Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av xdaytrader Visa inlägg
    DAX är mycket trevligt att trada, har gjort det under många års tid. Kanske för att min fru har tyskt ursprung, inte vet jag Har på senare år kört en hel del OMX då jag tycker att det börjar finnas spänning även i det, och just nu befinner sig OMX på en mycket spännande plats på kartan. Som "manuell" trader kan jag inte låta bli att dela en dagsfärsk bild
    Gött :-) Jag skulle kunna tänka mig att det oftare händer saker i DAX jämfört med OMX. Lite mera volla kanske?

Finfin graf :-) Ser nästan likadant ut i min HK, fast andra färger och lite olika placeringar på vissa kanaler. Sen har jag en ren vana att alltid ha bollingenbanden framme. Jag och Bollinger har ett speciellt band mellan varandra :-) Fick jag in lite Göteborgshumor där också.

Comment

• Ursprungligen postat av HenrikSyst Visa inlägg
      Ni vet vad som krävs för lyckad trading.

Man behöver

1) En dator
      2) En man
      3) En hund

Datorn sköter handeln, mannen matar hunden och hunden biter mannen om han rör datorn
      Har alla delar. Men, hade inte min hund varit så snäll skulle hon besparat mig många kronor. Har tradat DAX i snart två år, rena Eberöds bank för min del. Får inte till det, och går det bra så är fingrarna snart på datorn och ställer till det.

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
        Riktigt svårt att hålla fingrarna borta från syltburken, blir bra sugen på att sälja av lite OMX manuellt på testkontot. Kanske gör det ändå imorgon. DAX kan nog funka, behöver lite andra inställningar för månadseffekten.

Nu är det disciplin som gäller. Raptor har redan betalat Autostock och inköp av Vinnarpaketet. Så jag tror på strategin. Låter bli min VPS, får sköta sig själv.

Comment

• Raptor är riktigt skön, det har du gjort bra Rikard, så sitt på händerna. För egen del har det blivit två "paket" kring Raptor, lite barnsligt kallade Helan och Halvan. Helan kör Raptor utan inblandning, Halvan styrs under resans gång, syltfingrar bl.a. och ändrad insats mm. Halvan är lite halvauto på det sättet

Ursprungligen postat av Sobel Visa inlägg
          Nu är det disciplin som gäller. Raptor har redan betalat Autostock och inköp av Vinnarpaketet. Så jag tror på strategin. Låter bli min VPS, får sköta sig själv.
          Always trade for fun - and the money will come as a side effect!
          Alf Johansson, alias
          Börsapan

Comment

• Haha, ja DAX är som en candle på en studsmatta, utan tydliga signaler är den riktigt jobbig

Ursprungligen postat av Sobel Visa inlägg
            Har alla delar. Men, hade inte min hund varit så snäll skulle hon besparat mig många kronor. Har tradat DAX i snart två år, rena Eberöds bank för min del. Får inte till det, och går det bra så är fingrarna snart på datorn och ställer till det.
            Alf Johansson, alias
            Börsapan

Comment

• Ursprungligen postat av hutten Visa inlägg
              Jag har inga signaler heller, så det stämmer nog
              Försöker själv ta in hur koden funkar.
              Gör ett litet försök:

ATR(20) igår var 13,95 och idag 13,47 just nu
              ATR(5) igår var 11,31 och idag 9,94 just nu
              Dessa värden förändras ju under dagen vid nya highs eller lows då rangen ändras

grid_atr 0,2 multipliceras sedan med största värdet av ATR(20) och ATR(5)
              Ger just nu 2,69

Detta värde läggs till eller dras ifrån på senaste köp eller säljtrans.
              Här få gärna någon annan (Rikard) ta vid eftersom jag är osäker...

/h
              Nu fattar jag inte igen :-(

Min Raptor gick kort på nivån 1592. Nu är kursen 1584,99 och jag tycker att Raptor borde ha sålt..?
              Med ovanstående beräkning får jag fram att säljnivån borde ligga kring 1588,92, så kan någon möjligtvis förklara varför jag har positionen kvar?
              Även om grid-storleken ökas till 6 punkter så borde ju Raptor ha sålt nu (nu är kursen nere i 1584,70)...

Comment

• Cover short tas om en botten nås eller att en long tar över. Botten definieras som Close < föregående 3 dagars lägsta.

Hittade en möjlig bug. Det finns inget tidsvillkor kopplat till cover och kan signalera i callen. Ska simulera och se om det blir någon skillnad.
                Last edited by Henric; 2017-03-02, 13:59.

Comment

• Ursprungligen postat av Henric Visa inlägg
                  Cover short tas om en botten nås eller att en long tar över. Botten definieras som Close < föregående 3 dagars lägsta.

Hittade en möjlig bug. Det finns inget tidsvillkor kopplat till cover och kan signalera i callen. Ska simulera och se om det blir någon skillnad.
                  Jag körde en simulering även med tidsvillkoret öppet som redan finns deklarerad i modellen. Använde standard häv x1 som kommer med nedladdning. Resultatet ökar något och draw down i tid minskar marginellt. Villkoret bör för säkerhetskull läggas till.

Comment

Haha, ja DAX är som en candle på en studsmatta, utan tydliga signaler är den riktigt jobbig
                    Om någon är intresserad av att vara testpilot på min DAX Bandit så får ni hojta till. Skriv då i tråden. Har ännu inte gått en live testrunda ännu men det borde komma.

Borde funka väldigt bra med nya ETP-link.

Walle, du skrev om detta. Har 6 platser kvar.
                    Last edited by HenrikSyst; 2017-03-02, 15:45.

Comment

• Hej Henrik,
                      Har du några kriterier för att vara testpilot. Kan absolut sätta upp några testkonton för strategin. Analysbänken är fortfarande min svaga sida, så där blir det nog ganska tunnsått . Känns det bra är jag absolut inte rädd för att sätta ett skarpt konto, inledningsvis med blygsamt kapital.

Ursprungligen postat av HenrikSyst Visa inlägg
                      Om någon är intresserad av att vara testpilot på min DAX Bandit så får ni hojta till. Skriv då i tråden. Har ännu inte gått en live testrunda ännu men det borde komma.

Borde funka väldigt bra med nya ETP-link.

Walle, du skrev om detta. Har 6 platser kvar.
                      Alf Johansson, alias
                      Börsapan

Comment

• Ser att några fått korta positioner. Måste man vara tom på långa innan man kan gå kort?

Comment

Hej Henrik,
                          Har du några kriterier för att vara testpilot. Kan absolut sätta upp några testkonton för strategin. Analysbänken är fortfarande min svaga sida, så där blir det nog ganska tunnsått . Känns det bra är jag absolut inte rädd för att sätta ett skarpt konto, inledningsvis med blygsamt kapital.
                          Visst. Precis det söker jag. Rekommenderar dock att vi avvaktar lite med skarpt.

Använd gärna tråden som finns för strategin så håller vi diskussionen där

Comment

• 09:07 ORDER "sl) Raptor Supermarket long OMXS30" kurs 1575.34
                            09:07 GSM larm sänt!
                            09:07 ORDER "sl) ETP Link Minilong buy B LONGOMX XV CBK(35)" kurs 0.00
                            09:08 ORDER "sl) ETP Link Minilong buy B LONGOMX XV CBK(35)" kurs 0.00
                            09:08 GSM larm sänt!
                            09:09 ORDER "sl) ETP Link Minilong buy B LONGOMX XV CBK(35)" kurs 0.00
                            09:09 GSM larm sänt!
                            Någon idé kring vad som kan vara fel? Om det nu är fel?

Comment

• Commerzbank hade en liten störning, men kom tillbaka online efter ett par minuter.

Comment

• Ursprungligen postat av Tordnado Visa inlägg
                                09:07 ORDER "sl) Raptor Supermarket long OMXS30" kurs 1575.34
                                Någon idé kring vad som kan vara fel? Om det nu är fel?
                                Hade samma jag med, men till slut så gick ordern igenom :-)

Comment

Working...
                                X