Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Sobel Visa inlägg
    Min sålde av två grids 09:08 (1639) och 09:12 (1641).
    Samma tider här, men den senare gick inte igenom..

09:12 ORDER "sl) Raptor Supermarket Sell OMXS30" kurs 1641.44
    09:12 Zero volume - Order not sent
    09:12 GSM larm sänt!

Zero volume?
    Någon som vet vad detta kan bero på?

/h

Comment

• Ursprungligen postat av walle Visa inlägg
      Om du har legat back ett tag och OMX tar sig upp till ditt GAV så säljer Raptor rubbet. Så det är nog rätt - eller?
      Njaa, jag låg inte med förlust, har för mig att GAV va 1627 (kanske något lägre)
      Ser att det är fler som fick samma trade.

Comment

• Samma här alla sålda 9.12

Comment

• I analysbänken säljer Raptor hela innehavet nu på morgonen och planerar att gå kort i eftermiddag om inga villkor förändras fram till dess.
          För mig såldes allt innehav på ett utav tre testkonton.
          För att vara i fas med den simulerade versionen ska Raptor helst trigga ett sälj idag på mina två andra konton.
          Antar att den måste upp en bit över dagshögsta då...det blir lite jobbigt för nerverna att låta bli handpåläggning när man ser att den skarpa avviker från den simulerade versionen.

Comment

• Det som påverkar om det sålts hela innehavet eller bara 1 grid nu på morgonen är den tidigare handeln. Dvs, om det gjorts affärer under senaste 4 dagarna eller ej. Har alla testkonton handlat likadant tidigare?

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
              Det som påverkar om det sålts hela innehavet eller bara 1 grid nu på morgonen är den tidigare handeln. Dvs, om det gjorts affärer under senaste 4 dagarna eller ej. Har alla testkonton handlat likadant tidigare?
              Jag kickade igåg Raptor i onsdags efter ett misstag vid byte till NN minis.
              Så detta förklarar varför jag har 9 grids nu, men inte mitt fel ovan med zero volume.

Vad är bästa sätt att komma i sync nu då?
              -Om det blir short ikväll - kanske sälja av alla longs och sälja en grid på OMX?

/h

Comment

• Uppdatera Raptor till senaste version så försvinner zero-volume-problemet. Raptor kommer gå kort ikväll och stänga alla Long-positioner och ta en Short.

Comment

• Mina andra konton såldes av nu så allt är i synk för mig.
                  Anledningen att de inte såldes samtidigt imorse tror jag berodde på att det var en kort tid som kursen befann sig på en nivå som triggade sälj och fördröjningen när man kör flera testkonton samtidigt gjorde att bara ett hann trigga. Kan det stämma Rikard?

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                    Det som påverkar om det sålts hela innehavet eller bara 1 grid nu på morgonen är den tidigare handeln. Dvs, om det gjorts affärer under senaste 4 dagarna eller ej. Har alla testkonton handlat likadant tidigare?
                    Nej, det är lite det som jag tycker är roligt - att alla testkonton inte handlar exakt lika. Tack för igår BTW. Riktigt kul!

Comment

• Hej,

Tips på instrument och courtage klass som passar Raptor?
                      Detser ut som Nordnet höjt spread till 0.58 från tidigare 0.33 så jag är kluven vad som funkar. Någon som testat och räknat på termin alt. låg spread + courage vs hög spread?

Comment

• Det är fortfarande 0,33 kr spread på minis runt 100 kr.

Comment

• Dagens villkor för att sälja allt hade kanske också mått bra av Henrics momentumfilter, iaf denna gång

Edit: Inser att den initiala säljen imorse inte hade påverkats utan bara mina två eftersläpande sälj som kom i andra uppsvingen.
                          Last edited by Freddan; 2017-05-31, 14:09.

Comment

• Ursprungligen postat av Robban61 Visa inlägg
                            Samma här alla sålda 9.12
                            Alla mina grids såldes 09:10 idag.

Comment

• 11:47 såldes rubb och stubb. Har 0 grids nu. Första gången sedan jag satte igång i januari

Comment

• Sålt 4 av 10 idag, sista 14:32

Comment

Working...
                                X