Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Det finns lite olika sätt, men om du vill stoppa all automatisk orderläggning är enklaste sättet att klicka på den lilla orange knappen nere i statusfältet, och bocka för Pausa all automatisk orderläggning. Då sker ingen handel på testkontot heller, så om man istället endast vill stoppa skarp orderläggning men låta Raptor handla som vanligt på testkontot kan man göra något av följande:

1. Koppla loss ETP Link-modellerna från minifutures
    2. Ändra ETP Link ID för OMXS30 på Raptors testkonto till noll.

Comment

• Pausa all automatisk orderläggnkng (RSS-symbolen ned till vänster). Sedan säljer du av allt manuellt. Kanske inte är att föredra eftersom mycket kan hända på en vecka. Annars kan du koppla loss ETP-link och Fusion OMX bull/bear köp/sälj. Så behåller du alla signaler, men inget handlas skarpt. Eller så kör du på bara som en riktig systematisk handlare :-)
      Last edited by walle; 2017-09-06, 22:44.

Comment

• Håller med walle. Låt systemet köra. Det är ju det som är hela tjusningen med automatisk systematisk handel.

Comment

• Har tillfällen i dag då sell och long tagit ut varandra, stämmer detta? Vid öppning blev det dessutom först sell sedan direkt long och så resulterade det i ett long-köp. Samma för er? Har alltså inte några sälj idag på Raptor trots att jag tycker det borde bli det.

Edit: Såg att första long-köp vid öppning var en avrundningseffekt, endast 1 st köptes på OMXS30, men annars tre grids lång köpt idag.
          Last edited by suddaren; 2017-09-07, 10:23.

Comment

• Stämmer, har samma. Det blir så ibland när kursnivån ligger mer än 1 grid under Daily high osv, ETP Link ignorerar det som händer inom 20 sek.

Comment

• Ok! Det var ju en rejäl topp i öppningen men det kanske bara bli bra att toppen stoppar sälj just nu.

Comment

• Ursprungligen postat av bat Visa inlägg
                Håller med walle. Låt systemet köra. Det är ju det som är hela tjusningen med automatisk systematisk handel.
                Haha håller med! Min första position i AT togs under ett parasoll i Vico Equense i Italien samtidigt som jag sippade på en campari bitter ;D Man kan ju hålla koll på possar även om man är på semester.

Comment

• Ursprungligen postat av Spoofer Visa inlägg
                  Haha håller med! Min första position i AT togs under ett parasoll i Vico Equense i Italien samtidigt som jag sippade på en campari bitter ;D Man kan ju hålla koll på possar även om man är på semester.
                  Nyckeln till detta är tro på och förtroende för de strategier man kör. Har man dessa två saker i ryggen och inte överexponerar sig (med för stor position) kommer man uppnå en slags disciplin att låta saker vara. Nyckeln är att inte ta för stor position.

Jag har utgått från max orealiserad draw down och översatt det till vad det blir i pengar som jag kan leva med att förlora. Utifrån det sätter jag fiktivt konto. Sedan blir det campari och luta sig bakåt för mig

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                    Det finns lite olika sätt, men om du vill stoppa all automatisk orderläggning är enklaste sättet att klicka på den lilla orange knappen nere i statusfältet, och bocka för Pausa all automatisk orderläggning. Då sker ingen handel på testkontot heller, så om man istället endast vill stoppa skarp orderläggning men låta Raptor handla som vanligt på testkontot kan man göra något av följande:

1. Koppla loss ETP Link-modellerna från minifutures
                    2. Ändra ETP Link ID för OMXS30 på Raptors testkonto till noll.

Okej då vet jag.

Comment

• Håller helt med om att förtroende för sina strategier och att inte överexponera sig är nyckeln till att inte sylta och känna sig obekväm Man måste förstå att edgen sannolikt försämras om man börjar ta egna beslut i strid med systemet.

Comment

• Flera konton

Ni som kör Raptor kopplade till flera konton - jag antar att man behöver ett testkonto för varje skarpt konto samt olika ID's?

Påverkas lasten på systemet märkbart om man har igång mer än ett konto? Borde innebära att scripten behöver köras i unika instanser för varje konto.

Finns det någon anledning att köra olika instrument? Är det helt separerade konton kan det väl inte påverka?

Comment

• Om man kör flera konton med liknande storlek kan man nöja sig med 1 fiktivt konto och bara haka på ETP Link på flera skarpa konton så får man samma handel. Om det däremot skiljer mycket i storlek mellan de skarpa kontona kan det vara bättre att köra med flera fiktiva konton som också har olika storlek. Det behövs uppåt något hundratal ordermodellkopplingar innan det börjar påverka prestanda märkbart.

Comment

• Jag kör Raptor på 4st olika konton, det går utmärkt. Eftersom depåerna skiljer sig kapitalmässigt så har jag ett fiktivt konto för varje skarpt.

Comment

• Lade upp ett nytt testkonto och tror mig kopplat rätt nu. Etplink id och pref price blir samma för alla kontona? Kan inte se att det går ha olika då OMXS30 parameterna verkar globala och inte unika för kontot.

Comment

• ETP ID är kontounikt, resten globalt.

Comment

Working...
                                X