Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Jepp
    Måste varit mer än jag såg jag på volymen vid 17:19:09 (MINILONG OMX A43 C)

Comment

• Första entén och lite frågor

Hej alla, här är en rookie

Firar första entrén på skarpt kont med Raptor. Efter en hel det strul med kopplingar och flera felaktiga order igår, så blev det en entré helt enligt strategin - hoppas jag.

1) Vilket mätetal använder Raptor för 10 dagars volatilitet, och vilka gränsvärden gäller?
      2)Hur definieras varje steg i pris-griden, Hur mycket ska OMX ändras innan en ny grid gäller?
      3) Hur har man koll på att en strategi rullar på, finns det en kontrollfunktion som jag inte hittat?

Sören

Comment

• Ursprungligen postat av hutten Visa inlägg
        Jepp
        Måste varit mer än jag såg jag på volymen vid 17:19:09 (MINILONG OMX A43 C)
        Hehe, jo, men de flesta har nog gått över till de nya vi lade upp som nytt videoklipp,

B LONGOMX XY
        B SHRTOMX ND

för att få högre häv, mindre egen risk och möjlighet till större position i marknaden.

Ursprungligen postat av Sobel Visa inlägg
        Hej alla, här är en rookie

Firar första entrén på skarpt kont med Raptor. Efter en hel det strul med kopplingar och flera felaktiga order igår, så blev det en entré helt enligt strategin - hoppas jag.

1) Vilket mätetal använder Raptor för 10 dagars volatilitet, och vilka gränsvärden gäller?
        2)Hur definieras varje steg i pris-griden, Hur mycket ska OMX ändras innan en ny grid gäller?
        3) Hur har man koll på att en strategi rullar på, finns det en kontrollfunktion som jag inte hittat?

Sören
        Kul att det är igång!

1. Det är 20-dagars samt 5-dagars ATR, den som är störst.
        2. 0.20 ggr ovanstående värde
        3. Om den är ansluten som ordermodell rullar den, och alla transaktioner loggas i Starta > Loggade lokala ordertransaktioner, där kan du sortera på konton, instrument och ordertyp.

Comment

• Din akututryckning idag fick min Raptor att också få napp på Longdelen. Tack igen Rikard

Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
          Hehe, jo, men de flesta har nog gått över till de nya vi lade upp som nytt videoklipp,

B LONGOMX XY
          B SHRTOMX ND

för att få högre häv, mindre egen risk och möjlighet till större position i marknaden.

Kul att det är igång!

3. Om den är ansluten som ordermodell rullar den, och alla transaktioner loggas i Starta > Loggade lokala ordertransaktioner, där kan du sortera på konton, instrument och ordertyp.

Always trade for fun - and the money will come as a side effect!
          Alf Johansson, alias
          Börsapan

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg

B LONGOMX XY
            B SHRTOMX ND

Jo, de är ganska klart, men mindre risk?
            Hur ser DD ut med dessa instrument?

/h

Comment

B LONGOMX XY
              B SHRTOMX ND

Kul att det är igång!

Tack för snabbt svar.

Om jag fattat det rätt så har vi högsta ATR på 5 dagar = 2,43 idag, 0,3 * 2,43 = 0,486. Hela griden vid 10 steg är alltså 4,86 punkter i OMXS30. Raptor agerar varje gång indexet rör sig 0,49 punkter (i dagsläget). Baserat på övriga regler så blir det eventuellt affär i någon riktning.

Rätt?

En sak till. Jag får inga gula och blå prickar för Raptor order. Varken på OMXS30 på Raptor-kontot eller på minifuturen på skarpa kontot. Jag har fått det via alla andra order på andra fiktiva konton och på det skarpa som är samma.

Sören

Comment

• Nja, jag får atr(5) runt 11 idag, och atr(20) runt 15. Så atr(20) är den högsta, och 0.2 ggr 15 = 3 punkter gridavstånd i dagsläget.

Transaktionsmarkeringarna visas bara när rätt konto är valt i menyn, men det kanske du redan har gjort? Ring imorgon annars så tittar vi lite närmare via TeamViewer.

Comment

Några som fått sin första Long nu ikväll?

Yes, stängde den korta imorse och vände till Long på eftermiddagen...

09:38 ORDER "sl) Raptor Supermarket Cover OMXS30" kurs 1545.65
                  17:19 ORDER "sl) Raptor Supermarket long OMXS30" kurs 1548.69

/Erik

Comment

• Long här också:

17:19 ORDER "sl) Raptor Supermarket long OMXS30" kurs 1548.72
                    17:19 GSM larm sänt!
                    17:19 ORDER "sl) ETP Link Minilong buy B LONGOMX XY CBK(35)" kurs 76.02
                    17:19 GSM larm sänt!

Hävstången är ca 20 på LONGOMX XY CBK, eller hur?

Comment

• Stämmer fint!

Comment

• Ursprungligen postat av hutten Visa inlägg
                        Jo, de är ganska klart, men mindre risk?
                        Hur ser DD ut med dessa instrument?

/h
                        Jag skulle också väldigt gärna vilja se DD för denna typ av instrument. Förstår poängen med BEST men så hög hävstång känns sådär. Tycker redan att 4x svajjar så det räcker och blir över för min del.

Comment

• DD för strategin har inte med hävstången för valda minis att göra. Det enda som påverkas av hävstången är hur mycket pengar som används på skarpa kontot. Har man tex ställt in Raptor att handla med 300 000 kr i marknaden blir det samma 300 000 kr oavsett om man väljer minis med 3X häv eller 20X häv, skillnaden blir att det kommer kosta 300 000/3 = 100 000 kr på skarpa kontot med X3-minis och endast 300 000/20 = 15000 kr med X20-minis. Därmed är den egna risken lägre, vilket kan vara en fördel i händelse av en rejäl gap-öppning åt fel håll. Emittenten tar alltså risken, mot merkostnaden av något högre kostnad för spread.

Lite mer info: http://www.autostock.se/strategier/a...ed-minifutures

Comment

• Aha, trodde dessa markeringar var något som kom fram när man simulerade, har inte heller dessa i diagrammet. Någon inställning eller annat?

Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                            Nja, jag får atr(5) runt 11 idag, och atr(20) runt 15. Så atr(20) är den högsta, och 0.2 ggr 15 = 3 punkter gridavstånd i dagsläget.

Transaktionsmarkeringarna visas bara när rätt konto är valt i menyn, men det kanske du redan har gjort? Ring imorgon annars så tittar vi lite närmare via TeamViewer.

Always trade for fun - and the money will come as a side effect!
                            Alf Johansson, alias
                            Börsapan

Comment

Nja, jag får atr(5) runt 11 idag, och atr(20) runt 15. Så atr(20) är den högsta, och 0.2 ggr 15 = 3 punkter gridavstånd i dagsläget.

Jag läste nog av helt fel, använde Hittakursvinnare. Hör av mig i morgon.

Comment

• Stämmer det att Raptor antingen säljer av en grid i taget eller allt?
                                Kan den t.ex avyttra två grids vid en rejäl gap-öppning eller förskjuts hela grid-fönstret istället?

Comment

Working...
                                X