Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av JTSuited Visa inlägg
    Når dere snakker om gevinst på +4,5 punker.

Hvor mye har dere sattsa da og hvor mye tjener dere på de 4,5 punktene.

MVH JT
    Det är rätt som Tradern skriver, 1 punkt betyder 100 kr i vinst eller förlust/terminskontrakt. Det viktiga att veta är att ett terminskontrakt har ett underliggande värde på 100 gånger kursen, dvs ca 107600 kr just nu. Men säkerhetskravet är ca 10% av det, och man behöver i princip bara ha ca 11000 kr på kontot för att köpa ett terminskontrakt. Men risken man tar är 107600 kr. Därför behövs lite extra avtal med Nordnet för att kunna handla terminskontrakt.

Nordnet svarar gärna på frågor om avtal etc.

/Rikard

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
      Svårt att se med den upplösningen, om du skiftar till 30-minutersstaplar kan vi se om någon stapel fick en högre High än föregående vilket skulle kunna orsaka exit. Det i sin tur kan bero på olika systemklocka osv.
      Ok här kommer en ny bild.

Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
      09:21 ANALYS "sl) OMX Raptor exit short OMXS302D" kurs 1076.00

+7,5 punkter på den affären.

Den hade jag också velat haft

NAT tappade kontakten nu på morgonen och startade om så jag missade kurser under några minuter. Kommer Raptorn att påverkas av det? Jag har läst tidigare inlägg om att den verkar vara väldigt känslig?

Anders
      Attached Files

Comment

• Nja, det ser korrekt ut. Kör du verkligen på de senaste scriptversionerna som ligger här i tråden? Vi lägger upp dem via Uppdatera standardmodeller under dagen annars.

Kursdatat är känsligt, men just nu ser det ut som att MACD håller på att svänga om snart och då hinner ev avvikelser i MFI-kurvan troligen klinga av.

Comment

• 11:13 ORDER "sl) OMX Raptor short 120326 OMXS302D" kurs 1076.75

Edit: Verklig kurs 1076.50

Comment

• Ursprungligen postat av mikbob Visa inlägg
            11:13 ORDER "sl) OMX Raptor short 120326 OMXS302D" kurs 1076.75

Edit: Verklig kurs 1076.50
            11:13 ORDER "sl) OMX Raptor short OMXS302D" kurs 1076.75
            samma här 1076,50
            Berra

Comment

Nja, det ser korrekt ut. Kör du verkligen på de senaste scriptversionerna som ligger här i tråden? Vi lägger upp dem via Uppdatera standardmodeller under dagen annars.

Kursdatat är känsligt, men just nu ser det ut som att MACD håller på att svänga om snart och då hinner ev avvikelser i MFI-kurvan troligen klinga av.

Ja som jag skrev så har jag { 120326 } på long och short skripten och skripten som du skickade in vid lunch igår. Nu har jag dock uppdaterat med eftermiddagens skript.

Jag fick också en kort position för ett tag sen:
              11:14 ORDER "sl) OMX Raptor short OMXS302D" kurs 1076.50

Nu är det bara att se om exit blir korrekt (och med massa vinst:-))

Anders

Comment

• Ursprungligen postat av Tradern Visa inlägg
                Jag fick också en kort position för ett tag sen:
                11:14 ORDER "sl) OMX Raptor short OMXS302D" kurs 1076.50

Nu är det bara att se om exit blir korrekt (och med massa vinst:-))
                Anders
                Så gick det med den vinsten :-(
                12:30 ORDER "sl) OMX Raptor exit short OMXS302D" kurs 1079.00

Anders

Comment

• 12:30 ORDER "sl) OMX Raptor exit short OMXS302D" kurs 1079.00
                  =-2.5pkt
                  Berra

Comment

• Samma här.

Comment

• Det stämmer helt enligt plan, exit görs när MFI skär motsatta triggkurvan och stapeln når högre än föregående. Ser snart ut att vara Long-läge.

Comment

• 11:13 ORDER "sl) OMX Raptor short OMXS302D" kurs 1076.75
                        12:30 ORDER "sl) OMX Raptor exit short OMXS302D" kurs 1079.00
                        13:12 ORDER "sl) OMX Raptor long OMXS302D" kurs 1078.75

Comment

• Jag har inte fått någon lång position ännu...

Anders

Comment

• Inte här heller, något med kursdata säkert. Hur ser ditt diagram ut Ali?

Comment

Inte här heller, något med kursdata säkert. Hur ser ditt diagram ut Ali?
                              Ser ut så här, strecken och den ena röda linjen är stopp på 1078.
                              Attached Files

Comment

• 14:30 ORDER "sl) OMX Raptor exit long OMXS302D" kurs 1078.00

Comment

Working...
                                X