Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av torkelab Visa inlägg
    Hej, är det nån som vet orealiserad drawdown på Raptor?
    Trevligt med en Göteborgare till på forumet! Kanske vi kan sammanstråla för en lunch vid tillfälle? Lägg ett mail till mig på martin.svedberg@hotmail.com om du vill prata lite trading över en lunch nån gång. :-)

    Comment


    • Varför gjorde Raptor detta?

      14:00 ORDER "sl) ETP Link Minilong sell MINI L OMX NORDNET 36" kurs 90.61
      14:00 ORDER "sl) ETP Link Minilong buy MINI L OMX NORDNET 34" kurs 104.49

      Beror det på Pref. price 100?
      Last edited by Sgtaer; 2017-11-09, 22:05.

      Comment


      • Ser mer ut att vara ETP-Link Autoselect.

        Comment


        • Ursprungligen postat av walle Visa inlägg
          Ser mer ut att vara ETP-Link Autoselect.
          Gör ETP-Link denna växling för att hålla sig så nära Pref. price (100) som möjligt?

          Comment


          • Ursprungligen postat av Sgtaer Visa inlägg
            Gör ETP-Link denna växling för att hålla sig så nära Pref. price (100) som möjligt?
            Yes helt korrekt. Den kör en check varje hel timma och byter till den som ligger närmst om den behöver byta.

            Comment


            • Ursprungligen postat av walle Visa inlägg
              Dom gör så att en separat modell köper och säljer ABB varje dag för att mäta en slags orealiserad draw down. Eftersom att det finns vissa dagar då Raptor inte handlar alls. Då får man ut kontovärdet för varje dag.
              Okej, så om jag som privat investerare kör Raptor så behöver jag inte själv lägga till ABB för att få bättre avkastning/DD, utan det är mer för Autostocks egen utvärdering?

              Comment


              • Det är bara ett sätt att trigga fram värdet på alla innehav i simulering. Gör man det kan man få fram orealiserad DD. Annars syns värdet av innehaven bara vid affärer och man får bara ut realiserad DD. Det påverkar inte resultat för Raptor.

                Comment


                • Ursprungligen postat av Christer Visa inlägg
                  Drawdown...
                  Jag känner att jag får lite olika bud just nu, gällande värsta drawdown med gearing X4. I inlägg 3510 är siffran -41,1%, i inlägg 4862 är det -32,2%, i inlägg 4863 är det -48,4%.

                  Vilken ska jag nu gå efter tills vidare, om jag bara kör på som vanligt?

                  Comment


                  • Ursprungligen postat av Djeydjey Visa inlägg
                    Jag känner att jag får lite olika bud just nu, gällande värsta drawdown med gearing X4. I inlägg 3510 är siffran -41,1%, i inlägg 4862 är det -32,2%, i inlägg 4863 är det -48,4%.

                    Vilken ska jag nu gå efter tills vidare, om jag bara kör på som vanligt?
                    oxå nyfiken på förtydligande, speciellt orealiserad drawdown..??

                    Comment


                    • Ungefär vilken häv har ni på er raptor på shareville?

                      Comment


                      • Ca 8 är det just nu.

                        Comment


                        • När ni pratar om drawdown, hur lång tid räknar ni på då? Är det per månad?

                          Comment


                          • DD är när du fått en topp resultatmässigt och hur lång tid det tar och hur mycket minus (%) det blir som mest innan du kommer över den toppen igen.

                            Comment


                            • Tackar för förklaringen mikola

                              Comment


                              • Kan någon ta en screen shot på exakt vad detta innebär?

                                "OBS! Gå igenom samtliga dina sparade ETP-IDn på samtliga konton som används
                                Om det står noll där det tidigare funnits ett ID behöver det skrivas in igen och sparas"

                                Comment

                                Working...
                                X