Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Okej. Hedge låter bäst. Nackdelen är att jag måste sälja andra instrument eller hedgefonder för att få likvider till en hedge. Kanske köpa minishort med hyfsat hög häv...

    Comment


    • Hur är era positioner i Raptor? Mitt testkonto är noll och i verkligt konto är den long med 8 grids. Har provat att sälja manuellt men den köper tillbaks. Hur är era positioner?

      Comment


      • Min Raptor ligger tio grid long med GAV 1600.

        Comment


        • Ursprungligen postat av Hookie Visa inlägg
          Hur är era positioner i Raptor? Mitt testkonto är noll och i verkligt konto är den long med 8 grids. Har provat att sälja manuellt men den köper tillbaks. Hur är era positioner?
          Det låter som att ETP Link trigger inte längre är kopplad till testkontot? Eller att ETP ID är ändrat?

          Comment


          • Jag gick ur för 2v sedan, för skakigt, sålde manuellt o pausa appl

            Comment


            • Ursprungligen postat av MartinS Visa inlägg
              Bra ide, skall testa det, tack. Kan det vara nåt med de automatiska uppdateringarna som gjort att den kopplat ifrån?
              Jag skulle rekommendera att ställa in "active hours" på din Windowsinstallation (10 förhoppningsvis) till börsens öppettider med marginal, då undviker du att automatiska uppdateringar startar om datorn då.

              Dessutom se till så att Autostock startar automatiskt när Windows startar så att man inte riskerar vara avstängd när handel pågår, efter att en nattlig uppdatering kört.

              Comment


              • Bättre att stänga av det, el vara välja få en notis när det kommit nya updates utan att installera, själv välja att köra på updates på helgen el kvällen

                Comment


                • Har sett några försök i tråden till resultatuppföljning och det tycker jag är intressant.

                  För egen del så har jag kört Raptor sen 28:e februari 2017.
                  OMXSPI är -0,65% sen dess och min Raptor (testkontot) är för närvarande +5,3%. Skarpa kontot har i princip samma utveckling multiplicerat med min hävstång.
                  Jag är i en drawdown från 8:e november 2017 då testkontot var +9,6%.

                  Hur ser det ut för er andra? Någon som kört skarpt under en längre tid?

                  I mitt tycke anser jag att en överavkastning på ca 6% på ovan period är ok. Börsen har ju varit sidledes med tilltagande volla mot slutet och det verkar som Raptor jobbar bäst i just det klimatet.

                  Mvh
                  Erik

                  Comment


                  • Ursprungligen postat av Erik_H Visa inlägg
                    Har sett några försök i tråden till resultatuppföljning och det tycker jag är intressant.

                    För egen del så har jag kört Raptor sen 28:e februari 2017.
                    OMXSPI är -0,65% sen dess och min Raptor (testkontot) är för närvarande +5,3%. Skarpa kontot har i princip samma utveckling multiplicerat med min hävstång.
                    Jag är i en drawdown från 8:e november 2017 då testkontot var +9,6%.

                    Hur ser det ut för er andra? Någon som kört skarpt under en längre tid?

                    I mitt tycke anser jag att en överavkastning på ca 6% på ovan period är ok. Börsen har ju varit sidledes med tilltagande volla mot slutet och det verkar som Raptor jobbar bäst i just det klimatet.

                    Mvh
                    Erik
                    Jag körde en simulering för samma period. Positivt är att avkastningen är nästan den samma som din med peak vid samma tid.
                    Last edited by Henric; 2018-11-30, 13:18.

                    Comment


                    • Används inte månadscykel i Raptor för att besluta om köp?Skall den i så fall anpassas efter rådande månadscykel?

                      Comment


                      • Jo den används som en del, har inte hunnit titta på att köra den adaptivt ännu.

                        Comment


                        • Bra då vet jag-Kanske får Raptor att fungera mer optimalt.

                          Comment


                          • Hur får jag raptorns handel att ritas ut i digrammet?

                            Comment


                            • Välj restkontot i menyn, markera omx-diagrammet och klicka på transaktionsknappen i knapplisten.

                              Comment


                              • Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                                Välj restkontot i menyn, markera omx-diagrammet och klicka på transaktionsknappen i knapplisten.
                                Så enkelt!

                                Tackar!

                                Comment

                                Working...
                                X