Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fler Raptorer som sålt av hela innehavet utan återköp? Ligger han och väntar på shortsignal nu?
    Always trade for fun - and the money will come as a side effect!
    Alf Johansson, alias
    Börsapan

Comment

• GAV på 1591 här så det dröjer lite till. De som haft lägre GAV har sålt av nu troligen, och ligger och väntar på antingen Long eller Short-setup.

Comment

• Min sålde också hela rasket. Under vilka omständigheter säljer den allt istället för en grid?

Comment

• Funderar på det faktum att det finns en diskrepans mellan OMXS30 och vald minifuture.
          Har också ett GAV kring 1591. På grund av utdelningarna ligger ju GAV för minifuturen lägre.
          Kanske vore det ide att sälja en andel OMXS30 nu för att Raptor ska synka?
          Eller ställer det till det?

/P

Comment

• Att sälja en andel påverkar inte GAV (förutsatt att du ligger lång). Däremot påverkar tidpunkter för senaste köp och sälj andra villkor i modellen. Tex kan tidsstoppen sättas ur spel. Människan är flockdjur och de flesta gör som andra. Det korrekta vore att köra en simulering en bit tillbaka och titta hur modellen faktiskt ska ligga och därefter bestämma. Om jag skulle göra något skulle jag sälja allt så att ingen öppen position påverkas av senaste affären.

Comment

• Har några fått så att Raptor säljer av alla grids idag eller förstår jag helt fel?

Edit: automatiskt alltså, inte manuellt.

Comment

• Ursprungligen postat av walle Visa inlägg
                Har några fått så att Raptor säljer av alla grids idag eller förstår jag helt fel?

Edit: automatiskt alltså, inte manuellt.
                Den sålde allt på GAV1589, men har börjat gridda in sig igen, 2 st.
                Alf Johansson, alias
                Börsapan

Comment

• I det här fallet börjar den "gridda" igen även om man säljer hela/delar av innehavet manuellt. Det har redan skett automatiskt för de som hade lite lägre GAV.

Comment

• Ursprungligen postat av xdaytrader Visa inlägg
                    Den sålde allt på GAV1589, men har börjat gridda in sig igen, 2 st.
                    Skumt för det gjorde inte min och har mina gav mellan 1588-1589. Kanske är så att du har haft det längre än vad jag har haft? Alltså att det var längre sedan det hände något på din Raptor än min.

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                      I det här fallet börjar den "gridda" igen även om man säljer hela/delar av innehavet manuellt. Det har redan skett automatiskt för de som hade lite lägre GAV.
                      Finns det något tidsvillkor för att hela innehavet skall säljas av per automatik? Eller vad är det som gör att hela innehavet säljs per automatik?

Comment

• Den går ur 1 gridnivå ovanför GAV. Kanske inte nådde ända dit. Tänk på att det just nu faktiskt ligger plus även lite under GAV eftersom utdelningarna sänker index mer än terminerna som minifuturerna baserar sig på. Raptor "vet inte om det" men man kan ju sälja manuellt för att ta hem vinst.

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                          Den går ur 1 gridnivå ovanför GAV. Kanske inte nådde ända dit. Tänk på att det just nu faktiskt ligger plus även lite under GAV eftersom utdelningarna sänker index mer än terminerna som minifuturerna baserar sig på. Raptor "vet inte om det" men man kan ju sälja manuellt för att ta hem vinst.

Yes I know och det är gött att ligga plus på minisarna. Ok så då kan hela innehavet säljas av om omx når upp 1 grid över gavet? Är det för att Raptor har varit fullinvesterad under en längre period?

Edit: vill gärna inte pilla manuellt. Sist jag gjorde det så blev det inte alls bra XD

Edit2: SEB's utdelning påverkar ju runt 5 punkter idag så egentligen så går indexet starkt idag.
                          Last edited by walle; 2017-03-29, 13:54.

Comment

• Japp, hela innehavet säljs om det inte skett någon annan sälj på testkontot inom 4 eller 8 kalenderdagar beroende på om MA10 är under MA20 eller ej.

Comment

• Ursprungligen postat av walle Visa inlägg
                              Skumt för det gjorde inte min och har mina gav mellan 1588-1589. Kanske är så att du har haft det längre än vad jag har haft? Alltså att det var längre sedan det hände något på din Raptor än min.
                              Den la in den senaste gridden den 16/3, sen dess har jag varit long med 10 grids.
                              Alf Johansson, alias
                              Börsapan

Comment

• Ursprungligen postat av xdaytrader Visa inlägg
                                Den la in den senaste gridden den 16/3, sen dess har jag varit long med 10 grids.
                                Samma här :-) Dåså då väntar jag och ser vad som händer. Jänkarna kanske skjuter upp indexet senare idag eller så dödar dom det hehe ;-)

Comment

Working...
                                X