så här så det faktiskt förekommer förfalskade mejl i olika sammanhang.

@Rikard: jag ska försöka ställa mig i telefonkön direkt kl 10 så vi kan ordna det här. Tack.
                                Såg att du är från Göteborg. Kommer du till Traders Pub på Bischops Arms - Avenyn nu på lördag kl 18? Kul om vi blir några stycken. :-)

Comment

Working...
                                X