Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Palgrave Visa inlägg
    Varfor kjøper inte raptor fler grid?
    Det undrar jag med. Får en Grid till 5 punkter. Min köpte 09:07 till 1546, drefter har kursen varit nere under 1541 (Low = 1535) vilket är mer än -5. Är det läge att fylla på själv innan close?

Comment

• Andra villkor bromsar just nu, troligen bäst att inte sylta själv.
      Last edited by Rikard Autostock; 2017-08-11, 17:24.

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
        Andra villkir bromsar just nu, troligen bäst att inte sylta själv.
        Håller med, det har jag lärt mig "the hard way". Vad är det som bromsar nu ?

Comment

• Magkänslan håller med Raptor villkoren tycker jag. Inte uppenbart det är long-läge.

Hade varit trevligt med någon form av Dashboard för det olika strategierna där man hela tiden att kunnat se aktuellt läge. Vilka positioner som tagits och värden på de villkor som behövs för att förändra positionerna.

Comment

• Verkar nog väldigt smart med ngn form av Dashboard.

Comment

• Ursprungligen postat av bat Visa inlägg
              Magkänslan håller med Raptor villkoren tycker jag. Inte uppenbart det är long-läge.

Hade varit trevligt med någon form av Dashboard för det olika strategierna där man hela tiden att kunnat se aktuellt läge. Vilka positioner som tagits och värden på de villkor som behövs för att förändra positionerna.
              Håller med!

Jag tror önskelistan hos Rikard är rätt så lång vid det här laget ;-)

Comment

• Raptor selger med veldig liten vinst?
                Da er raptor helt ute Grei vinst.
                Last edited by Palgrave; 2017-08-14, 09:25.

Comment

• Vad innebär larmet "(xk) Mandatory account check spärrar order för ..." ??

Sålde manuellt för att få igenom orden

Comment

• Oj, då gissar jag att du har raderat testkonto men modellerna är fortfarande anslutet till det raderade kontot?

Comment

• Nej, inget är ändrat. Det gäller "Raptor-modellen" och jag hade två grids long idag, den första såldes 9:07 utan problem och den andra försökte säljas 9:24 men fick spärren.

Comment

• Inga grids nu i Raptor. Det var länge sedan den var helt ren.

Comment

• Ursprungligen postat av brandt Visa inlägg
                          Nej, inget är ändrat. Det gäller "Raptor-modellen" och jag hade två grids long idag, den första såldes 9:07 utan problem och den andra försökte säljas 9:24 men fick spärren.
                          Ok, larmet indikerar att något är problem med kontot, ofta att det är ett raderat testkonto alternativt att det är "okontakt" med Nordnet. Hur gick det efter? Fortsatte den larma en stund följt av automatisk omstart?

Comment

• Den larmade hela tiden tills jag sålde manuellt på skarpa kontot då pos på testkontot redan var såld.
                            Men jag tror att felet kan vara att ETP Link ID var fel för ETPn. Men varför fattar jag inte då samma ETP såldes 17min innan och jag var knappast inne och ändrade några basuppgifter under den tiden, var inte ens vid datorn! Men framtiden får visa om det händer igen.

Comment

• Ursprungligen postat av HenrikSyst Visa inlägg
                              Inga grids nu i Raptor. Det var länge sedan den var helt ren.
                              Har en känsla av att vi är i motfas md marknaden. Under juni och juli var det som om vi hela tiden var felpositionerade. Någon som håller med, eller ännu bättre har några data.

Comment

• Siste dagers drawdown er innenfor historisk drawdown. Ingen krise.
                                Last edited by Palgrave; 2017-11-22, 11:23.

Comment

Working...
                                X