Körde i och för sig på SL och landade på -15 punkter idag.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Raptor
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av mikbob Visa inläggKörde i och för sig på SL och landade på -15 punkter idag.
Comment
-
09:05 ORDER "sl) Raptor Hit´n Run custom long OMXS302F" kurs 988.00
10:03 ORDER "sl) Stoploss Mini lång OMXS302F" kurs 975.25
10:46 ORDER "sl) Raptor Hit´n Run custom short OMXS302F" kurs 972.50
11:30 ORDER "sl) Raptor Hit´n Run custom long OMXS302F" kurs 979.75
13:00 ORDER "sl) Raptor Hit´n Run custom exit long OMXS302F" kurs 985.25
15:00 ORDER "sl) Raptor Hit´n Run custom long OMXS302F" kurs 986.50
Stängde sedan butiken på 987,50. Ingen position över natten.
Comment
-
Ursprungligen postat av LillWicke Visa inläggI allt det negativa bruset kan jag meddela att min Raptor gjorde +11 punkter idag.
Så ge inte upp.
Kan man kanske få en liten hint
Comment
-
Ursprungligen postat av LillWicke Visa inläggI allt det negativa bruset kan jag meddela att min Raptor gjorde +11 punkter idag.
Så ge inte upp.Ursprungligen postat av mikbob Visa inläggSnyggt!
Kan man kanske få en liten hint
Comment
-
Ursprungligen postat av JMillard81 Visa inläggVill också veta hemligheten
Min Raptor är lite uppsnabbad mot orginalet, samt jobbar med tre olika trendfilter på lite skilda sätt.
Jag skrev ett inlägg i den debatten på ett relativt tidigt stadiun här:
http://www.autostock.se/vbulletin/sh...t=2715&page=35
Comment
-
Ursprungligen postat av LillWicke Visa inläggRaptor har i botten en fantastisk motor, som man bör begränsa så lite som möjligt enligt min mening.
Min Raptor är lite uppsnabbad mot orginalet, samt jobbar med tre olika trendfilter på lite skilda sätt.
Lust att dela med dig av scripten?
Comment
-
Ursprungligen postat av JMillard81 Visa inläggKommer ihåg att jag läste det där inlägget i Raptors begynnelse. Minst sagt väldigt intressant. Hur länge har du kört din modell av Raptor och Hur har utvecklingen varit?Last edited by LillWicke; 2012-05-25, 01:22.
Comment
-
Ursprungligen postat av LillWicke Visa inläggRaptor har i botten en fantastisk motor, som man bör begränsa så lite som möjligt enligt min mening.
Jag antar att med lite uppsnabbad menar du 15 min. Blir väl lite lurigt annars att ha trendfilter på 15 min och Raptor motorn i 30 min. För del går väl inte att implementera som jag fattat det hela?
Eftersom du säger 3 trendfilter kan man anta att du använder ytterligare ett MA i i långsammare upplösning? För att stämma av "långa" trenden.
Det "tredje" trendfiltret är det en oscilator? Typ MACD?
Mellan tummen och pekfingret med dina trendfilter påkopplade hur påverkar det antalet affärer mot original Raptor? 25%,50%, 75%?
Ursäkta alla frågor men du öppnade Pandoras Ask lite grand
Comment
-
Så ge inte upp.
Jag läste ditt tidigare inlägg om MFI, kör du med vanliga MFI eller gjort någon specialare?
Vore väldigt kul om du vill dela med dig av scripten, kanske kan bli Raptor original, låter ju som den har bättre track record en nuvarande variant.
Jag har försökt labba en del med Stochastic och kortare tidperioder 5-15 minuter men inte scriptat något bara lekt i HKV grafer och vinst test. Anledningen att hitta någon formel som reagerar snabbare och filtrerar på klimat. Jag har också provat villkor som ADX för trend styrka och Vollatilitet i dags grafer. Precis som du skrev så verkar resulratet bli bättre när man tar hänsyn till när det trendar eller konsoliderar, till exempel trenda under februari har jag för mig det såg bättre ut at bara gå lång. Åt minstonde ha olika villkor för lång och kort tror jag på.
Comment
-
Ursprungligen postat av mikbob Visa inläggok +4,5 punkter på min Raptor custom idag.
Frågan alla ställer sig nu är hur LillWickes monster Raptor gick
Comment
-
Ursprungligen postat av Henric Visa inläggÄr det någon som har kollat hur resultaten ser ut efter tex första long och första short. För vissa strategier kan först vara bäst. Intressant att veta vad Lill-Wicke gjorde idag.
ej_idag:=gt(int(d),int(lasttrade(s,d)))
Comment
Comment