Fler Raptorer som sålt av hela innehavet utan återköp? Ligger han och väntar på shortsignal nu?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Raptor
Collapse
X
-
Funderar på det faktum att det finns en diskrepans mellan OMXS30 och vald minifuture.
Har också ett GAV kring 1591. På grund av utdelningarna ligger ju GAV för minifuturen lägre.
Kanske vore det ide att sälja en andel OMXS30 nu för att Raptor ska synka?
Eller ställer det till det?
/P
Comment
-
Att sälja en andel påverkar inte GAV (förutsatt att du ligger lång). Däremot påverkar tidpunkter för senaste köp och sälj andra villkor i modellen. Tex kan tidsstoppen sättas ur spel. Människan är flockdjur och de flesta gör som andra. Det korrekta vore att köra en simulering en bit tillbaka och titta hur modellen faktiskt ska ligga och därefter bestämma. Om jag skulle göra något skulle jag sälja allt så att ingen öppen position påverkas av senaste affären.
Comment
-
Ursprungligen postat av walle Visa inläggHar några fått så att Raptor säljer av alla grids idag eller förstår jag helt fel?
Edit: automatiskt alltså, inte manuellt.
Comment
-
Ursprungligen postat av xdaytrader Visa inläggDen sålde allt på GAV1589, men har börjat gridda in sig igen, 2 st.
Comment
-
Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inläggI det här fallet börjar den "gridda" igen även om man säljer hela/delar av innehavet manuellt. Det har redan skett automatiskt för de som hade lite lägre GAV.
Comment
-
Den går ur 1 gridnivå ovanför GAV. Kanske inte nådde ända dit. Tänk på att det just nu faktiskt ligger plus även lite under GAV eftersom utdelningarna sänker index mer än terminerna som minifuturerna baserar sig på. Raptor "vet inte om det" men man kan ju sälja manuellt för att ta hem vinst.
Comment
-
Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inläggDen går ur 1 gridnivå ovanför GAV. Kanske inte nådde ända dit. Tänk på att det just nu faktiskt ligger plus även lite under GAV eftersom utdelningarna sänker index mer än terminerna som minifuturerna baserar sig på. Raptor "vet inte om det" men man kan ju sälja manuellt för att ta hem vinst.
Edit: vill gärna inte pilla manuellt. Sist jag gjorde det så blev det inte alls bra XD
Edit2: SEB's utdelning påverkar ju runt 5 punkter idag så egentligen så går indexet starkt idag.Last edited by walle; 2017-03-29, 13:54.
Comment
-
Ursprungligen postat av walle Visa inläggSkumt för det gjorde inte min och har mina gav mellan 1588-1589. Kanske är så att du har haft det längre än vad jag har haft? Alltså att det var längre sedan det hände något på din Raptor än min.
Comment
-
Ursprungligen postat av xdaytrader Visa inläggDen la in den senaste gridden den 16/3, sen dess har jag varit long med 10 grids.
Comment
Comment