Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Wheelie Visa inlägg
    Jag har sålt av alla grids, rätt eller fel, det vet man på tisdag.

Det blev för svårt att inte säkra upp över kommande långhelg, ny månad mm med denna trevliga resa.

Tackar alla på forumet som har jobbat med Raptor!

Attached Files
    Last edited by Wheelie; 2017-04-29, 17:13.

Comment

• Ursprungligen postat av Wheelie Visa inlägg
      Det blev för svårt att inte säkra upp över kommande långhelg, ny månad mm med denna trevliga resa.

Tackar alla på forumet som har jobbat med Raptor!

Snyggt! Säger samma här... tack alla som har gjort Raptor till det monstret det är.

Comment

• Raptor är helt otrolig. Jag är förbluffad.

Om man ser till den genomsnittliga exponeringen i marknaden så blir avkastningen fantastisk. Kollade lite snabbt alla dagar under April och i mitt fall har exponeringen varit mellan 10 – 75% av min maximala allokering. Detta delvis tack vare ETP-link som byter ner sig till lägre prisnivå (med högre häv dessutom) ganska ofta.

I mitt fall har Raptor dragit in 36% mot avsatt max kapital under april. Det är inte illa, men räknar man på den genomsnittliga exponeringen i marknaden snackar vi om 100%.

Är detta en tankevurpa, eller har jag tänkt rätt?

Comment

• Ursprungligen postat av walle Visa inlägg
          Några fler som det suger i syltfingrarna att sälja av lite över långhelgen? Fy fasen, jag måste erkänna att jag är bra sugen. :-)

Palgrave och sirnick, har ni några grids eller är ni helt tomma?
          Ingen grid på hela veckan....

Comment

• Det kan nog stämma. En utav mina portföljer har jag följande uppsättning;
            Raptor: max 33% av portföljen initialt, alltså inte 33% längre eftersom värdet har ökat på portföljen.
            Fusion: max 33% av portföljen.

Portföljens totala utveckling i år: 40%. Jag är ruskigt nöjd iaf.

Om ni vill dela med er, vad har ni för maximala exponering i procent av portföljen med Raptor?
            Last edited by walle; 2017-04-29, 19:46.

Comment

• Ursprungligen postat av sirnick Visa inlägg
              Då kan det kanske bli shortläge på tisdag om det blir en ny high.

Comment

Det kan nog stämma. En utav mina portföljer har jag följande uppsättning;
                Raptor: max 33% av portföljen initialt.

Om ni vill dela med er, vad har ni för maximala exponering i procent av portföljen med Raptor?
                Vad har du haft för hävstång på Raptor?

Comment

Då kan det kanske bli shortläge på tisdag om det blir en ny high.

Hoppas på det, fipplade lite med ETP och jag tror att det int elev helt rätt...

Ska ringa Rickard på tisdag

Comment

Vad har du haft för hävstång på Raptor?
                    Ligger la runt 15-17. Hävstången ändras hela tiden men där någonstans.

Har kört mini b med en bra bit till knockouten. Har inte implementerat nya prefered price med ETP-link än, så jag har underhållit det själv.
                    Last edited by walle; 2017-04-29, 19:51.

Comment

• [QUOTE=walle;45932]Ligger la runt 15-17. Hävstången ändras hela tiden men där någonstans.

Har kört mini b med en bra bit till knockouten. Har inte implementerat nya prefered price med ETP-link än, så jag har underhållit det själv.[/QU

Då är vi ganska lika, ligger runt 10-12, men skulle lägga in ETP link i veckan och med största sannolikhet så fuckade jag upp det

Comment

Häv 4,
                        Allokering: 40%.

Comment

Ett tips är att kicka igång Raptor, vid positivt börsklimat, när dippar uppstår på index.

Comment

Det kan nog stämma. En utav mina portföljer har jag följande uppsättning;
                            Raptor: max 33% av portföljen initialt, alltså inte 33% längre eftersom värdet har ökat på portföljen.

Har en separat portföljs för Autostock.

Raptor har 20% av portföljen häv ca 20, riktpris 75.
                            Fusion har 10% av portföljen
                            W5 Auto har 25% av portföljen
                            Fear & Greed har 20% av portföljen
                            Sedan blir det 25% över för att handla med next day forecast eller PAP.

Har faktiskt haft svårt att engagera hela portföljen. W5 och F/G tar inte upp sitt urymme på långa vägar.
                            Last edited by Sobel; 2017-04-30, 08:21. Anledning: Glömde nämna häv och felstavning

Comment

• 2 sälj idag @ 1628 och 1631

Comment

• Yes samma här, den skördar in i sommarvädret.
                                Always trade for fun - and the money will come as a side effect!
                                Alf Johansson, alias
                                Börsapan

Comment

Working...
                                X