Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Nope de kommer inte tillbaka. Om dom inte emitterar nya i samma namn.

Jag "löste" mitt ETP-link-problem. Jag fick byta ID på allt vad gäller Raptor. Någon som vet om det är strul att använda ETP-link ID 200 och en liten bit upp? För det var bara Raptor som strulade.

Comment

• Satan vilken förlust jag gjort då.....tycker raptor i analysbänken inte stämmer överens med faktiskt resultat....jag har fått ett par jätteförluster.

Comment

• Simulerar den annorlunda än de affärer du fått på testkontot?

Comment

• Min Raptor gick LONG på dagshögsta 09.07..?

Någon som kan förklara varför?
          Last edited by JohanB; 2017-07-25, 12:24.

Comment

• Ursprungligen postat av JohanB Visa inlägg
            Min Raptor gick LONG på dagshögsta 09.09..?

Någon som kan förklara varför?
            Inte dagshögsta men min gick också lång fast 09:08 @ 1572ish.

Comment

• Min og.

Comment

• Hur kommer Raptor agera nu när vi går in i den sämre delen av månaden 29/30-6 ?
                Det har säkert skrivits om tidigare men kanske nån kan friska upp mitt minne....

Comment

• Ursprungligen postat av Henning2 Visa inlägg
                  Satan vilken förlust jag gjort då.....tycker raptor i analysbänken inte stämmer överens med faktiskt resultat....jag har fått ett par jätteförluster.
                  Välkommen i gänget då. Jag har checkat in minisar på var 20 krona ungefär. Då slipper man att bli utknockad. Men å andra sidan realiserar man löpande förlusten när läget blir som det varit de senaste dagarna.

Sitter i en rävsax om vi inte tar oss mot min break even som ligger vid 1629. Får vi en 4-dagars högsta i perioden 29 - 05 så kommer Raptor sälja av och gå kort.

Jag tror ändå på Raptor, det kommer bättre tider, snart hoppas jag. Det kan ju även betyda att en kort kan bli strålande.

Comment

• Helt rätt Sobel :-) Alla strategier har sin draw down, man får ha långsiktigt perspektiv istället för dom snabba cashen. Även fast stora vinster som kommer snabbt är riktigt kul ;-)

Comment

• Ursprungligen postat av Henning2 Visa inlägg
                      Satan vilken förlust jag gjort då.....tycker raptor i analysbänken inte stämmer överens med faktiskt resultat....jag har fått ett par jätteförluster.
                      De flesta Long orienterade strategierna ligger i förlust nu. Har en stor draw down (räknat från toppen) på mitt konto. Men draw downs hör till och när man simulerar så känns de inte då man har facit men när man är i en draw down så har man inte facit och då känns det trist. Min Ranger har träffat rätt 100% sedan den sjösattes i januari men är just nu i en orealiserad ganska fet drawdown.

Det viktiga är att följa sin systematik dvs strategin och bästa sättet att göra det är inte att satsa för mycket på strategin så att man klarar att sitta fint i baksätet - både ekonomiskt och psykiskt.

Om en strategi är sönder dvs om edgen inte längre finns så är det inte bra att sitta still. Ett sätt att avgöra detta är att mäta 200-dagars medelvärde på vinstkurvan och när den börjar dippa neråt kan det vara läge att stiga åt sidan och se till att den börjar vända innan man går in igen. Detta är det absolut svåraste i systematisk handel - att avgöra om en modell inte funkar.

Raptor funkar nog i högsta grad. Den har hög hitratio i backtest och har det nu också. Att det känns som att det är något fel beror på recency bias - det senaste tolkas som mest relevant av oss.

Comment

• Ber om ursäkt, det var nog fel uttryckt. Har försökt titta på vad som hänt och den sista förlusten beror på oturliga omständigheter och är inte raptors fel. Blev utstoppad när jag satt på flyg. Mer mitt egna fel.
                        När jag tittar på nordnets hemsida står det att indikativ hävstång på minilong 10 igår var 21. Om jag nu vill ha en hävstång på cirka 6, borde jag då inte köra med minilong 3 istället som hade hävstång på 6 eller tänker jag fel?

Comment

• Ursprungligen postat av walle Visa inlägg
                          Min ETP-link sålde av alla minisar som har med Raptor att göra, men jag har fortfarande indexpositioner på de fiktiva kontona. Jävla Windows 10 som startar om sig själv. Jag ska inte skjuta på det hela tiden. Hur som helst så hände det efter att Windows hade startat om sig imorse. Någon idé Rikard? Min ETP-link gick bananas imorse.

Edit: jag försökte att köpa ETPn manuellt på ett konto, men den plockade ETP-link bort direkt.
                          Tjena, apropå omstart windows 10, prova detta..

http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.676...&utm_content=S

Comment

• Grymt! Tack så mycket :-) Ogillar automatisk omstart men har inte forskat i det så värst mycket. Ska absolut testa det.

Comment

• Tricket är att aldrig handla minis för alla pengar på skarpa kontot. Det går utmärkt att handla hög hävstång, ETP Link kan själv byta mini när det behövs så i princip ger låg hävstång hos mini endast fördelen med lägre ränta. Å andra sidan förlorar man mer vid en rejäl gap-öppning. Då är det sannolikt bättre att bli utstoppad initialt och låta ETap Link välja ny mini nästa hel timme. Men det är en smaksak.

PS. Automatisk omstart borde inte vara något problem eftersom man kan styra dessa till nattetid.

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                                Tricket är att aldrig handla minis för alla pengar på skarpa kontot. Det går utmärkt att handla hög hävstång, ETP Link kan själv byta mini när det behövs så i princip ger låg hävstång hos mini endast fördelen med lägre ränta. Å andra sidan förlorar man mer vid en rejäl gap-öppning. Då är det sannolikt bättre att bli utstoppad initialt och låta ETap Link välja ny mini nästa hel timme. Men det är en smaksak.

PS. Automatisk omstart borde inte vara något problem eftersom man kan styra dessa till nattetid.
                                Jo man jag styrde det till nattetid, men det dödar NAT utan att göra en clean exit. Så processen dödas bara och det är aldrig bra. Två gånger har det hänt att det har strulat till det i NAT, men tänker samtidigt inte gå ifrån Win10 :-)

Comment

Working...
                                X