Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Min Raptor verkar lagt av, jag ligger fullt long sedan november med GAV 1656. Jag har kollat anslutningar, ETP link id och gjort Nordnets tester. Kan inte komma på något mer att kolla, några ideer?

När man sätter upp en strategi som Raptor med ETP link är det väldigt många olika ställen man behöver in på och göra inställningar vilket gör det lätt att missa något. Finns något några planer på att göra någon form av GUI där man kan göra alla kopplingar i ett fönster för en strategi?

Comment

• Har du indexpositionen kvar alltså?

Comment

• Ja indexpositionen är kvar också.

Comment

• Lite stat för den som är intresserad. Jag körde en test med x2 för att kolla hur ofta Raptor fastnar i en position. För att en position ska anses vara i grid-lock krävs att den absoluta positionen är över 50% hävstångsjusterat eller ca 5 grids. Detta för att ta bort situationer då bara någon grid tas. 2003-01 till 2018-01.

Mer än 15 dagar 45 ggr eller i snitt 3 ggr/år
          Mer än 30 dagar 13 ggr eller i snitt ca 1ggr/år
          Mer än 60 dagar 0 ggr

Edit: Detta avser bara tid utan hänsyn till resultat. Utan att veta är förmodligen flera med förlust, men även situationer då kursen går över genomsnittspriset.
          Last edited by Henric; 2018-01-14, 16:09.

Comment

• Hej Henrik,

Tack för statistik. Bra info när någon överväger att köra.

Comment

• Ursprungligen postat av Henric Visa inlägg
              Lite stat för den som är intresserad. Jag körde en test med x2 för att kolla hur ofta Raptor fastnar i en position. För att en position ska anses vara i grid-lock krävs att den absoluta positionen är över 50% hävstångsjusterat eller ca 5 grids. Detta för att ta bort situationer då bara någon grid tas. 2003-01 till 2018-01.

Mer än 15 dagar 45 ggr eller i snitt 3 ggr/år
              Mer än 30 dagar 13 ggr eller i snitt ca 1ggr/år
              Mer än 60 dagar 0 ggr

Edit: Detta avser bara tid utan hänsyn till resultat. Utan att veta är förmodligen flera med förlust, men även situationer då kursen går över genomsnittspriset.
              Intressant stat! Det känns som att Raptor borde närma sig 60dgrs grid-lock nu. Det var väl i början av nov som den gick i grid-lock?

Det skulle vara intressant att veta vilket marknadsklimat som är bäst resp sämst för Raptor. Jag antar att sämst klimat är det vi haft de senaste månaderna med långsamt fallande index under låg volatilitet?

Comment

• Den gick väl short typ den 4:e?

Det kanske stämmer med marnadsklimat. Den gillar inte heller kraftig nedgång efter snabb "in-gridning".
                Last edited by Henric; 2018-01-14, 19:03.

Comment

• Japp, 4/11 kan nog stämma.

Det borde väl finnas en volatilitet som är optimal för gridavståndet, så att Raptor kan köpa och sälja i takt med marknaden?

Comment

• 4:e januari

ATR gör att gridavstånden varierar.
                    Last edited by Henric; 2018-01-14, 21:13.

Comment

• Intressant om möjligt att omfördela grids och gridavstånd på ett annat sätt, alltså inte jämt utan på prisrelation till något snabbt dynamiskt. Den dynamik som finns med nuvarande ATR är för långsam, kanske ska till en tröskelnivå och tillåta ett max antal grids på det korta avståndet.
                      Går det att ta reda på hur många grids raptor håller i genomsnitt t.ex. över MA10.
                      Om man hittar en lämplig genomsnittnivå t.ex. 50% allokering så låter man raptor bara spela med den andelen över en viss nivå och när priset går ned ha t.ex. övriga 50% att fördela nedåt med relativt stort gridavstånd,. Det borde ge ett annat GAV och färre inlåsningar om positionen hinner snitta ned sig och sälja av på lägre nivåer istället för högre som blir konsekvensen av att bli full på första röda stapel nedåt. Troligen lägre avkastning... Men om det ger lägre risk vore intressant se.

Last edited by jimmy; 2018-01-14, 21:47.

Comment

• Jag har tidigare provat lite varianter. Ett problem var att de gånger man undvek en för snabb "griddning" inte väger upp det man förlorar då det vänder upp(lång är dominerande i Raptor). DD minskade inte o resultat sämre. Raptor fungerar i praktiken som trendföljane med MR entry.

Det finns säkert bättre sätt än de jag testade.

Comment

• Hej
                          Förstår, låter logiskt då man minskar opportunity på det som strategin är bra på..

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                            Ok, välj konto 2 i menyn och högerklicka på index > Arbeta med anslutningar.

Kryssa ur modellerna och Lämna redan anslutna orörda > Verkställ.
                            fick bort legatomodellerna nu

om man kollar på basuppgifter på för omx så ligger även raptor modellerna med på dom andra testkontona ? skall inte script och ordermodeller ligga på dom konton man lägger in dom till ?

Comment

• Sitter fortfarande kort i Raptor. När ger den upp. Vi har varit upp i flera dagar nu.

Comment

• Ny 4-dagars low är allt som behövs.

Comment

Working...
                                X