If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Hvor mye har dere sattsa da og hvor mye tjener dere på de 4,5 punktene.
MVH JT
Det är rätt som Tradern skriver, 1 punkt betyder 100 kr i vinst eller förlust/terminskontrakt. Det viktiga att veta är att ett terminskontrakt har ett underliggande värde på 100 gånger kursen, dvs ca 107600 kr just nu. Men säkerhetskravet är ca 10% av det, och man behöver i princip bara ha ca 11000 kr på kontot för att köpa ett terminskontrakt. Men risken man tar är 107600 kr. Därför behövs lite extra avtal med Nordnet för att kunna handla terminskontrakt.
Svårt att se med den upplösningen, om du skiftar till 30-minutersstaplar kan vi se om någon stapel fick en högre High än föregående vilket skulle kunna orsaka exit. Det i sin tur kan bero på olika systemklocka osv.
09:21 ANALYS "sl) OMX Raptor exit short OMXS302D" kurs 1076.00
+7,5 punkter på den affären.
Den hade jag också velat haft
NAT tappade kontakten nu på morgonen och startade om så jag missade kurser under några minuter. Kommer Raptorn att påverkas av det? Jag har läst tidigare inlägg om att den verkar vara väldigt känslig?
Nja, det ser korrekt ut. Kör du verkligen på de senaste scriptversionerna som ligger här i tråden? Vi lägger upp dem via Uppdatera standardmodeller under dagen annars.
Kursdatat är känsligt, men just nu ser det ut som att MACD håller på att svänga om snart och då hinner ev avvikelser i MFI-kurvan troligen klinga av.
Nja, det ser korrekt ut. Kör du verkligen på de senaste scriptversionerna som ligger här i tråden? Vi lägger upp dem via Uppdatera standardmodeller under dagen annars.
Kursdatat är känsligt, men just nu ser det ut som att MACD håller på att svänga om snart och då hinner ev avvikelser i MFI-kurvan troligen klinga av.
Ja som jag skrev så har jag { 120326 } på long och short skripten och skripten som du skickade in vid lunch igår. Nu har jag dock uppdaterat med eftermiddagens skript.
Jag fick också en kort position för ett tag sen:
11:14 ORDER "sl) OMX Raptor short OMXS302D" kurs 1076.50
Nu är det bara att se om exit blir korrekt (och med massa vinst:-))
11:13 ORDER "sl) OMX Raptor short OMXS302D" kurs 1076.75
12:30 ORDER "sl) OMX Raptor exit short OMXS302D" kurs 1079.00
13:12 ORDER "sl) OMX Raptor long OMXS302D" kurs 1078.75
Comment