Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Den långa positionen i Raptor tjänar relativt lika mycket på utdelningar som den korta hedgade förlorar, dvs nollsummespel. Det jag mest syftade på är den absoluta förändringen som han beskriver.

Comment

• Om jag inte missminner mig så finns det en spärr i Raptor som säljer auto när den gått helt fel riktning, när slår den till?
      Eller borde den inte byta från lång till short

Comment

• Den kan sälja om det gått 4 eller 8 dagar sedan senaste affären. Antal dagar beror på trenden. Det krävs dock att kursen är en gridnivå över senaste affär. Short kräver 4 dagar högsta och är datumstyrt.

Comment

• Ligger era raptorer kvar 100 % long?

Comment

• Nix, min handlar ganska aktivt sedan någon vecka tillbaka.

Comment

• Efter en månad i ide kom den ut den 17:e.

Comment

• Status

Klev in i Raptor igen i Tisdags efter frånvaro ett tag.

Hur ser era positioner ut?
                Och närmar vi oss signal?

Comment

• Den ligger exponerad 100% long. Det som kan ändra på detta är en tidsstopp eller en ändring av grundsignal till short. Short kan agera om högsta når 4-dagars högsta mellan 29-6 i månaden(lite beroende på villkor).

Comment

• Då gick min kort precis, hoppas den får rätt efter en fin vinst ��

Comment

• Samma här.

Comment

• Min gick ur till noll innehav. Det konstiga är att efter 11:30 idag så sker handel men det kommer inte upp någon information i fönstret Larm. Det finns ett meddelande 11:47 om att Marknaden öppen - kurser startas upp. Vad kan vara fel?

Comment

• Är det kanske överfullt i larmloggen för dagen? Går det att se transarna i Starta > Loggade lokala ordertransaktioner?

mvh

Comment

• Ja där syns dom. Hur tömmer jag larmloggen?

Comment

• Fönstret töms automatiskt i morgon.

Comment

• re

Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                                Samma här.
                                Jaha, vad trött jag blir, för min gick inte kort. Vad kan det bero på? Har ni uppgraderat till annan version nu igen, eller vadå?
                                Senast min Raptor hade en kort posse var 0604-0608, stämmer det med er observation, eller?

Comment

Working...
                                X