Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
    Det blir Short ikväll.

När ökar raptor på short innehavet?

Comment

• Det gör den inte i en Bull-market.

Comment

Lite oklart vad som mättes hos Christer, om man tittar på köptransaktionerna för ABB får man ett kontovärde per dag, vilket borde vara "good enough" för att se orealiserad DD tycker jag. Eller mätte du på OMXS30-transarna bara?

Återkommer med en X4-körning.

Tillsvidare är enda ändringen följande: (dubblar grid-avståndet på köpsidan vid stigande kortsiktig volla)

{ Raptor Supermarket Long sim 171011 }

datum1:=6
        datum2:=29
        datum3:=30
        maxgrids:=10
        grid_atr:=0.2
        hävstång:=2

ma10a=mov(c,10,s)
        ma100=mov(c,100,s)
        klimat=and(gt(ma10a,ma100),gt(ma100,aref(ma100,1)))

ma50=mov(c,50,s)
        ma200=mov(c,200,s)
        ej_ras1=or(hhv(gt(h,mov(c,20,s)),22),gt(ma50,ma200))
        ej_ras2=and(ej_ras1,or(gt(l,llv(aref(l,1),22)),gt(int(d),lasttrade(b,d))))

volla=stdev(div(c,aref(c,1)),22)
        hög_vo=hhv(gt(volla,0.015),100)
        draw(mult(hög_vo,20),2,rsbf2)
        datum4=if(hög_vo,datum2,datum3)

account=add(cash(t),mult(portfolio(v),c))
        tjock=gt(div(div(mult(portfolio(v),c),hävstång),account),0.5)
        hög_kort_volla=gt(atr(2),atr(3))
        draw(mult(30,hög_kort_volla),3,ksbf1)
        extend_grid=and(and(tjock,hög_kort_volla),lt(l,aref(l,1)))

grid_cash=add(div(account,maxgrids),2000)
        setgvarif(div(account,maxgrids),868,1)
        setgvarif(datum1,871,1)
        setgvarif(datum4,873,1)
        setgvarif(maxgrids,870,1)
        setgvarif(grid_atr,869,1)
        setgvarif(hävstång,874,1)

startdag=ge(dayofmonth(),datum1)
        slutdag=le(dayofmonth(),datum4)
        ej_sommar=or(le(monthnumber(),4),ge(monthnumber(),11))
        tradezone=and(startdag,slutdag)

{ testa om vi är nära stängning }
        stängning=le(mult(1440,sub(market(c),frac(date()))),10)
        öppet=ge(mult(1440,sub(market(c),frac(date()))),6)
        pådagen=gt(frac(date()),0.38)

shrt=lt(portfolio(v),0)
        long2=and(lt(l,llv(aref(l,1),3)),le(portfolio(v),0))
        long3=and(and(long2,and(öppet,stängning)),gt(int(d),lasttrade(s,d)))

köp_senare_än_sälj=gt(lasttrade(b,d),lasttrade(s,d))
        sälj_idag=eqv(int(lasttrade(s,d)),int(d))
        grid1=sub(lasttrade(b,p),mult(if(extend_grid,mult(2,grid_atr),grid_atr),mx(atr(20),atr(5))))
        grid2=sub(h,mult(if(extend_grid,mult(2,grid_atr),grid_atr),mx(atr(20),atr(5))))
        grid3=if(köp_senare_än_sälj,grid1,grid2)
        long4=or(long3,and(ej_ras2,and(or(and(gt(c,ma10a),sälj_idag),gt(portfolio(v),0)),lt(c,grid3))))
        long5=and(and(or(and(ej_sommar,klimat),tradezone),long4),or(shrt,lt(cash(a),sub(mult(hävstång,account),grid_cash))))
        long6=and(and(long5,pådagen),öppet)

abb=eqv(crcid(),3588324501)

mult(and(not(abb),long6),1)
        Jag jämförde koden med den som jag har på VPSen och ser att även raden ovanför den första med rödfont, dvs, raden som börjar med "tjock" inte finns med.

Comment

• Det här ligger inte ute officiellt, det blev ingen egentlig förbättring så vi labbar vidare istället.

Comment

• Tack Rikard då vet jag.

För övrigt så gick mitt testkonto med Raptor på OBX index lång nyss.

Comment

• Raptor Cover: 09:41 ORDER "sl) Raptor Supermarket Cover OMXS30" kurs 1668.77

Long ikveld.
              Last edited by Palgrave; 2017-11-08, 09:55.

Comment

• Min Raptor sålde 1 grid kort dvs hela innehavet och ligger utanför nu.

Comment

• Fel?

Vad är fel om jag får ut detta i Larm/Meddelanderutan och sedan ingen handel på riktigt konto.

09:41 ORDER "sl) Raptor Supermarket Cover OMXS30" kurs 1668.78
                  09:41 ORDER "sl) Raptor Supermarket Cover OMXS30" kurs 1668.57

Har pengar, har handlat Minisar på de konton som är inblandade.
                  Har för övrigt haft handel tidigare i AutoTrader, få affärer, men lade sedan till ett konto och då stannade handeln (verkar det som).

Comment

• Here we go again - Raptor lång 1 grid. :-)

Comment

• Ursprungligen postat av Sgtaer Visa inlägg
                      Vad är fel om jag får ut detta i Larm/Meddelanderutan och sedan ingen handel på riktigt konto.

09:41 ORDER "sl) Raptor Supermarket Cover OMXS30" kurs 1668.78
                      09:41 ORDER "sl) Raptor Supermarket Cover OMXS30" kurs 1668.57

Har pengar, har handlat Minisar på de konton som är inblandade.
                      Har för övrigt haft handel tidigare i AutoTrader, få affärer, men lade sedan till ett konto och då stannade handeln (verkar det som).

Kolla inställningarna för ETP ID på de olika kontona. Fick du en Long-signal nu ikväll?

Comment

• Raptorn ödslade ingen tid att bli fullinvesterad

Comment

• Är det låg volla så är det.

Comment

Kolla inställningarna för ETP ID på de olika kontona. Fick du en Long-signal nu ikväll?
                            Ja, det blev det.

ETP ID ok på mina 3 testkonton, 799,798,797.

Tror jag fick igång allt igen genom att ta bort och lägga till minisarna till handelskontona. Handeln startade igår kväll.
                            Är det det som är medicinen när roboten slutar handla?
                            Vad kan det vara som gör att handeln stannar av?

Comment

• Jag känner mig lite förvirrad just nu. Varför mäter ni drawdown på ABB? Är det en fördel att ta med den specifikt (förutom vanliga OMXS30) i sin Raptor, eller är det bara ni som experimenterar med ett exempel?

Comment

• Ursprungligen postat av Djeydjey Visa inlägg
                                Jag känner mig lite förvirrad just nu. Varför mäter ni drawdown på ABB? Är det en fördel att ta med den specifikt (förutom vanliga OMXS30) i sin Raptor, eller är det bara ni som experimenterar med ett exempel?
                                Dom gör så att en separat modell köper och säljer ABB varje dag för att mäta en slags orealiserad draw down. Eftersom att det finns vissa dagar då Raptor inte handlar alls. Då får man ut kontovärdet för varje dag.

Comment

Working...
                                X