Om man ögnar igenom data för Raptor finns det ju indikationer på en negativ skew. Vet att det finns många extremt duktiga personer på forumet vad gäller excel och statistik. Någon som gjort eller funderat på att göra en grafiskt presentation av skewen. Skulle vara kul och se hur långt ifrån en Gaussisk kurva den ligger.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Raptor
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inläggLigger kvar, det intressanta nu är att se om MA10 går under MA20, vilket bestämmer om hela innehavet säljs vid nästa signal eller bara 1 grid. Vi närmar oss också blankperioden, men är inte där ännu.
Comment
-
När handlade Raptor hos er sist?
Hos mig 16 mars..?
Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inläggMin ligger också runt 1590 som GAV, fullinvesterad.
Upplösningen är Daily.
Comment
-
Lekt lite med volatilitetsstyrt datum för blankningen. Provade samma volla-filter som Fusion använder för att koppla in och ur Coda. I Raptor fick den istället styra brytdatum för blankning, och det gick att hitta några procent till även om det nog passerat gränsen för curve-fitting nu.
Har du lust att analysera Christer?
Attached Files
Comment
-
Lite off-topic, men jag har inte 100% klart för mig när curve fitting infaller. Vad jag lärt mig är att så länge man anpassar tankar och modeller till data så är det ok. Om man däremot börjar anpassa "positiv data" till modellen är det curve fitting. Vill gärna ha input från er vad ni tycker att curve fitting är. Kanske skulle ha en egen tråd om detta, men jag passade på och ta upp det i en välläst tråd.
Comment
-
Ursprungligen postat av xdaytrader Visa inläggLite off-topic, men jag har inte 100% klart för mig när curve fitting infaller. Vad jag lärt mig är att så länge man anpassar tankar och modeller till data så är det ok. Om man däremot börjar anpassa "positiv data" till modellen är det curve fitting. Vill gärna ha input från er vad ni tycker att curve fitting är. Kanske skulle ha en egen tråd om detta, men jag passade på och ta upp det i en välläst tråd.
Med vänlig hälsning
Bertil
Edit1: Om man har en strategi som genererar ett stort antal affärer per tidsenhet så är det svårare att lyckas med curve fitting (som bara gäller på det optimerade tidsintervallet) än om man har en strategi som säg bara gör ett par affärer per år.
Edit2: Sedan har vi en annan typ av curve fitting som ingen nämner, nämligen den att börsen som regel stiger över tid. Om man kör en strategi på index tycker jag att man även skall jämföra med vad index stod i vid början av tidsserien och vad index står i vid tidsseriens slut. Då man jämför denna differens med strategins utveckling bör strategin generera avsevärt högre avkastning än "köp och behåll" och framför allt mycket lägre draw down.
Personligen föredrar jag strategier där man gör mer vinst på blankningar än på att gå lång, det visar att strategin inte bara hänger med index upp.Last edited by Bertil; 2017-03-26, 15:21.
Comment
-
Ursprungligen postat av trexen Visa inläggÄr det tyst i era Raptorer eller är det bara min som ligger hel utanför, inte hänt något sedan den 23 ? (känns som om något är knas hos mig)
Min ligger som sagt fullinvesterad med gav på runt 1580.
Comment
-
Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inläggDen är nog fullinvesterad precis som hos oss. Väntar på att få sälja av med vinst lite högre upp, alternativt att vi får en blanksignal.
Snabb fråga: Jag har precis lagt in ett antal minis för autoselect och sålde därefter av de jag hade manuellt. Jag förutsatte att Raptor skulle köpa på sig nya minis som låg bättre i värde vid nästkommande timme men inget har hänt på ett par dagar.
Jag har mig veterligen följt instruktionen men något stämmer inte, några idèer?
Mvh
Silvius
Comment
Comment