Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Hej, kopplade ur min raptor i början av året och kan se att den gått ganska rejält minus sedan november 2017. Inte plus en enda månad senaste 8 mån. Känns lite som överanpassning i min bok? Hur är tankarna kring detta här på forumet? (inte hängt med i diskussionen här så ber om ursäkt om jag missar något i sammanhanget)

Comment

• Ursprungligen postat av Spoofer Visa inlägg
      Hej, kopplade ur min raptor i början av året och kan se att den gått ganska rejält minus sedan november 2017. Inte plus en enda månad senaste 8 mån. Känns lite som överanpassning i min bok? Hur är tankarna kring detta här på forumet? (inte hängt med i diskussionen här så ber om ursäkt om jag missar något i sammanhanget)
      I inlägg 4863 finns en redovisning av bl.a. hur länge tidigare Drawdown-perioder har varat tidsmässigt. Det finns fler sådana redovisningar i denna tråd, varför det är lite oklart om inlägg 4863 är för aktuell version av Raptor.
      http://www.autostock.se/vbulletin/sh...postcount=4863

Comment

• Raptor är ganska hårt optimerad, men DD-perioder på 8 månader har absolut förekommit förr. Vi brukar säga att om man får en Gain/Pain på minst hälften när man kör Out of Sample är det godkänt.

Comment

• Ursprungligen postat av MagnusJ Visa inlägg
          I inlägg 4863 finns en redovisning av bl.a. hur länge tidigare Drawdown-perioder har varat tidsmässigt. Det finns fler sådana redovisningar i denna tråd, varför det är lite oklart om inlägg 4863 är för aktuell version av Raptor.
          http://www.autostock.se/vbulletin/sh...postcount=4863
          Tack, då är det ju inom ramen för vad som är "normalt" Var lite nyfiken bara.

Comment

• Blev ju 7,4% plus i juli i alla fall.

Comment

• Borde inte Raptor gått long i onsdags när det var 4-dagars lägsta? Eller är det fel datumintervall för att gå long? Min Raptor har legat utanför marknaden en stund nu.

Comment

• Ursprungligen postat av MartinS Visa inlägg
                Borde inte Raptor gått long i onsdags när det var 4-dagars lägsta? Eller är det fel datumintervall för att gå long? Min Raptor har legat utanför marknaden en stund nu.
                I måndags gick min lång. Hade du Raptor påkopplad då utan innehav?

Comment

• Ursprungligen postat av walle Visa inlägg
                  I måndags gick min lång. Hade du Raptor påkopplad då utan innehav?
                  Japp, påkopplad utan innehav. Den sålde av en kortposition 2 augusti och har legat utanför sedan dess.

Comment

Japp, påkopplad utan innehav. Den sålde av en kortposition 2 augusti och har legat utanför sedan dess.
                    Skumt... Du har inte haft några avbrott i kursinsamlingen?

Comment

• Hur blir det då ni simulerar Raptor med olika startdatum. Stämmer de olika simuleringsresultaten med de skarpa resultaten då?
                      mvh
                      Bertil

Comment

• Ursprungligen postat av walle Visa inlägg
                        Skumt... Du har inte haft några avbrott i kursinsamlingen?
                        Nej, inga avbrott. Kör VPS.

Comment

Nej, inga avbrott. Kör VPS.
                          Trodde jag ja. Har haft avbrott i OMX och DAX under 8-17 aug på VPSen. Hur kan det vara möjligt?

Comment

• Du kan lägga in larm som tex sickar meddelande 9:02, 12:00 och 17:15. Kommer inget larm så är det avbrott. Inte vattentätt, men underlättar.

Comment

Trodde jag ja. Har haft avbrott i OMX och DAX under 8-17 aug på VPSen. Hur kan det vara möjligt?
                              Det är en dator som vilken som helst egentligen, det kan hänga sig även om det är ovanligt på en VPS.

Comment

• Ursprungligen postat av Henric Visa inlägg
                                Du kan lägga in larm som tex sickar meddelande 9:02, 12:00 och 17:15. Kommer inget larm så är det avbrott. Inte vattentätt, men underlättar.
                                Bra ide, skall testa det, tack. Kan det vara nåt med de automatiska uppdateringarna som gjort att den kopplat ifrån?

Comment

Working...
                                X